تعمیرات ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟ | مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

چرا باید ماشین ظرفشویی بخرید؟ مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟ و کاربرد آن چه می‌باشد؟ داشتن ماشین ظرفشویی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما و خانواده شما به همراه داشته باشد. اگر آشپز هستید و یا مادری هستید که یک خانواده بزرگ را اداره می‌کنید، شاید برای شما جالب باشد که بدانید مزایای ماشین ظرفشویی چیست؟ در این مقاله به نکات بسیار مهمی مثل نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی، نکات نگهداری از این دستگاه و … اشاره خواهیم کرد.

ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن چه می‌باشد؟

امروزه ماشین ظرفشویی یکی از لوازم آشپزخانه رایج در بین کاربران به حساب می‌آید و این ماشین ظرفشویی‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف برای شستن ظروف و پاکسازی انواع کثیفی‌ها از ظرف‌ها موجود هستند که از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی است. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع لوازم خانگی صرفه جویی در مصرف انرژی آب است. به‌ طوریکه شستن ۱۴۴ ظرف در ماشین ظرفشویی تنها به ۱۴ لیتر آب نیاز خواهد داشت اگر همین تعداد ظرف را بخواهید با دست بشویید به ۸۵ لیتر آب نیاز خواهید داشت. ماشین ظرفشویی تمیزی آشپزخانه را به ارمغان می‌آورد. ماشین ظرفشویی تمام قابلمه‌ها و تابه‌هایی را که در تماس با غذا هستند را می‌شوید و بقایای غذا را به خوبی از بین می‌برد.

استفاده از ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

شستن ظرف‌ها با دست کاری بسیار سخت و وقت گیر است و می‌توان با خرید یک ماشین ظرفشویی خوب و مناسب در مصرف آب و انرژی و همچنین زمان صرفه‌جویی کرد. خرید یک ماشین ظرفشویی مناسب می‌تواند مزایای بسیار زیادی را داشته باشد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  1.  سطح ایمنی ظروف بالاتر خواهد بود.
  2.  شستن ظروف راحت خواهد بود.
  3.  در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.
  4.  مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.
  5.  ظروف بهتر شسته می‌شوند.
  6. پایداری زیست محیطی
  7.  پنهان کردن ظرف‌های کثیف

ماشین ظرفشویی

سطح ایمنی و بهداشت بالاتر

ماشین ظرفشویی علاوه بر اینکه سطح بهداشت را در آشپزخانه شما بالاتر می‌برد بلکه ایمنی بیشتری را هم فراهم می‌نماید.

  •  شستن لیوان‌ها و بشقاب‌ها می‌تواند موجب شکستن آنها شود.
  •  حسگرهایی که برای تشخیص سطح کثیفی ظروف در ماشین‌های ظرفشویی مدرن تعبیه شده‌اند به تمیز نگه داشتن ظرف‌ها کمک خواهد کرد و از شکستن آنها جلوگیری می‌شود.
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که طریقه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی بر کارایی آن تاثیر بسزایی دارد.
  •  دستگاه‌های ظرفشویی مجهز به بازوی اسپری با سوراخ‌هایی هستند که آب را از داخل آن عبور می‌دهند تا لکه‌های غذا از ظرف‌ها پاک گردد.
  •  بازوهای اسپری در زیر ماشین ظرفشویی و زیر قفسه بالایی هستند.
  •  هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی مطمئن شوید که بازوهای اسپری آزاد هستند و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد نمی‌کنند.

شستن راحت ظروف با ماشین ظرفشویی

همه افراد میدانند که ماشین ظرفشویی می‌تواند راحتی بسیار زیادی را برای کاربران فراهم نماید. با استفاده از ماشین ظرفشویی دیگر مجبور نیستید که ظروف را با دست و با صرف وقت و انرژی زیاد بشویید. ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار میدهید و دکمه را فشار میدهید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی گرنیه | مشکلات رایج ظرفشویی گرنیه

صرفه جویی در زمان با استفاده از ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی سرمایه گذاری در دراز مدت است و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها و پول شما می‌شود. داشتن ماشین ظرفشویی موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود که می‌توانید به خانواده یا محل کار خود اختصاص دهید. زمان ارزش زیادی دارد که ماشین ظرفشویی را به یک سرمایه‌گذاری عالی تبدیل می‌نماید.

استفاده از ماشین ظرفشویی و کاهش مصرف انرژی

هنگام شستن ظروف در سینک بیشتر مردم آب را بیش از اندازه باز می‌گذارند تا همه ظروف شسته شود و این باعث هدر رفتن آب می‌شود در این شرایط استفاده از ماشین ظرفشویی بهترین کار است. چون نسل‌های جدید ماشین‌های ظرفشویی، مصرف آب و برق کمتری دارند و در نهایت موجب کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

شستن بهتر ظروف به وسیله‌ ماشین ظرفشویی

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که شستن ظروف با دست موجب تمیزی بیشتر ظروف می‌شود، اما ظرف‌های شسته شده با دست به خوبی تمیز نمی‌شوند. یکی از مزایای خرید ماشین ظرفشویی این می‌باشد که می‌توان ظرف‌های خود را می‌توانید بیشتر در آب داغ بشویید و در نتیجه ظروف شما بسیار تمیزتر خواهد بود.

استفاده از ماشین ظرفشویی موجب پایداری زیست محیطی می‌گردد

امروزه ماشین‌های ظرفشویی مدرن برای پایداری محیطی طراحی شده‌اند، مصرف آب این ماشینها کمتر از آبی است که برای شستن ظروف به صورت دستی استفاده می‌شود. پیشرفته‌ترین تکنولوژی ماشین‌های ظرفشویی برای کار کردن به آب کمتری احتیاج دارند. ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته به ویژگی‌های خلاقانه مثل سبدهای طراحی شده ویژه و جت‌های آب مجهز می‌باشند. تمام جنبه‌های این ماشین‌ها برای اطمینان از عملکرد مطلوب طراحی گردیده‌اند. برای کارکرد بهتر ماشین ظرفشویی از مواد شوینده مناسب استفاده نمایید.

مصرف کمتر آب و برق به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های آب و برق می‌باشد. برای اینکه مطمئن شوید حداکثر استفاده را از ماشین ظرفشویی خود می‌کنید ظروف را از قبل نشویید و فقط زمانی که ظرفیت ظرفشویی پر شد ظرفشویی را روشن نمایید. در حالی که ماشین‌های ظرفشویی قدیمی شما را ملزم به شستشوی ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی میکردند. مدل‌های جدید و پیشرفته، ظروف شما را بدون این مرحله غیر ضروری به خوبی تمیز می‌کنند.

با حذف مرحله‌ پیش شستشو می‌توانید در هزینه‌های اضافی آب و برق صرفه جویی نمایید. اگرچه لازم نیست که ظرف‌ها را در ابتدا بشویید، اما باید قبل از قرار دادن ظروف کثیف در ظرفشویی همه مواد غذایی باقی مانده را جدا نمایید. همچنین اگر می‌خواهید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید پیشنهاد می‌شود از برنامه شستشوی کوتاهتر استفاده نمایید.

پنهان کردن ظرف‌های کثیف با استفاده از ماشین ظرفشویی

از دیگر مزایای خرید ماشین ظرفشویی این می‌باشد که ظروف کثیف را از دید دور نگه می‌دارد. گاهی وقت‌ها، زمان یا تمایلی برای شستن ظروف کثیف پس از غذا را ندارید بنابراین ممکن است ظروف کثیف زیادی در سینک شما وجود داشته باشد که موجب ایجاد شدن ظاهری ناخوشایند در منزل شما می‌شود. اما یکی از مزایای ماشین ظرفشویی این است که پس از اینکه غذای خود را صرف کردید می‌توانید ظروف کثیف را به جای سینک در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.

حفظ سلامتی با استفاده از ماشین ظرفشویی

در هنگام شستشوی ظروف با دست به علت ایستادن بیش از اندازه و بی حرکت ماندن خطر بیماری‌هایی مثل واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسیار بالا می‌رود در حالی که در شستشو با ماشین ظرفشویی این احتمال وجود ندارد. همچنین مواد شوینده با پوست دست تماس نداشته و به پوست شما آسیبی نمیرسد. در حالی که در شستشو با دست مواد شوینده به پوست دست شما آسیب زیادی می‌رساند.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  لباسشویی ال جی بهتر است سامسونگ؟

ضد عفونی شدن ظروف با شستشو در ماشین ظرفشویی

اسکاج‌ها و اسفنج‌ها بستر بسیار مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند. موسسه بین المللی NSF کشف کرده است، بیش از ۷۵ درصد اسکاج‌ها و سیم‌های ظرفشویی دارای باکتری‌های بیماری زا می‌باشند. استفاده مداوم از این اسپری‌ها باعث انتشار این باکتری‌ها می‌گردد. ترکیبات موجود در شوینده‌های ماشین ظرفشویی به نحوی می‌باشند که خیال شما از لحاظ ضدعفونی شدن ظروف راحت می‌گردد. همچنین در شستشو با دست مجبوریم از آب ملایم استفاده کنیم. در صورتی که در ماشین ظرفشویی از آب داغ استفاده می‌شود. که به استریل شدن و ضدعفونی شدن ظرف‌ها کمک می‌نماید.

ظروف با استفاده از ماشین ظرفشویی براق و شفاف می‌ماند

در شستشو به وسیله‌ دست، ظروف به دلیل استفاده از اسکاج، پس از چند مدت خش بر‌می‌دارند و کدر می‌شوند. در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می‌گردد، ظروف همیشه براق و شفاف باقی خواهند ماند و همچنین بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای فیلتر گرفتن املاح آب می‌باشند که مانع از رسوب املاح آب روی ظرف‌ها شده و موجب شفاف ماندن آنها می‌شود.

امکان شستن میوه‌ها با استفاده از ماشین ظرفشویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعدادی از ماشین‌های ظرفشویی مجهز به سیستمی می‌باشند که مخصوص شستشوی میوه است. این سیستم روی کلیدهای ماشین ظرفشویی وجود دارد و با فشار دادن آن، می‌توانید میوه‌های خود را با خیال راحت بشویید و از ضدعفونی شدن آنها اطمینان حاصل نمایید.

ماشین ظرفشویی

موارد مهم خرید ماشین ظرفشویی

به طور معمول اولین چیزی که در زمان خرید ماشین ظرفشویی به چشم می‌آید اندازه آن می‌باشد. عرض و عمق یک ماشین ظرفشویی استاندارد باید ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر باشد. از طرفی نصب ماشین ظرفشویی روی کف کاشی کاری شده و در مکانی با پیشخوان مخصوص می‌تواند در ارتفاع دستگاه موثر باشد و چالش برانگیز گردد. بنابراین قبل از انتخاب نهایی آشپزخانه خود را به دقت اندازه گیری نمایید و از فروشنده بخواهید که محدوده ارتفاع مناسب را برای آشپزخانه شما تعیین نماید. پس از بررسی مدل‌های مختلف به تنظیمات داخلی ماشین ظرفشویی توجه کنید.

در واقع این شامل بررسی فاصله و محل قرار گرفتن سبدها و قفسه‌های ظروف می‌باشد. چون نحوه طبخ و غذا خوردن شما نقش مهمی در انتخاب وسیله‌ای با ساختار مناسب خواهد داشت. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به مصرف برق آن توجه کافی را داشته باشید. بهترین راه برای تشخیص مصرف اینکه ماشین ظرفشویی شما مناسب است یا خیر این است که به دنبال نمادی باشید. اگر قصد خرید حضوری دارید ظروف مورد علاقه خود را که از آنها استفاده می‌نمایید، با خود به فروشگاه ببرید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه فضای کافی برای نیازهای شما را دارد. به یاد داشته باشید که همه‌ ماشین‌های ظرفشویی و سبد های داخل آن یکسان نیستند و ممکن است با نیازهای شما مطابقت نداشته باشند.

چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

مجموع امتیازات

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا