خدمات نظافتی

موثرترین روش برای پاک کردن فوری لکه آبمیوه

موثرترین روش برای پاک کردن فوری لکه آبمیوه| راهکارهای کاربردی برای برطرف کردن لکه آبمیوه

از آنجایی که ریختن آبمیوه روی فرش یا لباس اجتناب ناپذیر می باشد بهتر است، که با روش های از بین بردن لکه های آبمیوه آشنا باشید و آنها را فرا بگیرید. به ویژه افرادی که در منزل کودک خردسال دارند بهتر است، که انواع روش های پاک کردن لکه آبمیوه را بدانند. وقتی که ترفند های تمیز نمودن لکه های آبمیوه را بدانید، به راحتی و با استفاده از چند وسیله ساده می توانید لکه ها را تمیز کنید.

روش‌های تمیز کردن لکه آبمیوه

وقتی که آبمیوه بر روی فرش، لباس یا مبل می ریزد، بسیار سریع و به سادگی می توانید همه لکه ها را از بین ببرید. وقتی که لکه آبمیوه ایجاد می‌شود، باید اقدامات لازم برای تمیز کردن آن را انجام دهید. این کار موجب می شود، که لکه ها راحت تر پاک شوند. اگر زمان زیادی بگذرد، تمیز کردن لکه آبمیوه زمان بر تر و سخت تر خواهد بود. قبل از اینکه بخواهید لکه های روی لباس خود را تمیز کنید، برچسب آن را مورد بررسی قرار دهید و قبل از اینکه تمام لباس را بشویید قسمت کوچکی از آن را تست کنید. در صورتی که روی برچسب لباس فقط خشک‌شویی نوشته شده است، باید این کار را به افراد حرفه ای بسپارید، تا لباس شما آسیب نبیند و پشیمان نشوید.

لکه آبمیوه

با نمک لکه آبمیوه را پاک کنید

در هر خانه ای نمک وجود دارد و دسترسی به آن راحت می باشد. یکی از ترفندهای موثر برای از بین بردن لکه آبمیوه استفاده از نمک می باشد. قبل از اینکه لکه خشک شود، آن را با نمک به صورت کامل بپوشانید، تا خیسی و رطوبت آبمیوه را جذب کند. سپس نمک را پاک کنید. اگر لکه آبمیوه همچنان باقی مانده است، یک بار دیگر روی آن نمک ریخته و در آب سرد بگذارید. با انجام دادن این کار لکه آبمیوه به خوبی پاک خواهد شد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید، که لکه از روی لباس به صورت کامل پاک شده است و ردی از آن بر جای نماند، می‌توانید لباس خود را با شوینده مناسب و آب گرم شستشو دهید.

از سرکه و آبلیمو استفاده کنید

سرکه و آبلیمو هر دو پاک کننده طبیعی هستند، که قدرت آنها زیاد است و به سادگی می توانند اکثر لکه ها را تمیز کنند. برای استفاده از این روش می‌توانید یک تکه پنبه را به سرکه و آبلیمو آغشته نموده و برای چند دقیقه آن را روی لکه بگذارید. به این نکته توجه داشته باشید، که پنبه را بر روی لکه آبمیوه نباید بکشید، چون احتمال دارد، که لکه پخش شود.

اگر استفاده از آبلیمو و سرکه موثر نبود می توانید یکی از ماده های ذکر شده را با شیر یا ماده شوینده ترکیب نمایید، تا ترکیب قوی تری درست شود و لباس یا فرشی که لکه آبمیوه دارد را در محلول فوق قرار دهید و پس از مدتی آن قسمت از فرش یا لباس را با شوینده و آب گرم بشویید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای روش تمیز کردن سینک گرانیتی

لکه آبمیوه

الکل لکه آبمیوه را می‌تواند از بین ببرد

اگر می خواهید از این راهکار برای تمیز کردن لکه های آبمیوه استفاده نمایید، الکل را کمی رقیق کنید و محلولی از مقدار برابر آب و الکل درست کنید و قسمتی که لکه دارد را آغشته نمایید. در صورتی که فرصت کافی برای اینکه لباس را در این محل قرار دهید ندارید، می‌توانید یک پنبه را به الکل آغشته نموده و روی لکه چند بار ضربه بزنید. به این ترتیب لکه آبمیوه به صورت کامل از بین می‌رود. باید به این نکته توجه داشته باشید، که وقتی از این روش استفاده می کنید، حتما باید با استفاده از مواد شوینده و آب گرم لباس خود را شستشو دهید، تا روی لباس جای لکه نماند.

لکه آبمیوه را چگونه از روی فرش تمیز کنیم؟

اکثر افراد این تجربه را داشته اند، که روی فرششان آبمیوه ریخته شود. اگر این لکه ها را تاکنون نتوانستید به صورت کامل پاک کنید، باید ترفند های کاربردی و موثر برای تمیز نمودن لکه های آبمیوه از روی فرش یاد بگیرید. قبل از اینکه آبمیوه روی فرش شما خشک شود، برای تمیز نمودن آن به سرعت اقدام نمایید.

لکه آبمیوه

دستمال را به سرکه آغشته نمایید و روی لکه آبمیوه قرار دهید. اگر لکه قوی تر است و با سرکه پاک نمی شود، می توانید از کمی آمونیاک استفاده نمایید. پیش از آنکه بخواهید از آمونیاک روی فرش خود استفاده کنید باید گوشه آن را تست کنید. اگر واکنشی مشاهده نکردید، دستمال را به آمونیاک آغشته کنید و بر روی لکه بگذارید. دقت داشته باشید، که استفاده از این راهکار ریسک است.

یکی دیگر از راهکارها این می‌باشد که یک ماده شوینده ملایم مثل مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب مخلوط نموده و استفاده کنید. پاک کننده هایی که رنگ آنها کرم یا تیره است، استفاده نکنید. چون احتمال دارد روی قالی رسوب چسبناک باقی گذارد. محلول فوق را روی لکه آبمیوه پاشیده و با استفاده از حوله سفید و تمیز آن را پاک کنید. برای اینکه لکه پخش نشود، حوله و دستمال خود را از لبه بیرونی به طرف مرکز لکه باید حرکت دهید. سپس باید آب تمیز را بر روی قسمت لکه اسپری کرده و آب اضافی را گرفته و قالی را خشک نمایید. دقت داشته باشید، که از محلول پاک کننده به مقدار زیاد نباید استفاده کنید.

استفاده از شامپو فرش یکی از راه های ساده و راحت برای تمیز کردن و پاک کردن لکه های آبمیوه از روی فرش می باشد، که آسیبی به فرش شما نخواهد رساند و موجب تغییر رنگ در فرش نمی‌گردد. برای استفاده از این روش باید شامپو فرش مناسب را با آب سرد رقیق نمایید و محل لکه را با دستمالی که به شامپو فرش آغشته نموده اید، مالش دهید، تا وقتی که لکه به صورت کامل از بین برود و تمیز شود، این کار را ادامه دهید. وقتی که لکه به صورت کامل پاک شد، آن را با آب تمیز نمایید و با استفاده از سشوار می‌توانید خشک کنید.

استفاده از آب اکسیژنه برای پاک کردن لکه هایی که قدیمی و کهنه می باشد، بسیار کاربردی و موثر است. آب اکسیژنه از مایع ظرفشویی و شامپو فرش قدرت پاک کنندگی زیادتری دارد و می توانید از آن برای پاک کردن لکه فرش خود استفاده کنید. پنبه را به آب اکسیژنه آغشته نموده و روی لکه مالش دهید، تا لکه به صورت کامل پاک شود. پس از آن حوله مرطوب را به محل بکشید، تا به صورت کامل تمیز شود و در آخر توسط سشوار باید خشک شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید، که آب اکسیژنه ممکن است که تاثیر بد بر روی برخی از پارچه ها بگذارد، بنابراین قبل از استفاده حتما باید تست نمایید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش پاک کردن لکه روغن ماشین

پاک کردن لکه آبمیوه از فرش های دستباف

برای اینکه لکه آب میوه را از فرش های دستباف پاک کنید، باید سرعت عمل شما بیشتر باشد. این مسئله بسیار مهم می‌باشد، چون احتمال دارد، که فرش های دستباف رنگ بدهند، که در این شرایط نیاز به رنگ برداری از فرش دستباف خواهد بود. اگر برای تمیز کردن لکه آبمیوه فوری اقدام نمایید، برای پاک کردن آن آب سرد کافی خواهد بود. بدین ترتیب که با کمی آب سرد و اسفنج می توانید لکه را تمیز کنید. از دو روش زیر نیز می توانید برای از بین بردن لکه آبمیوه از فرش دستباف استفاده نمایید:

نمک و سرکه برای پاک کردن لکه آبمیوه از فرش دستباف

یک پیمانه آب سرد، یک پیمانه سرکه سفید و کمی نمک را با یکدیگر ترکیب کرده و محلول یکنواخت درست نمایید و اسفنج تمیزی را به این محلول آغشته نموده و بر روی لکه فرش بکشید. به این نکته توجه داشته باشید، که حتماً باید در حین کار لکه را از طرف بیرون به طرف مرکز اسفنج را بکشید، تا لکه روی فرش دستباف شما پخش نشود و فوری این قسمت از فرش دستباف خود را آبکشی نمایید، تا به بافت فرش شما سرکه صدمه نزند.

استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن لکه آبمیوه از فرش دستباف

در ابتدا از روی فرش با استفاده از قاشق آبمیوه ها را جمع کنید و حوله خشک و تمیزی را روی لکه فشار دهید، تا آب های اضافه جذب شوند. پس از آن مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه آبمیوه ریخته و به صورت ضربه ای با اسفنج بزنید، تا لکه آبمیوه بر روی فرش دستباف شما به صورت کامل محو شود و در آخر با آب سرد فرش خود را بشویید.

قبل از اینکه فرش خود را با روش های فوق تمیز کنید، حتماً باید یک مقدار کوچک از فرش خود را تست کنید. اگر فرش شما آسیبی ندید، بقیه فرش را می‌توانید نیز تمیز کنید.

سخن تکمیلی

در این مقاله راهکارهای کاربردی و موثر برای از بین بردن لکه آبمیوه از روی لباس و فرش را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که لکه فرش یا لباس شما قدیمی شده و نگران هستید، که به بافت آنها آسیب برسانید، پیشنهاد می‌شود، که این کار را به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه بسپارید. فرش ها را به قالی‌شویی و لباس ها را به خشک‌شویی ببرید، تا به صورت اصولی لکه ها را تمیز کنند. در این صورت لباس ها و فرش های شما آسیبی نخواهند دید. اگر می خواهید لکه ها را خودتان برطرف کنید، حتماً گوشه‌ای از فرش یا لباس خود را تست نمایید.

موثرترین روش برای پاک کردن فوری لکه آبمیوه

امتیاز سردبیر

مجموع امتیازات

بررسی روش های پاک کردن لکه آبمیوه

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا