تعمیرات تلویزیون

عیب یابی و تعمیر تلویزیون لایف LIFE

تعمیر تلویزیون لایف

تلویزیون امروزه به یک وسیله مورد نیاز و متداول در زندگی ما تبدیل شده است. تلویزیون لایف یکی از برندهای موجود در بازار است که طرفداران زیادی را با توجه به کیفیت بالا به خود اختصاص داده است. از آنجا که امروزه تلویزیون نقش مهمی را در سرگرمی افراد ایفا می‌کند خرابی آن بسیار ناخوشایند است.

ممکن است این خرابی و یا نقصان برای تلویزیون لایف موجود در منزل شما پیش آید. خرابی و هزینه تعمیر تلویزیون لایف شما را شاید آشفته و نگران کند. بدین سبب ما تصمیم گرفتیم این مقاله را به مطالبی در مورد انواع خرابی‌های تلویزیون لایف و همچنین راه‌حل‌های تعمیر آن، اختصاص دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خرابی‌های تلویزیون لایف و تعمیر آن تا آخر این مقاله از ایبک امداد با ما همراه باشید.

ویژگی‌های مهم تعمیرکار تلویزیون لایف

ازآنجاکه تلویزیون‌ها بسیار ظریف هستند بهتر است که تعمیر آن‌ها نیز توسط افراد ماهر و خبره انجام شود. درصورتی‌که تصمیم گرفتید تعمیرات تلویزیون لایف خود را در اختیار تعمیرکاران قرار دهید خوب است که در ابتدا ویژگی‌های مهم یک تکنسین خوب را بدانید. ما در این قسمت از مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های یک تکنسین خوب را ذکر کرده‌ایم. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • باتجربه و ماهر باشد.
  • آموزش‌دیده باشد.
  • با انواع مدل‌های تلویزیون آشنایی کامل را داشته باشد.
  • وقت‌شناس و دقیق باشد.
  • مرتب و منظم باشد.
  • تعمیرات تلویزیون لایف را به‌خوبی انجام دهند.
  • جهت تعویض قطعه‌های دستگاه از قطعات فابریک و باکیفیت استفاده کند.
  • تعمیرکار موظف است که ریز هزینه‌ها را در فاکتور به مشتری ارائه دهد.
  • تعمیرکار موظف است برگه گارانتی همراه با مدت‌زمان گارانتی را به مشتری ارائه دهد.

تعمیر تلویزیون لایف توسط تعمیرکار

مدت‌زمان لازم برای تعمیر تلویزیون لایف

مدت‌زمان لازم برای تعمیر تلویزیون، باتوجه‌به نوع مشکل آن تعیین می‌شود. تعمیرکاران تلویزیون لایف نمی‌توانند مدت‌زمان تعمیر را قبل از بررسی دستگاه به مشتری گزارش کنند. تعمیرکار باتوجه‌به تجربه و مهارت خود پس از بررسی و تشخیص مشکل تلویزیون لایف، مدت‌زمان تقریبی تعمیر را به مشتری گزارش می‌کند.

سرویس‌های دوره‌ای تلویزیون لایف

برخی از مشکلات و خرابی‌های تلویزیون در همه برندها متداول است و صرفاً مختص به برند خاصی نیست. عیب‌یابی تلویزیون لایف تأثیر زیادی در تشخیص و رفع سریع مشکل دارد. البته توجه داشته باشید که عیب‌یابی تلویزیون کار هرکسی نیست و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان تنها با مشاهده علائم و مشکلات، منشأ خرابی دستگاه را پیدا و اقدام به تعمیر آن کند. در ادامه مطلب به چند مورد از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون لایف خواهیم پرداخت. این مشکلات عبارت است از:

  • تعویض و تعمیر کردن برد
  • تعمیر و تعویض کردن پنل
  • تعمیر کردن بک‌لایت
  • رفع ایرادات نرم‌افزاری
  • رفع آب‌خوردگی تلویزیون

ویژگی‌های سرویس دوره‌ای تلویزیون لایف عبارت است از:

  • سرویس دوره‌ای تلویزیون طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.
  • سرویس دوره‌ای تلویزیون موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.
  • سرویس دوره‌ای تلویزیون لایف مانع از خرابی دستگاه می‌شود.
  • سرویس دوره‌ای هزینه کمتری نسبت به تعمیر تلویزیون لایف دارد.
  • سرویس دوره‌ای علاوه بر آنکه مانع از خرابی دستگاه می‌شود، در کاهش هزینه نگهداری نیز نقش چشمگیری دارد. این نکته را نیز به‌خاطر بسپارید که سرویس دوره‌ای تا حدود زیادی از هزینه‌های تعمیر دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد. هنگامی که متوجه ایرادی در کارکرد تلویزیون لایف شدید بهتر است جهت رفع مشکل سریعاً با نمایندگی‌های معتبر تعمیر تلویزیون لایف تماس بگیرید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  مشکلات رایج سینما خانگی سامسونگ SAMSUNG

نکات مهم جهت جلوگیری از خرابی تلویزیون لایف

برخی از مشکلات تلویزیون های لایف، بیشترین آمار گزارش از طرف مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. شما با دانستن این نوع مشکلات و همچنین راه‌حل‌های لازم به‌منظور جلوگیری از آن‌ها می‌توانید تا حدود زیادی از به‌وجودآمدن چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل‌آورید. در ادامه مطلب به انواعی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون لایف خواهیم پرداخت و همچنین دلایل بروز آن‌ها و راه‌حل‌های جلوگیری از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در صورت بروز هر یک از این اتفاقات می‌توانید با کمک یک تعمیرکار متخصص و باتجربه در حوزه تعمیر تلویزیون لایف، مشکل خود را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

چرا تلویزیون لایف صدا دارد؛ ولی تصویر ندارد

گاهی اوقات ممکن است که با وجود به گوش رسیدن صدا در تلویزیون لایف، شما نتوانید تصویری را مشاهده کنید. به وقوع پیوستن این اتفاق به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما با دانستن عوامل بروز این اتفاق و همچنین رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تا حدود زیادی از پیش‌آمدن چنین پیشامدهایی جلوگیری به عمل‌آورید. از جمله عوامل به وقوع پیوستن این اتفاق عبارت است از:

  • از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود با وجود صدا، تلویزیون تصویری را به نمایش نگذارد خرابی نور پس‌زمینه (بک‌لایت)، لامپ‌های LED و لامپ‌های LCD پشت پنل است.
  • چنانچه برخی از لامپ‌های تلویزیون دچار سوختگی شده باشد و یا آنکه تمامی بک‌لایت‌های تلویزیون سوخته شده باشد می‌توانید آن‌ها را نیز تعمیر کنید. البته در برخی از موارد امکان تعمیر وجود ندارد و کاملاً باید تعویض شوند. تشخیص این موارد تنها باید توسط یک تعمیرکار ماهر و باتجربه صورت گیرد.
  • در برخی از مواقع ممکن است که آب و یا رطوبت به پنل تلویزیون خورده شود که در این صورت شما نمی‌توانید تصویر تلویزیون را مشاهده کنید و تنها صدای آن را می‌شنوید. باتوجه‌به این موضوع بهتر است توجه کنید که به‌هیچ‌عنوان آب یا رطوبت به پنل تلویزیون نخورد تا دچار چنین مشکلاتی نشوید و همچنین از پرداخت هزینه‌های هنگفت به‌منظور تعمیر دستگاه جلوگیری شود.

مشکلات تصویر تلویزیون لایف

دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون لایف

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون لایف، خاموش و روشن شدن آن است. گاهی اوقات ممکن است که در هنگام تماشای تلویزیون و برنامه مورد علاقه خود، شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید. بروز این اتفاق نیز مانند هر اتفاق دیگری به دلایل و عواملی وابسته است. شما با دانستن این نکات و همچنین رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تا حدود زیادی از پیش‌آمدن چنین پیشامدهایی جلوگیری به عمل‌آورید. انواعی از دلایل بروز این اتفاق عبارت است از:

  • مهم‌ترین دلیل بروز این اتفاق مربوط به خراب‌شدن مین برد و یا سوختن ICها است. در بیشتر اوقات برد اصلی در یکی از ICها با آسیب‌هایی مواجه می‌شود که در نهایت منجر به سوختگی آن می‌شود. در چنین شرایطی شما می‌توانید با تعویض این قطعه، مشکل خود را نیز حل کنید. البته در برخی موارد تنها با عوض‌کردن کامل برد، مشکل حل می‌شود.
  • همچنین از دیگر دلایل بروز این اتفاق مربوط به خرابی یکی از قطعات بکار رفته روی برد پاور می‌باشد. شما با تعویض کردن این قطعه می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون لایف

یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون لایف، آبی شدن تصویر تلویزیون است. به وقوع پیوستن این اتفاق مربوط به وجود اختلال در قسمت پنل است. هنگامی که تلویزیون دچار آسیب‌دیدگی و یا ضرب زدگی شود، این اتفاق رخ می‌دهد. همچنین آب‌خوردگی تلویزیون نیز می‌تواند منجر به وقوع این اتفاق شود. در مواقعی که تلویزیون شما دچار آسیب‌دیدگی، آب‌خوردگی و یا ضرب‌دیدگی می‌شود. سیستم نوردهی تلویزیون دچار اختلال می‌شود و در نتیجه شما شاهد آبی شدن تصویر تلویزیون لایف خواهید بود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای تعمیرات مایکروفر لایف Life/نمایندگی خدمات تعمیر مایکروفر لایف

برای جلوگیری از چنین پیشامدی لازم است که به این موارد توجه کافی را داشته باشید. اما چنانچه با چنین مشکلی روبه‌رو شدید لازم است که تعمیر دستگاه خود را به دست یک تعمیرکار متخصص در این حوزه بسپارید. البته قبل از آن توصیه می‌کنیم که به نکات مرتبط با ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب را که کمی پیش‌تر ذکر کردیم، توجه کنید.

آبی شدن تصویر در تلویزیون لایف

عیب‌یابی هاله، نقاط تاریک و روشن در تصویر تلویزیون لایف

خراب‌شدن بک‌لایت و یا کم‌نور شدن صفحه تلویزیون نیز نمونه‌هایی از خرابی‌های تلویزیون است. در واقع هر نوع هاله یا نقطه‌ای که بر روی صفحه تلویزیون لایف مشاهده می‌کنید مربوط به خراب‌شدن نور پس‌زمینه است.

مشکل ترکیب رنگ‌ها در تصاویر تلویزیون لایف

گاهی اوقات ممکن است که با ترکیب شدن رنگ‌هایی در تصاویر تلویزیون مواجه شوید. بروز این مشکل به دلایلی وابسته است که در ادامه به طور کامل آن‌ها را ذکر می‌کنیم. شما با بهره‌گیری از این نکات و همچنین رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تا حدود زیادی از پیش‌آمدن چنین پیشامدهای جلوگیری به عمل آورید. انواعی از دلایل بروز این اتفاق عبارت است از:

  • اصلی‌ترین دلیل بروز این اتفاق مربوط به ضرب دیدگی پنل و همچنین شکستن پیکسل‌ها بر روی صفحه پنل است. در چنین مواقعی جهت برطرف کردن مشکل فقط کافی است اقدام به تعویض پنل کنید.
  • یکی دیگر از مواردی که در بروز این اتفاق نقش دارد مربوط به برد اصلی و برد تیکان است. در مواقعی که رابط بین بردها و برد تیکان تا پنل دچار سوختگی و یا آسیب دیدگی شود. در چنین مواقعی شما نیز می‌توانید تنها با تعویض این قطعات از تلویزیون لایف، مشکل خود را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

نتیجه‌گیری تعمیر تلویزیون لایف

در این مقاله مطالبی را در مورد انواع علائم و نشانه‌های خرابی‌های تلویزیون لایف و دلایل بروز آن‌ها را ذکر نمودیم. شما با بکاربردن نکاتی که منجر به خرابی تلویزیون لایف می‌شوند می‌توانید تا حدود زیادی از خراب شدن تلویزیون و همچنین پرداخت هزینه‌های هنگفتی به منظور رفع مشکل و تعمیر آن، جلوگیری به عمل آورید. اما چنانچه بنا به دلایلی تلویزیون شما با مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو شد لازم است که تعمیر خود را به دست یک تعمیرکار ماهر و باتجربه بسپارید. ما در این مقاله چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تعمیرکار متخصص و خوب را ذکر نموده‌ایم.

شما با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین تعمیرکار را برگزینید و با خیال راحت تعمیر تلویزیون خود را به دست آن بسپارید. یکی دیگر از نکات مهمی که در این مقاله به آن پرداختیم، سرویس دوره‌ای تلویزیون لایف می‌باشد. همانطور که گفتیم سرویس دوره‌ای تلویزیون لایف موجب افزایش طول عمر دستگاه و کاهش مصرف انرژی می‌شود. علاوه برآن سرویس دوره‌ای هزینه‌های تعمیر دستگاه را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

عیب یابی و تعمیرات تلویزیون لایف LIFE

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

مقاله آشنایی و راهنمایی عیب یابی و تعمیرات تلویزیون لایف LIFE

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا