تعمیرات لپ تاپ

مشکلات متداول نرم افزاری در لپ تاپ های سونی

مشکلات رایج لپ تاپ سونی و روش‌های رفع آن | دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

در بین برندهای مختلف لپ تاپ، لپ تاپ های تولید شده در شرکت سونی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما همچون سایر برندها، گاهی اوقات ممکن است با مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی مواجه شوید. که بهتر است برای رفع این مشکلات خودتان تا حد زیادی اطلاعات داشته باشید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

درست است که لپ تاپ سونی یک برند پرطرفدار و و بسیار با کیفیت می باشد. اما وجود مشکلات نرم افزاری در آن می ‌تواند امری طبیعی باشد. از جمله مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگ کردن لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که برای هر لپ تاپی ممکن است در حین کار پیش بیاید، هنگ کردن آن است. عمدتاً کاربران لپ تاپ سونی حداقل یک بار هم که شده تجربه هنگ کردن لپ تاپ را دارند. و این مسئله دلایل زیادی دارد از قبیل ناسازگاری سخت ‌افزاری برنامه ها با سیستم، نداشتن آنتی ویروس قوی و ویروسی شدن لپ تاپ، اجرای چند برنامه سنگین به طور همزمان به گونه ای که به پردازنده دستگاه فشار وارد شود، عدم فضای کافی در هارد دیسک و …

برای رفع هنگی لپ تاپ سونی باید آن را End Task  کنید. به این صورت که تمامی برنامه ها را ببندید و لپ تاپ را ری استارت نمایید.

رفع مشکل ویروسی شدن لپ تاپ

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی ویروسی شدن آن است. این مسئله به دلیل استفاده از فلش های متعدد و سایر لوازم جانبی است که به لپ تاپ وصل می کنید. همچنین اتصال به اینترنت و ورود به صفحات غیر معتبر نیز موجب آسیب به ویندوز و ویروسی شدن آن می گردد.

 در پی ویروسی شدن لپ تاپ سرعت و عملکرد آن به شدت کاهش می یابد و دستگاه هنگ می کند. برای عدم ایجاد چنین مشکلی پیشنهاد می شود یک آنتی ویروس قوی نصب کنید که همواره آپدیت شود. استفاده از یک آنتی ویروس می تواند علاوه بر جلوگیری از ویروسی شدن لپ تاپ عمر آن را نیز افزایش دهد.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

 لپ تاپ های برند سونی نیز همچون دیگر برند های لپ تاپ ممکن است در بسیاری از مواقع با مشکل داغ شدن روبه رو گردند. این مسئله می تواند آسیب های جبران ناپذیری به لپ تاپ و برنامه های آن وارد کند.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ سونی دلایل مختلفی دارد. از قبیل: استفاده زیاد از دستگاه، استفاده از برنامه های سنگین، ویروسی شدن لپ تاپ، پر شدن حافظه هارد دیسک، نامتناسب بودن برنامه اجرا شده با سیستم عامل دستگاه و …

جهت رفع داغ شدن لپ تاپ سونی ابتدا باید علت ایجاد این مشکل را پیدا کنید. سپس اقدام به رفع آن نمایید. البته توصیه می شود اگر جزو افرادی هستید که به طور روزانه از لپ تاپ زیاد استفاده می کنید، حتماً یک کول پد خریداری کنید و حین استفاده از لپ تاپ زیر دستگاه قرار دهید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای عیب یابی و تعمیر لپ تاپ دل Dell

دلیل وجود صدای ناهنجار در لپ تاپ سونی

 در صورتی که حین کار با لپ تاپ سونی متوجه خروج صدای ناهنجار و غیرطبیعی از آن شدید، سریعاً باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. قبل از هر چیز باید بررسی کنید که آیا درایور مورد نظر صدا را به سیستم خود نصب کرده اید یا خیر و با برنامه تنظیم صدای خروجی اقدام به شناسایی اسپیکر و هدفون نمایید. سپس می ‌توانید تنظیم صدا و قدرت خروجی لپ تاپ را بررسی کنید.

در بسیاری از مواقع مشکل صدای ناهنجار در لپ تاپ به خاطر مشکلات نرم ‌افزاری است. اما در برخی موارد نیز مشکلات سخت افزاری دلیل آن خواهد بود.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

مشکل عدم اتصال وای فای و وایرلس به لپ تاپ سونی

امروزه بسیاری از کارها با استفاده از اینترنت انجام می شود و افراد زیادی ترجیح می دهند بخشی از اوقات فراغت خود را در فضای مجازی سپری کنند. به همین دلیل در صورتی که لپ تاپ به اینترنت متصل نشود، بسیاری از کارها را به تعویق می اندازد. یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی ممکن است عدم اتصال آن به وای فای باشد. البته با بررسی تنظیمات و نصب درایور وای فای به راحتی می توانید این مشکل را رفع کنید.

علت ری استارت شدن خودکار لپ تاپ سونی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد در حین کار با لپ تاپ صفحه نمایش آن به صورت ناگهانی قطع شود و دستگاه ری استارت گردد. دلیل اصلی چنین مشکلی نصب ناقص ویندوز، ویروسی شدن سیستم عامل و دیگر مشکلات نرم‌افزاری است.

در صورتی که کاربر لپ تاپ سونی باشید، ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از روشن شدن لپ تاپ روی لوگو گیر کند و مجدداً ری استارت شود. در این صورت پیشنهاد می کنیم:

  • ویندوز را حذف نموده و دوباره نصب کنید.
  • آنتی ویروس بسیار قوی که به صورت خودکار آپدیت می شود به سیستم نصب نمایید.
  • دیگر مشکلات نرم افزاری آن را بررسی کنید.

کند شدن عملکرد لپ تاپ

لپ تاپ های سونی دارای کیفیت بالایی هستند. اما بعد از گذشت مدت زمانی و با استفاده مکرر از این دستگاه ممکن است به مرور شاهد کند شدن سرعت آن باشید. این مشکل زمانی ایجاد می شود که حافظه لپ تاپ فضای کافی در اختیار نداشته باشد. برنامه ها و نرم افزار های سنگین به دستگاه نصب کرده باشید، بازی ها و نرم افزارها به پردازنده لپ تاپ فشار وارد می کند.

بنابراین توجه داشته باشید اگر عملکرد لپ تاپ شما کند شده است، ابتدا باید مشکل آن را عیب یابی کنید. البته ناگفته نماند که ویروسی شدن لپ تاپ هم می تواند دلیل بر تاخیر عملکرد آن باشد. این مسئله برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  نحوه ریبوت کردن کامپیوتر و مشکلات مربوط به آن

عملکرد درست بلوتوث لپ تاپ سونی

با وجود اینکه بلوتوث امروزه کارایی کمتری نسبت به گذشته دارد، اما همچنان بسیاری از کاربران به آن پایبند بوده و برای نقل و انتقال فایل ها و اطلاعات از فناوری بلوتوث استفاده می کنند. به همین جهت در صورتی که مشکلی در بلوتوث لپ تاپ ایجاد شود، ممکن است نارضایتی کاربران را با خود به همراه داشته باشد. از جمله دلایلی که می تواند باعث عدم عملکرد درست بلوتوث در لپ تاپ سونی شوند، نصب نبودن درایور لپ تاپ و یا ایجاد اشکال در تنظیمات آن است.

چرا نرم افزارها و سیستم عامل های جدید به لپ تاپ سونی نصب نمی شوند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نتوانید در لپ تاپ سونی نرم افزار ها و سیستم عامل جدیدی را نصب کنید و یا اگر نصب کردید، دستگاه با مشکل کندی سرعت و هنگ شدن روبرو می شود. در این صورت تنها راه رفع مشکل ارتقاء لپ تاپ است. برای این کار لازم است سیستم عامل و بایوس لپ تاپ را آپگرید کنید. البته قبل از آن باید اطمینان حاصل کنید که سیستم شما امکان و قابلیت ارتقاء را دارد یا خیر؟

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

دلیل بوت نشدن لپ تاپ سونی

ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد که لپ تاپ بوت شود. بوت شدن در واقع راه اندازی مجدد دستگاه است. در صورتی که لپ تاپ بوت نشود، هشداری مربوط به آسیب دیدن و یا حذف شدن فایل های ضروری ویندوز را روی صفحه نمایشگر خود مشاهده خواهید کرد. بنابراین بوت نشدن لپ تاپ بسیار برای کاربران نگران کننده خواهد بود. چرا که کاربران نمی توانند به ویندوز دسترسی داشته باشد و مشکل را عیب یابی کنند. در بسیاری از مواقع مشکل بوت نشدن لپ تاپ با ریست کردن بایوس قابل رفع است.

مشکلات گرافیکی لپ تاپ

 از دیگر مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی می توان به مشکلات گرافیکی آن اشاره کرد. برخی از کاربران لپ تاپ سونی گزارش دادند که هنگام تماشای ویدیو یا شنیدن موسیقی صدا و تصاویر نامفهومی دیده یا شنیده می شود. در صورتی که شما هم چنین ایراداتی را مشاهده نمودید، باید مشکل را در کارت گرافیک دستگاه جستجو کنید.

این مسئله زمانی ایجاد می شود که کارت گرافیک لپ تاپ شما قدیمی باشد یا به روز نباشد. جهت رفع این مشکل می توانید درایور کارت گرافیکی به روز را دانلود و نصب کنید.

جمع بندی

مشکلات نرم ‌افزاری لپ تاپ سونی صرفا به همین مواردی که در این مقاله بیان کردیم، محدود نمی شود. اما می‌ توان گفت که مهمترین اختلالاتی که برای لپ تاپ سونی ایجاد می شود، همین مواردی است که در این مقاله ذکر شد.

با این وجود در صورتی که مشکلی برای لپ تاپتان ایجاد شد و قادر به رفع آن نبودید، می توانید با مجموعه تخصصی ایبک امداد تماس بگیرید و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

رفع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا