تعمیرات ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی | هر آنچه در مورد تمیز کردن فیلتر باید بدانید

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی | هر آنچه در مورد تمیز کردن فیلتر باید بدانید

ماشین ظرفشویی یکی از نیاز های اساسی هر خانه می باشد که از اجزا و قطعاتی تشکیل شده است که در  این مقاله نقش فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی می کنیم.هر ماشین ظرفشویی از تعدادی فیلتر تشکیل شده است که هر کدام از آن ها وظایف مختلفی را در ماشین های ظرفشویی برعهده دارند. فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت مداوم و دوره ای باید تمیز شود تا بتواند کارکرد درستی داشته باشند. ما در این مقاله علاوه بر بیان کارکرد مناسب این فیلتر ها ، نحوه تمیز کردن آن ها نیز بیان می شود . اگر تمیز کردن فیلترها به صورت دوره ای و مداوم انجام نشود در نهایت کار شما به تعمیر کار ماشین های ظرفشویی می رسد و باید هزینه گزافی را متقبل شوید.

محل قرار گرفتن فیلتر ماشین ظرفشویی:

هر ماشین ظرف شویی دارای دو فیلتر می باشد که هر کدام وظایف خاص خود را دارند یکی از فیلتر ها فیلتر کف می باشد که وظیفه ی آن جمع کردن رسوبات و مواد غذایی در کف می باشد و درست قبل از پمپ تخلیه قرار دارد و دیگری فیلتر آب است که در مسیر جریان ورودی آب قرار دارد.زمانی که شما متوجه شدید که ظرفی کثیف باقی مانده یا ماشین ظرفشویی تان به درستی کار نمی کند حتما به فکر تعویض یا تمیز کردن فیلتر های آن بیافتید.توصیه می شود که ماهی یک بار فیلتر ماشین ظرفشویی تان را تمیز کنید که این زمان بر اساس تعداد دفعات استفاده از ماشین ظرفشویی تان می تواند کم یا زیاد شود.

فیلتر کف قبل از پمپ تخلیه در ماشین های ظرفشویی قرار دارد علت این امر هم این است که از ورود مواد غذایی و ذرات ریز حاصل از شست و شو به داخل پمپ تخلیه جلوگیری می کند چون ورود این موادغذایی به پمپ تخلیه می تواند باعث آسیب رساندن به این قطعه شود.همچنین اگر فیلتر کف خراب باشد این مواد غذایی در خروجی ماشین ظرفشویی باعث مسدود شدن جریان ورودی آب می شوند.

اگر شما جز کسانی هستید که از ماشین ظرفشویی تان در طول روز زیاد استفاده می کنید پس بدیهی است که فاصله زمانی وقت هایی که برای تمیز کردن فیلترتان می گذارید باید کم تر باشد.جمع شدن مواد غذایی در فیلتر ماشین ظرفشویی می تواند باعث بوی بد در منبع ماشین ظرفشویی تان شود.

فیلتر آب هم در مسیر جریان آب ورودی متصل به ماشین ظرفشویی قرار دارد و از ورود رسوب به جریان ورودی آب جلوگیری می کند. کثیف بودن این فیلتر هم باعث می شود که به ماشین ظرفشویی شما آسیب وارد شود.سرویس ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی:

ال جی یکی از برند های مطرح در تولید وسایل خانگی علی الخصوص ماشین های ظرفشویی می باشد.فیلتر کف همانطور که از اسمش پیدا است در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و هنگام باز کردن درب ماشین ظرف شویی در قسمت کف می توانید آن را مشاهده کنید. برای باز کردن این فیلتر فقط کافی است که فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آزاد شود و به راحتی از کف ماشین ظرفشویی تان جدا شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  آموزش عیب‌یابی و تعمیرات ماشین ظرفشویی هیوندای Hyundai

هر فیلتر از دو قسمت تشکیل شده است که باید دو قسمت به صورت مداوم و دوره ای تمیز شود .کار شست و شوی فیلتر ماشین ظرفشویی باید توسط مواد شوینده مناسب، برس و فشار آب انجام شود .حتما دقت کنید که کلیه مراحل را به درستی و با دقت انجام دهید چون همانطور هم که در قبل گفته شده جمع شدن مواد غذایی و رسوبات در فیلتر ماشین ظرفشویی تان باعث ایجاد بوی نامطبوع در منبع ماشین ظرفشویی می شود.

حال که شست وشوی فیلتر تمام شد ابتدا باید صبر کنید تا فیلتر کاملا خشک شود و بعد از آن دوباره آن را در سرجای خود در کف قرار دهید برای این کار فقط کافی است که در جهت عقربه های ساعت فیلتر را بچرخانید تا در جای خود به صورت فیکس قرار گیرد.

حال اگر فیلتر شما با شست و شو تمیز نشود و باز هم بوی نامطبوع را به منبع منتقل کند حال زمانی است که دیگر این فیلتر عمر مفید خود را طی کرده و شما مجبور به تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی تان هستید. همانطور که در قبل هم گفته شد فیلتر ماشین ظرفشویی نقش مهمی در کارکرد درست آن دارد و اگر خراب باشد می تواند در دراز مدت باعث آسیب به قطعات دیگر در ماشین ظرفشویی تان شود و مجبور به پرداخت هزینه های گزاف و  مراجعه به تعمیرکاران خواهید بود.

اگر در هنگام جداسازی فیلتر ها نتوانستید آن ها را به درستی جدا کنید یا دوباره آن را در سرجای خود فیکس کنید حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. مراحل جداسازی و نصب دوباره فیلتر ها به صورت کامل در دفترچه راهنما نوشته شده است.Cleaning materials

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ:

سامسونگ هم جز برند های مطرح در جهت تولید وسایل خانگی می باشد. تولید ماشین ظرفشویی با کیفیت هم یک از افتخارات این برند می باشد. این برند هم مانند سایر برند ها در تولید ماشین ظرفشویی از دو فیلتر برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و رسوبات حاصل از شست و شو ظروف کثیف به خروجی استفاده می کند.

مانند روش های قبل شما در این برند هم می توانید به راحتی فیلتر کف را خارج کرده و آن را با مواد شوینده مناسب بشورید و اگر فیلتر شما خیلی قدیمی باشد یا کهنه باشد و همچنین با مواد شوینده و برس و فشار آب باز هم تمیز نشود دیگر زمان آن است که فیلتر را تعویض کنید چون در صورت تعویض نکردن این مواد غذایی و رسوبات وارد سیستم ماشین ظرفشویی شده و حاصل آن ایجاد بوی نامطبوع در ماشین های ظرفشویی می باشد.. علاوه بر این ورود مواد غذایی به قسمت های دیگر  می تواند باعث آسیب به سایر قسمت ها و اعمال هزینه های گزاف به شما شود .

توصیه می شود که در هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی از لیمو و جوش شیرین نیز استفاده کنید. این عمل سبب می شود تا بوی نامطبوع از بین رفته و فیلتر تمیزتر شود.

به طور کلی پس با استفاده از ابزار های زیر که در هر خانه هم یافت می شود می توانید به تمیز کردن فیلترهای ماشین ظرفشویی تان بپردازید:

  • تشت پلاستیکی و کاسه یزرگ
  • مسواک قدیم یا برس نرم
  • مایع ظرفشویی
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین با لیمو
پیشنهاد آی‌بک امداد :  کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی ال جی LG

تمیز کردن فیلتر آب در برند های مختلف:

تمیز کردن فیلتر آب برخلاف فیلتر کف کمی با پیچیدگی همراه است و باید در جداسازی آن دقت کافی را داشته باشید. برای تمیز کردن فیلتر آب مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برق دستگاه را قطع کنید تا در حین کار دچار برق گرفتگی نشوید.
  • جریان آب اصلی را قطع کنید.
  • شیر آب را ببندید و شلنگ را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.
  • حال فیلتری که در انتهای خروجی جریان آب قرار دارد را از محل آن جدا کنید.
  • با مواد شوینده مناسب و آب این فیلتر را بشورید و سعی کنید تا تمام رسوبات و مواد غذایی را به صورت کامل از روی آن از بین ببرید.
  • بعد از آن دوباره فیلتر را در سرجای خود قرار دهید و ماشین ظرفشویی تان را چک کنید.

در مرحله ۶ حتما دقت کنید که فیلتر را  در سرجای خود فیکس کنید چون در صورت فیکس نشدن آن نشتی آب اتفاق می افتد و شما مجبور به تکرار مراحل قبل هستید.

پاکسازی بازو های آبپاش در ماشین ظرفشویی:

گاهی ممکن است برای شما پیش آمده باشد که فیلتر های آب و کف را به صورت مداوم و دوره ای تمیز کنید ولی باز هم کارکردی را که انتظار دارید ماشین ظرفشویی تان برای شما فراهم نمی کند. حال اینجاست که این فکر باید به سراغتان بیاید که احتمالا ایراد کار، کثیفی بازوهای آبپاش باشد. رسوبات و املاح موجود در آب می تواند وارد بازوهای آبپاش شود و مانع از کارکرد درست ماشین ظرفشویی شود.

برای تمیز کردن بازوهای آبپاش باید ابتدا آن ها را جدا کنید. برای این کار پیچ بازوی بالایی را باز کرده و بعد از آن بازوی پایینی را به سمت بالا و بازوی بالایی را به سمت پایین بکشید و بازو ها را از ماشین ظرفشویی جداکنید حال بازو ها را زیر فشار آب بشورید و با یک خلال دندان تمام حفره های آن را تمیز کنید و حتما توجه کنید که از به کار بردن اشیا تیز در تمیز کردن بازوهای آبپاش جداً خودداری کنید. لبه های بازو آبپاش هم با برسی نرم تمیز کنید و سعی کنید که این کار را با دقت انجام دهید و هر گونه رسوب و آلودگی را از روی آن به طور کامل بشورید .بعد از آن که کارتان تمام شد دوباره بازو بالا و پایین را در سر جای خود فیکس کنید و مواظب باشید که کامل در سر جای خود قرار بگیرند و پیچ آن را دوباره به درستی سرجایش قرار دهید.

قیمت فیلتر ماشین ظرفشویی:

قیمت فیلتر ماشین ظرفشویی بر خلاف سایر قطعات ماشین ظرفشویی بسیار ارزان است و شما با قیمتی حدودی بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان می توانید یک فیلتر کاربردی تهیه کنید.ولی اگر فیلتر را به صورت دوره ای و مداوم تمیز نکنید یا در صورت نیاز آن را تعویض نکنید می تواند باعث آسیب به سایر قسمت ها و تحمیل هزینه های گزاف به شما شود.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی | هر آنچه در مورد تمیز کردن فیلتر باید بدانید

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا