تعمیراتتعمیرات یخچال

چرا یخچال فریزر برفک و یخ میزند؟

آموزش کامل و قدم به قدم برای حل مشکل برفک و یخ زدن یخچال فریزر

حتما تا بحال در دیواره های یخچال و فریزر دانه های یخ زده را مشاهده کرده اید . حتما شما هم به دنبال علت این مورد و رفع آن هستید . در این مقاله از وب سایت بزرگ ایبک به سراغ علت و راهکارهای رفع برفک را برای شما عزیزان مطرح میکنیم تا زمانی که دچار برفک زدگی شدید به سادگی بتوانید مشکل خود را بدون نیاز به مراجعه به تعمیرکار و هزینه اضافه رفع کنید.

خواص برفک یخچال

علت یخ زدن یخچال و فریزر

در این مقاله با گردآوری چند راه کار ساده و چند مورد ساده که میتواند باعث برفک زدگی فریزر شما شود شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد. چراکه برفک زدگی میتواند با ساده ترین موارد ممکن و اشتباهات ریز از سمت شما و یا محیط قرارگیری فریزر اتفاق بیفتد.

برفک زدن یخچال فریزر

همانطور که میدانید با شروع برفک زدگی در فریزر بدون شک با افت کیفیت سرمایش فریزر روبرو خواهیم شد و هدف اصلی از پیشگیری این مورد حفظ کیفیت سرمایش فریزر میباشد . به سادگی اگر موضوع را برای شما باز کنیم باید بدانید که هوای سرد و ملایمی همیشه در فریزر شما در جریان است اما زمانی که این وضعیت تغییر کند و بجای این هوای سرد و ملایم هوای گرم محیط اطراف در طولانی مدت وارد فریزر شما شود میتواند باعث ایجاد برفک زدگی و کاهش کیفیت سرمای فریزر شما شود.

مهمترین علت های برفک زدگی :

برفک زدگی یخچال فریزر میتواند به سه موضوع اصلی مرتبط شود و این سه موضوع را در ادامه برای شما مطرح میکنم.

  • خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر و ورود هوای محیط به آن
  • مکان نامناسب یخچال فریزر و قرارگیری غیراصولی آن
  • خراب شدن ترموستات یخچال فریزر

با علت های اصلی برفک زدگی آشنا شدید حال به راه حال های رفع آن های میپردازیم.

علت اصلی برفک زدگی «خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر»

بدون شک علت اصلی برفک زدگی یخچال شما میتواند از بین رفتن یا شل شدن لاستیک درب یخچال باشد که این مورد بدون شک کاملا طبیعی است که بعد از استفاده طولانی مدت در طی سال های زیاد این نوار از بین برود و خاصیت اولیه خود را از دست دهد و با شل شدن و از بین رفتن آن اولین اتفاقی که رخ میدهد ورود جریان هوای اطراف به یخجال فریزر شما میباشد و همانطور که در ابتدا به شما توضیح دادم این اتفاق پایه اصلی برفک زدگی در یخچال فریزر خواهد بود.

لاستیک درب یخچال فریزر

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

علت دوم برفک زدگی « قرارگیری نامناسب یخچال فریزر»

مورد بعدی که همیشه باعث بروز مشکل برای یخچال شما میشود مکان نامناسب یخچال شما میباشد , براتون سوال پیش میاد که مکان یخچال چه تاثیری روی این مورد میتونه داشته باشه ؟

اگر یخچال شما در مکان هایی مجاور گرما مثل قرارگیری در نزدیکی اجاق گاز یا قرارگیری در کنار سماور و نظیر آنها باشد با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال اولین اتفاقی که برای آن رخ میدهد ورود بی وقفه گرما به داخل یخچال فریزر خواهد بود و این مورد همونطور که در ابتدای مقاله مطرح کردم باعث بروز برفک زدگی خواهد شد و اصلا برای سلامت یخچال شما مناسب نخواهد بود, پس پیشنهاد میکنم اگر این مقاله رو میخونید و از مورد اول مشکل خودتون رو نتونستید حل کنید حتما موقعیت فعلی یخچال خودتون رو بررسی کنید که با هر بار باز کردن درب چه میزان حرارت و گرما وارد یخچال شما میشود و اگر گرما بیش از حد متعادل هوای آشپزخانه شما بود حتما اقدام به تعویض محل قرارگیری آن کنید ,  البته این مورد رو اضافه کنم که همیشه در آشپزخانه دمای محیط بالاتر از بخش های دیگر منزل است اما در همان جا هم اگر دقت کنید دمایی که در کنار اجاق گاز حس میکنید در بخش های دیگر حس نخواهید کرد پس این مورد رو هم کاملا دقت داشته باشید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  خدمات تعمیرات اجاق گاز ایندزیت InDesit | روش تمیز کردن

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

علت سوم برفک زدگی « خراب شدن ترموستات »

مورد بعدی و در اصل مورد آخر که میتوان در برفک زدگی به آن اشاره کرد خراب شدن ترموستات در یخچال فریزر های معمولی میباشد , حتما به ترموستات یخچالتون توجه زیادی داشته باشید چرا که زمانی که ترموستات عمر خودش رو از دست بده نه تنها باعث برفک زدگی خواهد شد بلکه باعث بروز مشکلات متعددی برای یخچال شما میشود . این مورد طبیعی خواهد بود که بعد از استفاده چند ساله از یخچال فریزر ترموستات فرسوده شود و عمر آن کاهش و کیفیت اولیه خود را از دست دهد و این مورد هم باعث برفک زدگی وو هم ایجاد خرابی در یخچال فریر خواهد شد , پس اگر در دو مورد ابتدایی مشکل شما رفع نشد حتما به سراغ ترموستات بروید و لازم به ذکر است که محل قرارگیری آن در زیر ابزار درجه یخچال فریزر شما خواهد بود و برای دسترسی به آن کاملا با دقت به سراغ این قسمت بروید.

محل قرارگیری ترموستات

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

آموزش رفع برفک زدگی توسط شما

خوب حالا که با انواع برفک زدگی آشنا شدید و به علت های ایجاد برفک پی بردید بهتر هست که به دنبال رفع این موارد بریم و بدونیم که برای حل این مشکلات باید چه کارهایی انجام بدیم و ما چند نوع یخچال فریزر داریم و اصلا چند نوع برفک زدگی داریم ,  پس در ادامه با ما باشید تا با این موارد آشنا شوید.

ابتدا باید به شما عزیزان این مورد رو بگم که ما سه مدل دستگاه داریم که به این سه دسته تقسیم میشوند : دستگاه های نوفراست ,  دستگاه های نیمه نوفراست و دستگاه های دیفراست . به دستگاه های نیمه نوفراست یخچال فریزرهای کمبی گفته میشود.

آموزش رفع برفک زدگی در یخچال فریزر دیفراست

در این نوع یخچال فریزرهای ابتدا شما برای قدم اول باید دستگاه را از برق خارج کنید و سپس اقدام به چک کردن نوار پلاستیکی لای درب کرده و اگر موردی در این قسمت مشاهده نشد به سراغ ترموستات بروید . چرا که در این دستگاه ها همین دو مورد رو باید بررسی کنید.

آموزش رفع برفک زدگی در یخچال فریزر نیمه نوفراست

برای رفع این دستگاه ها نیز اولین قدم ایمنی است و ابتدا باید دستگاه از برق کشیده شود و بعد به سراغ ترموستات و تایمر بروید و اگر موردی در این بخش مشاهده نشد با بررسی نوار لاستیکی لای درب یخچال میتوانید مشکل را رفع نمایید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  خدمات تعمیرات یخچال امرسان Emersun

آموزش رفع برفک زدگی در یخچال فریزر نوفراست

در این دستگاه های نوع برفک زدگی کمی با دو نوع قبل متفاوت خواهد بود . در این دستگاه ها در شروع کار برفکی نمایان نخواهد شد و تنها در بخش داخل فریزر یا همان اپراتور شما برفک را میتوانید ببینید و در این نوع دستگاه است که برفک زپگی باعث کم شدن کیفیت یخچال و افزایش دما خواهد شد و دیگر بازدهی قبلی را برای شما نخواهد داشت و به شدت افت یخچال فریزر خودتون رو در این نوع دستگاه ها بعد از برفک زدگی مشاهده خواهید کرد.

یخچال فریزرهای نوفراست به دو دسته الکترونیکی و مکانیکی تقسیم میشوند که در هر کدام از این محصولات نوع برفک گشایی و از بین بردن برفک تفاوت خواهد داشت که در ادامه این موارد رو براتون شرح خواهم داد.

در یخچال فریزر الکترونیکی قطعات ترمودیسک ,  المنت , برد و لاستیک لای درب یخچال فریزر باید بررسی شوند.

اما در یخچال فریزر مکانیکی تایمر دیفراست ‌, هیتر المنت و در آخر هم لاستیک لای درب یخچال فریزر باید بررسی شود.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

چرا لوله های پشت یخچال فریزر یخ میزند؟

بارها در مقاله های مختلف دیدم که موارد زیادی رو باعث یخ زدگی لوله های پشت یخچال فریزر اعلام کردن مثل آسیب دیدگی هیتر یا تایمر و یا حتی خرابی ترموستات , در این مورد باید عرض کنم که هیچ کدام از مواردی که گفتم باعث این اتفاق نیست و نخواهد شد و تنها یک دلیل میتواند باعث یخ زدگی در ناحیه پشت یخچال فریزر شود و آن هم زیاد بودن گاز در لوله های یخچال فریزر است که این مورد تنها با درست گاز زدن توسط یک تعمیرکار خوب و متخصص قابل انجام خواهد بود.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

علت یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال چیست؟

برای همه ما به دفعات این مورد پیش اومده که در سیستم یخچال مشاهده میکنیم که میوه ها و مواد غذایی دچار یخ زدگی شدن به حالتی که انگار بر روی آنها برف نشسته , حال برای رفع این مورد باید چه اقداماتی انجام داد ؟ در ادامه این موارد را برای شما عزیزان مطرح خواهم کرد:

اولین موردی که به ذهن میرسه در این قسمت بدون شک این است که دمای یخچال نامناسب است و دمای مناسب تنظیم نشده و از سمتی ممکن است شما مواد غذایی رو در کنار فن قرار داده باشید و خود این دو مورد میتونه به سادگی باعث ایجاد یخ زدگی بشه, اما دو مورد دیگه هم داریم که به دسته خرابی ها مربوط میشه , مورد اول خرابی ترمیستور و مورد دوم خرابی دمپر است که خرابی هر کدام از این دو مورد میتواند باعث ایجاد یخ زدگی مواد غذایی و میوه و سبزیجات شما در یخچال شود.

یخ زدن میوه داخل یخچال

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

در این مقاله از وب سایت بزرگ ایبک موارد و راهکار های مناسبی رو برای رفع برفک زدگی در یخچال فریزر شما مطرح کردم و شما عزیزان همیشه باید دقت کنید که دمای یخچال و فریزر خودتون رو در نقطه مناسب قرار بدید تا مشکلی برای مواد غذایی داخل یخچال فریزرتون پیش نیاید.

علت برفک یخچال

امتیاز نویسنده

مجموع امتیاز

بررسی علت های برفک زدگی و آموزش روفع مشکل برفک در یخچال فریزر

امتیاز کاربر: ۳.۳ ( ۳ نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا