تعمیرات لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی بوش | دلایل ارور e۱۸

اگر شما در منزل از ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید امکان دارد ارور e۱۸ را در روی نمایشگر دستگاه خود مشاهده کرده باشید دلیل به وجود آمدن این ارور تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش می باشد. در ادامه می خواهیم دلایل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش و روش عیب یابی و برطرف کردن آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

 دلایل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش چیست؟

یکی از متداول ترین ارور های ماشین لباسشویی بوش ارور e۱۸ می باشد که می توان گفت یکی از اصلی ترین کد خطا ها در بین ارور ها است در بیشتر مواقع این ارور به تخلیه آب دستگاه مربوط می شود اگر تخلیه آب از لوله تخلیه بیش از حد طول بکشد شما با ارور e۱۸ مواجه خواهید شد دلیل بروز این مشکل انسداد در مسیر تخلیه ،کثیف شدن فیلتر پمپ و یا خراب شدن پمپ تخلیه می باشد گاهی اوقات برای تعمیر این مشکل نیازی به تعمیر کار نیست و خودتان می توانید در منزل آن را برطرف کنید دلایل اصلی برای انجام نشدن درست تخلیه ماشین لباسشویی بوش می تواند موارد زیر باشد:

  1.   کثیفی فیلتر پمپ تخلیه
  2. گرفتگی در فاضلاب تخلیه
  3.  مسدود شدن شلنگ تخلیه
  4.  وجود انسداد در مسیر تخلیه

کثیف شدن فیلتر پمپ تخلیه دلایل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش

یکی از دلایل مهم ارور ماشین لباسشویی بوش کثیف شدن فیلتر پمپ تخلیه می باشد پمپ تخلیه وظیفه دارد بعد از انجام مراحل شستشو آبی را که جمع می شود به داخل مخزن هدایت کند اگر این پمپ خراب شود و یا با مشکل روبرو شود آب در مخزن جمع شده و واشر قادر به خارج کردن آب نیست در بیشتر مواقع در هنگام بروز مشکل در پمپ آب، باید آن را تعویض کنید.

گرفتگی فاضلاب دلیل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش

اگر در قسمت فاضلاب ماشین لباسشویی انسدادی به وجود بیاید دستگاه لباسشویی بوش شما نمی تواند آب را به راحتی تخلیه کند در این صورت آب در مخزن ماشین لباسشویی بوش جمع شده و شما کد خطای e۱۸ را در روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش خود مشاهده می کنید این مشکل معمولاً وقتی اتفاق می افتد که شلنگ تخلیه در زیر سینک و یا حتی اتصالات زیر سینک هم دچار مشکل شده باشد.

مسدود شدن شلنگ تخلیه دلیل کد خطای لباسشویی بوش

امکان دارد شلنگ تخلیه مسدود شده باشد. شلنگ تخلیه به دستگاه لباسشویی وصل شده و آب کثیف را به فاضلاب هدایت می کند اگر این مسیر به وسیله زباله و یا مو مسدود شود باعث بروز این مشکل خواهد شد. در مرحله اول شلنگ را کاملاً بررسی کنید اگر متوجه انسدادی در شلنگ شدید آن را برطرف کنید. در این مواقع آب به خوبی از لوله تخلیه نمی شود برای اینکه شلنگ را بررسی کنید باید ابتدا شلنگ تخلیه را از ماشین لباسشویی بوش خود خارج کنید بعد از آن به وسیله یک سیم بلند داخل شلنگ را بررسی کنید و در صورت انسداد آن را برطرف کنید می توانید داخل شلنگ را محکم فوت کرده و بدمید. اگر متوجه شدید که هوا از شلنگ خارج می شود دلیل برطرف شدن مسدودی شلنگ است.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  تعمیرات ماشین لباسشویی بوش | دلیل ارور f۲۳

ماشین لباسشویی بوش

مسدود شدن مسیر تخلیه دلیل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایل ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش مسدود شدن مسیر تخلیه می باشد این مسدودی باعث خواهد شد که از ابتدای خروجی تا انتهای آن مسدود شود همچنین فیلترهای ماشین لباسشویی بوش هم امکان دارد مسدود شود و باعث تخلیه نشدن آب خواهد شد اگر با این مشکل روبرو شدید حتماً باید مسدوی لوله های تخلیه را رفع کنید و یا در صورت نیاز لوله ها را تعویض کنید.

روش عیب یابی ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش

در ادامه می خواهیم برای شما نکات مهمی را برای عیب یابی کد خطای e۱۸ ماشین لباسشویی بوش بیان کنیم:

  • اگر شما در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی مهارت دارید می توانید پمپ تخلیه را چک کنید ولی اگر در این زمینه مهارت ندارید بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.
  • اگر فاضلاب مسدود شده بود باید آن را بررسی کنید.
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه را می توانید با جدا کردن شلنگ از ماشین لباسشویی بررسی کنید.

روش برطرف کردن کد خطای e۱۸ ماشین لباسشویی بوش

اگر با ارور e۱۸ روبرو شدید قبل از هر اقدامی ماشین لباسشویی بوش خود را ریست کنید شاید این کار بتواند مشکل را برطرف کند اگر با ریست کردن ارور برطرف نشد باید موارد زیر را انجام دهید: ابتدا باید شلنگ تخلیه را بررسی کنید. برای این کار شلنگ تخلیه را از دستگاه لباسشویی خارج کرده و داخل آن را با یک سیم بلند بررسی کنید و اگر انسدادی در شلنگ بود برطرف کنید می توانید داخل شلنگ را بدمید در صورت خارج شدن هوا از آن متوجه برطرف شدن انسداد خواهید شد.

اگر فاضلاب تخلیه گرفته بود به شما پیشنهاد می‌کنیم برای عیب یابی کردن آن کثیفی هایی که باعث انسداد شده برطرف کنید اگر شما نمی توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. روش بررسی کردن پمپ تخلیه دستگاه لباسشویی کار بسیار آسانی می باشد اولین دلیل کد خطای e۱۸ مسدود شدن و یا کثیفی فیلتر است که باعث می شود آب به راحتی تخلیه نشود.

فیلتر ماشین لباسشویی در سمت راست ماشین لباسشویی و پایین آن قرار گرفته است شما در این قسمت می توانید به فیلتر دسترسی پیدا کنید. قبل از اینکه فیلتر را باز کنید باید به وسیله شلنگ کوچکی که در کنار آن قرار دارد آب آن را تخلیه کنید تخلیه کردن آب فیلتر بسیار راحت می باشد یک ظرف برای جمع آوری آب بیاورید و آن را زیر شلنگ تخلیه که در قسمت جلویی دستگاه لباسشویی قرار گرفته است بگذارید شلنگ تخلیه را باز کرده و آن را داخل ظرف قرار دهید به این صورت آب شلنگ تخلیه خواهد شد.

البته بعضی از مدل های ماشین لباسشویی بوش دارای شلنگ تخلیه نمی باشد اگر شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما دارای شلنگ تخلیه بود یک درپوش گرد مانند پیچ در آن قرار دارد که شما باید آن را به آرامی بچرخانید تا باز شده و شما بتوانید به فیلتر دسترسی پیدا کنید وقتی این فیلتر را باز کردید به وسیله یک مسواک آن را بشویید تا گرفتگی و کثیفی آن برطرف شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای ارور ماشین ظرفشویی بوش BOSCH | کد خطای ظرفشویی

روش نگهداری صحیح ماشین لباسشویی بوش

طبق آماری که بیان شده در آخر هفته حجم زیادی از لباس های کثیف در ماشین لباسشویی شسته می شود و این باعث می شود که به ماشین لباسشویی شما فشار زیادی وارد شود دقت داشته باشید برای نگهداری صحیح از دستگاه لباسشویی خود هیچگاه به طور مداوم و یک جا لباس ها را داخل ماشین لباسشویی نیندازید طوری برنامه ریزی کنید که همه لباس ها در یک روز نیاز به شستشو نداشته باشند و اگر مجبور به این کار شدید حتماً به ماشین لباسشویی بوش خود استراحت دهید و بعد از آن دوباره شستشو را شروع کنید. در ادامه می خواهیم برای شما مواردی را که می‌تواند به سلامت بیشتر ماشین لباسشویی شما کمک کند بیان کنیم تا با رعایت آنها به افزایش طول عمر دستگاه خود کمک کرده باشید.

۱– بعد از هر بار استفاده از دستگاه لباسشویی، درب آن را باز بگذارید:

اگر شما درب ماشین لباسشویی را بعد از استفاده ببندید داخل آن خیس مانده و باعث رشد باکتری ها در داخل لباسشویی خواهد شد و همچنین دیگ لباسشویی بو می گیرد. بعد از هر بار استفاده از دستگاه، درب آن را باز بگذارید تا همیشه بوی تازگی و طراوت بدهد.

۲- فیلتر دستگاه لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید.

تمیز کردن و شستشوی فیلتر ماشین لباسشویی یکی از ضروریات نگهداری از دستگاه لباسشویی می باشد اگر فیلتر ماشین لباسشویی مسدود شود نه تنها به ماشین لباسشویی شما آسیب زیادی وارد خواهد شد بلکه لباس های شما هم تمیز شسته نمی شود.

۳- سعی کنید در مرحله آخر شستشو از یک بار شستشوی با آب داغ استفاده کنید.

در طرز استفاده بسیاری از مواد شوینده گفته شده که نیازی به حرارت بالا نیست ولی بهتر است شما در شستشوی آخر خود از برنامه شستشوی آب گرم استفاده کنید تا ماشین لباسشویی کاملا تمیز شود.

۴- جاپودری دستگاه خود را به طور مرتب تمیز کنید.

مواد شوینده غیر استاندارد می تواند باعث انسداد لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما شود و همچنین در کار دستگاه لباسشویی اختلال ایجاد کند سعی کنید حتماً از مواد شوینده استاندارد استفاده کرده و جا پودری دستگاه خود را به طور مرتب تمیز کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

۵- همه لباسها را یکجا داخل ماشین لباسشویی نریزید:

یکی از اشتباهاتی که به طور معمول افراد انجام می دهند این است که برای صرفه جویی در مصرف برق به طور یکجا تمام لباس ها را داخل دستگاه می ریزند اگر لباس ها بیشتر از ظرفیت دستگاه شما باشد باعث خواهد شد که لباس های شما تمیز شسته نشده و همچنین در طولانی مدت ماشین لباسشویی شما آسیب دیده و خراب می شود.

ماشین لباسشویی بوش

سخن پایانی

در این مقاله برای شما دلایل بروز ارور e۱۸ ماشین لباسشویی بوش را به طور کامل توضیح دادیم و همچنین روش های عیب یابی و برطرف کردن آن را هم برایتان بیان کردیم اگر در این زمینه با مشکلی روبرو شدید می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بیان کنید تا متخصصین ایبک امداد پاسخگوی شما باشند.

تعمیرات ماشین لباسشویی بوش

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

مسدود شدن شلنگ تخلیه دلیل کد خطای لباسشویی بوش

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا