تعمیرات تلویزیون

خدمات تعمیرات بک لایت تلویزیون سام | عیب یابی تلویزیون سام

خراب شدن بک لایت تلویزیون می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون های سام باشد. شاید شما هم تا حالا با این مشکل روبرو شده اید در صورتی که در کیفیت و وضوح تصویر تلویزیون خود اختلالی مشاهده کردید متوجه خواهید شد که تلویزیون شما با مشکل روبرو شده است. در این مقاله از ایبک امداد می خواهیم شما را با روش تعمیر بک لایت تلویزیون سام آشنا کنیم.

برای تعمیر بک لایت تلویزیون سام باید به کجا مراجعه کنیم؟

می‌توان گفت که تعمیر لوازم برقی مثل تلویزیون، نیاز به مهارت زیادی دارد و شما نمی توانید از هر مرکزی برای تعمیر آن استفاده کنید. ممکن است باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری برای تلویزیون خود شوید. در این صورت توصیه می کنیم در صورت خرابی بک لایت تلویزیون سام حتماً به نمایندگی های تعمیرات تلویزیون سام مراجعه کنید و از خدمات در محل این نمایندگی ها بهره مند شوید .

خدمات این نمایندگی ها دارای مزایای زیادی مانند استفاده کردن از قطعات اصلی، ارائه خدماتی با کیفیت، ارائه ضمانت نامه و مهمتر از همه خدمات در محل می باشد. تعمیرات تلویزیون سام در نمایندگی، توسط تعمیرکار مجرب انجام می شود که با تمام قطعات تلویزیون آشنایی کامل داشته و در حضور شما مشکل بک لایت تلویزیون را رفع می کند.

هزینه تعمیرات بک لایت تلویزیون سام چقدر است؟

شاید سؤال کنید هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سام چقدر است؟ باید بگوییم که هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون به مدل تلویزیون شما و مقدار استفاده شما از دستگاه و همچنین جنس ال ای دی ها بستگی دارد. این موارد مشخص می کند که شما چه هزینه ای را برای تعویض بک لایت باید پرداخت کنید. البته باید بگوییم که نمایندگی ها فقط از بک لایت های اورجینال استفاده کرده و هزینه آن هم مناسب می باشد.

در ادامه می خواهیم شما را با نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون سام به طور کامل آشنا کنیم هر چند که تعمیر بک لایت تلویزیون کاری تخصصی است و حتماً باید به وسیله تعمیرکار انجام بگیرد ولی شاید بهتر باشد با این مراحل آشنا شوید.

تلویزیون سام

چگونه می توانیم خرابی بک لایت را تشخیص دهیم؟

یکی از مشکلات رایج تلویزیون های جدید خراب شدن بک لایت است که احتمال دارد به دلیل استفاده غلط از دستگاه و یا حتی بی کیفیت بودن قطعات دستگاه اتفاق بیفتد. در صورتی که تلویزیون سام شما دچار مشکل شد باعث می‌شود که دستگاه تصویر درستی نداشته باشد. در ادامه می خواهیم شما را با روش تعمیر بک لایت تلویزیون سام و همچنین روش افزایش طول عمر بک لایت آشنا کنیم و در ادامه دلایل سوختن بک لایت را هم برایتان توضیح خواهیم داد.

اگر یکی از نشانه های خرابی بک لایت را در تلویزیون سام خود مشاهده کردید سریعاً به تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید و یا با نمایندگی های تعمیرات تلویزیون سام تماس بگیرید تا برای تعمیر بک لایت تلویزیون شما اقدام کنند. زیرا اگر دیر شود ممکن است مجبور شوید کل بک لایت تلویزیون  خود را تعویض کنید.

بک لایت تلویزیون چیست؟

تلویزیون های قدیمی که شاید امروزه در بسیاری از منازل هم هنوز پیدا شوند، دارای بک لایت نبودند با تولید شدن تلویزیون های ال ای دی و یا ال سی دی،  بک لایت ها به اصلی ترین قطعات تلویزیون تبدیل شده اند در اصل می‌توان گفت تصویری که در روی پنل دستگاه خود مشاهده می کنید نیازمند به یک منبع نور می باشد که به این نور در پس زمینه تلویزیون، بک لایت گفته می شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای خرید تلویزیون جی پلاس | تلویزیون چی بخرم؟

قبل از بک لایت، در تلویزیون ال ای دی از لامپ های فلورسنت استفاده می‌کردند. لامپ فلورسنت دارای توان مصرفی زیادی بودند و حرارت زیادی هم به دلیل کارکرد ایجاد می‌کردند و این باعث استهلاک پذیری زیاد آنان نسبت به قطعات دیگر تلویزیون می شد.

زیاد شدن مصرف برق این لامپ ها و همچنین تغییر رنگ نوری که از خود ساتع می کردند نشان می داد که عمر مفید آنها تمام شده است.

ولی بعد از آن، لامپ های ال ای دی در تلویزیون ها جایگزین فلورسنت شده و بک لایت را هم ایجاد کرد. به این صورت بود که نسل جدید تلویزیون های ال سی دی را تولید کردند و ما امروزه آنها را با تلویزیون های ال ای دی می شناسیم.

در اصل بک لایت شبیه به یک نور سفید می باشد که عکس های رادیولوژی را می توان مشاهده کرد. روش قرار گیری لامپ های ال ای دی به این شکل است که در فاصله‌های معینی در پشت پنل قرار دارد تا پنل به طور مستقیم در معرض نور باشد یا اینکه در لبه ها به شکل فشرده و ردیفی قرار می گیرد تا از راه شکست نور بتواند به پنل نور برسد. البته این موارد برای تلویزیون های با ضخامت کم، کاربرد دارد.

چگونه می توانیم خراب شدن بک لایت تلویزیون سام را تشخیص دهیم؟

بعضی از نشانه ها وجود دارد که شما با مشاهده آن می‌توانید احتمال دهید بک لایت تلویزیون سام شما خراب شده است. مثلاً معمولاً کم نور شدن صفحه تلویزیون سام و همچنین تیره بودن قسمتی از آن می تواند نشانه خراب شدن بک لایت باشد و همچنین در صورتی که قسمتی از صفحه نمایش تلویزیون شما تیره شده باشد و یا ظاهراً خاموش به نظر تان بیاید ولی صدا داشته باشد، نشان دهنده خرابی و آسیب دیدگی بک لایت می باشد. اگر شما صدای تلویزیون را می شنوید ولی تصویر تلویزیون تاریک است باید به وسیله یک چراغ قوه صفحه نمایش را چک کنید و نور را به شکل مورب به صفحه تلویزیون بتابانید.

به این صورت می‌توانید متوجه تصویر در روی صفحه تلویزیون شوید، ولی نوری در پس زمینه وجود ندارد. این حالت نشان می‌دهد که بک لایت تلویزیون سام شما خراب شده است.

 نشانه های دیگر خرابی بک لایت در تلویزیون سام چیست؟

همانطور که گفتیم خراب شدن بک لایت دارای نشانه های خاصی می‌باشد که باید با آن آشنا باشید در ادامه نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون را برای تان بیان خواهیم کرد:

  1. تصویر تلویزیون قطع و وصل شده و چشمک می زند.
  2. لکه های سیاه در روی صفحه تلویزیون نشان داده می شود.
  3. نقطه های روشنی در روی تلویزیون ظاهر شدند.
  4. در صورتی که تلویزیون شما بعد از چند دقیقه خاموش شود نشانه خرابی بک لایت می باشد.
  5. اگر مقدار روشنایی در تمام صفحه نمایش یکسان نباشد نشانه خرابی بک لایت است.
  6. اگر بعد از روشن شدن دستگاه لوگوی برند دستگاه شما در روی صفحه نمایش ظاهر شده و بعد از آن تلویزیون خاموش شد نشانه خرابی بک لایت می باشد.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  ارورهای تلویزیون سونی و نحوه رفع آنها

نکته مهم: در صورتی که متوجه استهلاک بک لایت در تلویزیون سام خود شدید ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید اگر در این صورت از دستگاه خود استفاده کنید ممکن است بک لایت دچار اتصال کوتاه شده و برد پاور دستگاه شما بسوزد.

تعمیر بک لایت تلویزیون

برای تعمیر کردن بک لایت تلویزیون سام، تکنسین تلویزیون باید لامپ های ال ای دی و یا همان شاخه هایی را که دچار سوختگی شده تعویض کند. البته این کار حتماً باید به وسیله شخص تکنسین انجام شود تا به تلویزیون شما آسیب بیشتری وارد نشود و تلویزیون به حالت اول خود برگردد. دقت کنید که با توجه به تعداد لامپ های سوخته ال ای دی، مقدار استفاده از تلویزیون و همچنین میزان سلامت لامپ های دیگر، شما می توانید تشخیص دهید که آیا باید کل بک لایت تعویض شود یا فقط تعویض قسمتی از آن کافی می باشد. تعویض بک لایت حساسیت بسیار بالایی دارد و شخص متخصص به هیچ وجه نباید به این کار اقدام کند زیرا باعث می شود به برد پاور تلویزیون آسیب برسد و برای شما هزینه های بیشتری به دنبال داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم حتماً این کار را به یک تعمیرکار متخصص تلویزیون بسپارید.

نکته مهم: اگر قرار شد که یک شاخه از ال ای دی بک لایت را تعویض کنید حتماً باید لامپ های مرغوب را جایگزین آن کنید و این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نحوه تعویض لامپ ها هم بسیار اهمیت دارد در غیر این صورت، فرق طیف رنگ بک لایت تعویض شده با طیف رنگ بک لایت های اصلی، بسیار در تلویزیون به چشم می آید. کیفیت بک لایت جدید که تهیه کرده اید باید به شکلی باشد که بعد از استفاده از آن دوباره دچار خرابی نشود. پس حتماً باید تعمیر بک لایت تلویزیون سام خود را به مراکزی بسپارید که دارای خدمات گارانتی باشند.

دلایل سوختن بک لایت تلویزیون سام چیست؟

طور کلی می‌توان گفت که لامپ های ال ای دی دارای طول عمر مفیدی هستند و طول عمر آنها بین ۴ تا ۸ سال می باشد با این حال اگر از آنها درست استفاده نکنید طول عمر این لامپ کم خواهد شد. تقریباً می توان گفت مهمترین دلایل سوختن بک لایت تلویزیون موارد زیر هستند:

  •  تنظیم کردن بالاترین مقدار نور بک لایت باعث می شود که لامپ ها با آخرین توان خود کار کنند.
  • کیفیت پایین بک لایت باعث سوختن بک لایت خواهد شد.
  • اگر شما تلویزیون سام خود را در مقابل گرما و نور مستقیم قرار دهید باعث آسیب‌دیدگی بک لایت تلویزیون می شود.
  • استفاده طولانی مدت و مداوم از تلویزیون باعث آسیب‌دیدگی بک لایت خواهد شد.

تلویزیون سام

سخن پایانی

در این مقاله از ایبک امداد شما را با دلایل خرابی بک لایت تلویزیون و همچنین رفع این مشکل آشنا کردیم. در صورتی که از تلویزیون خود به طور صحیح و اصولی استفاده کنید و برای مدت طولانی و پیاپی آن را روشن نگذارید کمتر با مشکل خرابی بک لایت تلویزیون سام روبرو خواهید شد.

در قسمت تنظیمات تلویزیون سام مقدار روشنایی را در حالت اتوماتیک بگذارید تا روشنایی روی ۱۰۰ درصد نباشد و با مقدار نور محیط تنظیم شود به این صورت می توانید به افزایش طول بک لایت کمک کنید.

 

خدمات تعمیرات بک لایت تلویزیون سام

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

 نشانه های دیگر خرابی بک لایت در تلویزیون سام چیست؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا