تعمیرات تلویزیون

چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش آید این است که چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنند؟ در ادامه مطلب همه روش هایی را که می توان با انجام آنها تبلت را به تلویزیون متصل کرد توضیح خواهیم داد. با مطالعه این مقاله می توانید به ساده ترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید عکس یا فیلمی که در تبلت دارید به صفحه نمایشگر تلویزیون منتقل کنید تا بتوانید با کیفیت بهتر و صفحه بزرگتر آن را مشاهده کنید. در این مواقع باید تبلت را به تلویزیون متصل کنید. در این مقاله از ایبک امداد روش اتصال تبلت به تلویزیون را توضیح خواهیم داد.

متصل کردن تبلت به تلویزیون از طریق Smart View

در تبلت های جدید یک گزینه به نام Smart View وجود دارد. شما می توانید از طریق این گزینه تبلت را به تلویزیون متصل کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • اندروید تبلت شما باید از نسخه ۴.۱ بالاتر باشد. اگر نبود حتما آن را آپدیت کنید.
  • اگر با آپدیت جدید چنین گزینه ای در نوار پنل تبلت شما مشاهده نشد می ‌توانید آن را از اینترنت دانلود کنید.
  • تلویزیون و تبلت شما باید به یک WiFi مشترک وصل شوند.
  • برای آن که هر دوی این دستگاه‌ها به یک WiFi متصل شوند سرعت اینترنت باید بالا باشد.

چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنیم؟

  • نام تلویزیون را در دستگاه پیدا کنید و تبلت را به تلویزیون وصل کنید و روی گزینه Connect  کلیک کنید.
  • اگر تبلت شما مدل قدیمی است احتمالاً در صفحه تلویزیون سوالی را مشاهده خواهید کرد که آیا از اتصال مطمئن هستید؟
  • در اینجا شما باید روی گزینه allow رفته و آن را انتخاب کنید.

 

  • چنانچه تبلت شما مدل جدید است کدی را روی صفحه تلویزیون مشاهده خواهید کرد که باید آن را در تبلت وارد کنید.
  • با وارد کردن کد تبلت به تلویزیون متصل خواهد شد و شما می توانید فایل های موجود در تبلت را در تلویزیون مشاهده کنید.

روش اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI

یکی از روش ها جهت اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI می باشد. این روش برای همه تبلت ها قابل اجرا می باشد. اتصال از این طریق ساده ترین روش جهت اتصال تبلت به تلویزیون است. اما نکته ای را نیز باید در نظر بگیرید که ممکن است اتصال از این طریق سازگاری با تبلت شما نداشته باشد و ممکن است برای تبلت شما مشکلاتی ایجاد کند. پس حتماً قبل از اتصال این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. همینطور لازم به ذکر است که مدل های تلویزیون های قدیمی این دارای این قابلیت نمی باشند. در این صورت باید از راههای دیگری جهت اتصال تبلت به تلویزیون استفاده کنید.

روش اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل مبدل

جهت متصل کردن تبلت به تلویزیون روش های زیادی وجود دارد. یکی از آنها استفاده از کابل ها و مبدل ها می باشد. به عنوان مثال شما می توانید از کابل USB و کابل HDMI و یا کابل Slime port استفاده کنید. انتخاب هر کدام از آنها بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از اتصال بدون سیم استفاده کنند زیرا این روش ساده تر بوده و دردسر کمتری خواهد داشت.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهکارهایی برای افزایش طول عمر تلویزیون ال ای دی

روش متصل کردن  تبلت به تلویزیون از طریق کروم کست گوگل

اگر برای متصل کردن تبلت به تلویزیون استفاده از مبدل برای شما راحت نیست می توانید از طریق کروم کست، تبلت را به تلویزیون وصل کنید. در این روش فایل های تبلت را می توانید استریم کنید و آنها را کنترل کنید. توجه کنید در این روش هم تلویزیون شما باید قابلیت متصل شدن به اینترنت را دارا باشد تا شما بتوانید از برنامه کروم کست استفاده کنید.چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنیم؟ بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از این برنامه جهت اتصال تبلت به تلویزیون استفاده کنند زیرا کار با آن ساده بوده و روی اغلب تبلت ها قابل اجرا می باشد.

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون از طریق DLNA

در این روش شما قادر خواهید بود با متصل شدن به شبکه WIFI مشترک با تلویزیون همه فایل های موجود در تبلت را در تلویزیون مشاهده کنید. در این مورد هم باید تلویزیون قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. همینطور اندروید دستگاه شما باید از ۴.۲ بیشتر باشد. استفاده از این روش بسیار کاربردی و ساده بوده ولی لازم به ذکر است که امکان پخش زنده وجود نخواهد داشت. بنابراین شما نمی توانید از یوتیوب و یا شبکه های مثل آن استفاده کنید.

روش اتصال تلویزیون تبلت به تلویزیون از طریق airplay در اپل

چنانچه از سیستم airplay استفاده می کنید می توانید از این طریق به راحتی تمام محتوای تبلت خود را در تلویزیون مشاهده کنید. در این روش پخش آنلاین نیز قابلیت اجرا دارد. کاربران می‌توانند محتوای شبکه هایی مانند یوتیوب را در اپل تی وی به آسانی مشاهده کنند. به این نکته توجه کنید کاربران اپل به آسانی می توانند از این برنامه کاربردی و ساده استفاده کنند. چنانچه این روش برای شما ساده نیست برنامه any trans هم می تواند به شما در پخش محتوای فایل ها کمک کند.

اتصال تبلت به تلویزیون از طریق میراکست

احتمالاً شما هم این گزینه را قبلا شنیده اید که میراکست گزینه مناسب جهت مشاهده فایل های شما در تلویزیون خواهد بود. میراکست یک ابزار کاربردی جهت پخش فایل های شما با کیفیت بی نظیر در تلویزیون است. میراکست از طریق WiFi می تواند فایل ها و تصاویر را به تلویزیون انتقال دهد و در واقع می توان گفت جایگزینی مناسب برای کابل HDMI است. همچنین از این طریق می توان علاوه بر تبلت فایل های موجود در لپ تاپ و موبایل را نیز به تلویزیون انتقال داد. نکته‌ای که در این رابطه بسیار مهم می باشد این است که باید هر دو دستگاه قابلیت پشتیبانی از میراکست را داشته باشند. به عنوان مثال اگر تلویزیون این قابلیت را نداشته باشد این برنامه اجرا نخواهد شد و شما قادر به استفاده کرده از آن نخواهید بود.

اتصال تبلت به تلویزیون از طریق MHL

یکی از رایج ترین و معمول ترین راهکارها جهت اتصال تبلت به تلویزیون با استفاده از کابل USB می باشد. این تکنولوژی و علم به گوشی ها و تبلت ها اجازه می دهد که به پروژکتور و یا تلویزیون متصل شوند. جهت انجام این کار به یک کابل USB و یا یک آداپتور USB به HDMI یک کابل HDMI و نمایشگری که درگاه ورودی HDMI داشته باشد نیاز دارید.

علت متصل نشدن تبلت به تلویزیون چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران ایجاد دردسر کند عدم اتصال تبلت به تلویزیون می باشد. برای برطرف کردن این مشکل در ادامه مطالبی را بیان کرده ایم.

  1. گاهی ممکن است تنظیمات روی تلویزیون فعال نشده باشد. برای انجام آن به بخش تنظیمات تلویزیون بروید و اتصالات Screen Mirroring را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است تنظیمات روی کنترل موجود باشد. پس از آنکه آن را فعال کردید دوباره اتصال تبلت به تلویزیون را امتحان کنید.
  2. ممکن است مدل تلویزیون شما قادر به پشتیبانی از این برنامه نباشد. مدل تلویزیون و همه قابلیت های تلویزیون را مورد بررسی قرار دهید. اگر تلویزیون شما قادر به پشتیبانی از بین مورد نبود می توانید از طریق مبدل ها، کابل ها و یا موارد دیگر امتحان کنید.
  3. همچنین می توانید تلویزیون خود را ارتقا داده تا این موارد را پشتیبانی کند.
  4. مطمئن شوید که مبدل ها و کابل ها به طور درست متصل شده اند آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  5. مدل تبلت را مورد بررسی قرار دهید گاهی ممکن است روشی که انتخاب کرده اید برای تبلت شما مناسب نباشد و تبلت شما نمی تواند برنامه را پشتیبانی کند.
  6. گاهی تبلت های قدیمی با این مشکل مواجه می شوند در این شرایط می تواند تبلت خود را ارتقا دهید و یا از طریق دیگری امتحان کنید.
  7. اگر سرعت اینترنت پایین باشد ممکن است برای اتصال تبلت به تلویزیون با مشکل مواجه شوید در این شرایط سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار دهید.
  8. گاهی با restart کردن تلویزیون می توانید این مشکل را برطرف کنید بنابراین بهتر است برای چند دقیقه تلویزیون را خاموش کرده و WiFi را نیز قطع کنید و مجدداً همه اتصالات را در تلویزیون و تبلت برقرار کنید. چنانچه مشکل برطرف نشده بود می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  مشکلات و علت خرابی پنل تلویزیون و نحوه برطرف کردن آنها

چرا تلویزیون قادر به شناسایی تبلت نمی باشد؟

گاهی ممکن است تلویزیون تبلت را شناسایی نکند و این یکی از مشکلاتی است که در اتصال تبلت به تلویزیون ممکن است پیش آید.چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنیم؟

در این شرایط از سلامت کابل ها مطمئن شوید و همچنین اتصالات را مورد بررسی قرار دهید که آیا به صورت درست متصل شده اند یا خیر. چنانچه در این بخش ها با مشکل مواجه نشدید باید تنظیمات تبلت و تلویزیون خود را چک کنید. اگر با انجام تنظیمات باز هم مشکل برطرف نشد بهتر است از یک متخصص و کارشناس در این زمینه کمک بگیرید.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اتصال تلویزیون به اسمارت‌فون‌ها همچنین تبلت هوشمند فراهم شده است و می توان عکس ها و فیلم ها را با کیفیت و وضوح بهتری در تلویزیون تماشا کرد.  کوچک بودن نمایشگر تبلت و همچنین صدای کم آن از دلایلی است که کاربران تصمیم می گیرند محتوای فایل های موجود در تبلت خود را به تلویزیون انتقال داده و در آنجا مشاهده کنند. در این مقاله از ایبک امداد روش های اتصال تبلت به تلویزیون را بیان کردیم و برخی از مشکلاتی که ممکن است در این زمینه پیش آید را توضیح داده و برای هرکدام راهکارهایی ارائه دادیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید پاسخ پرسش های خود را پیدا کنید.

چگونه تبلت را به تلویزیون وصل کنیم

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

چگونه تبلت را به تلویزیون متصل کنیم؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا