مجله لوازم خانگی

تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر

خدمات تعمیرات چرخ گوشت بلک اند دکر Black & Decker در تهران

از جمله وسایل مهمی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود چرخ گوشت است. این وسیله کاربردی به شما کمک می‌کند انواع مختلف گوشت را چرخ کنید و بتوانید در غذاهایتان از این ماده به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. حالا اگر چرخ گوشت‌تان خراب شود چه می‌کنید؟ حتماً برای شما هم پیش آمده است که با خرابی وسایل برقی دست و پنجه نرم کنید اما خرابی چرخ گوشت بیشتر از هر چیز دیگری ممکن است اذیت‌تان کند. در این شرایط آشنایی با نحوه تعمیر و نگهداری از چرخ گوشت به شما کمک می‌کند تا جایی که ممکن است ایرادات این وسیله را بگیرید و در صورت نیاز با یک متخصص مشورت کنید. در این مقاله می‌خواهیم راجع به تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر صحبت کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم مشکلات آن را برطرف کنیم.

مشکلات رایج چرخ گوشت که باید بدانید

تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر

قبل از اینکه به سراغ تعمیر چرخ گوشت برویم باید بدانیم چه مشکلاتی ممکن است برای این وسیله کاربردی به وجود آید. با اینکه هر نوع چرخ گوشتی به شیوه متفاوتی طراحی و تولید شده است اما مشکلاتی که در این وسایل به چشم می‌خورد معمولاً یکسان است. پس اگر با این ایرادات آشنا باشید راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. بیایید به صورت فهرست‌وار این مشکلات را بررسی کنیم و سپس به سراغ بررسی هر کدام از آن‌ها برویم.

  • چرخ گوشت دیگر روشن نمی‌شود.
  • تیغه چرخ گوشت کند شده و خوب کار نمی‌کند.
  • چرخ گوشت به هنگام کار سر و صدای زیادی تولید می‌کند.
  • کلید چرخ گوشت کار می‌کند اما خود دستگاه روشن نمی‌شود.
  • از درون چرخ گوشت، گوشتی خارج نمی‌شود.
  • از جعبه دنده گریس خارج می‌شود.
  • چرخ گوشت خود به خود خاموش می‌شود.

چرا چرخ گوشت روشن نمی‌شود؟

گاهی از اوقات برای تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر باید با نکات و اصول ابتدایی آشنا باشید. برخی از مشکلات ساده می‌تواند برایتان دردسرساز شود و وقت تان را بگیرد. تا به حال برایتان پیش آمده است که چرخ گوشت‌تان روشن نشود؟ در این حالت بهتر است دکمه‌هایی که روی چرخ گوشت می‌بینید را بررسی کنید، سیم‌‌ها را مورد وارسی قرار دهید و پریزی که چرخ گوشت به آن وصل شده است را خوب بررسی کنید. بعد از طی این مراحل اگر چرخ گوشت باز هم روشن نشد باید از یک فرد متخصص مشورت بگیرید.

چرا چرخ گوشت کند کار می‌کند؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است نیاز به تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر داشته باشید کند شدن تیغه‌ای است که در چرخ گوشت‌ها دیده می‌شود. در این شرایط هر چقدر به دستگاه فشار وارد می‌کنید انگار مسیر آن بسته شده و کار به کندی به پیش می‌رود. قبل از اینکه حوصله‌تان سر برود نکاتی که می‌گوییم را امتحان کنید. یک سوهان مناسب بردارید و بر روی تیغه‌های چرخ گوشت بکشید. اینکار به شما کمک می‌کند تا دوباره تیغه‌های تیز و برنده‌ای داشته باشید.  اگر این روش جواب نداد اتصالات قطعات چرخ گوشت را هم بررسی کنید. گاهی از اوقات قطعات مختلف به خوبی کنار هم چفت و بست نشده‌اند و همین امر باعث کندی چرخ گوشت شما می‌شود.

علاوه بر مواردی که بیان کردیم ممکن است استفاده زیاد از گوشت هم باعث کند شدن دستگاه شما شود. هر بار که می‌خواهید گوشتی را چرخ کنید مقدار اندکی از آن را بردارید و داخل دستگاه بریزید. حالا شروع به چرخ کردن کنید و روند کار را مورد بررسی قرار دهید. با این روش مشکل کند بودن دستگاه‌تان حل شد؟ اگر پاسخ تان به این سوال منفی است می‌توانید از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید یا اینکه از متخصصان ایبک امداد راهنمایی بخواهید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  آشنایی با برند لوازم خانگی کندی | برند لوازم خانگی Candy ساخت کجاست ؟

چرا چرخ گوشت به هنگام کار سر و صدا می‌کند؟

از جمله مشکلاتی که باعث اذیت افراد در خانه می‌شود سر و صدای زیاد چرخ گوشت است. بیشتر وسایل برقی زمانی که تازه و نو هستند خیلی خوب کار می‌کنند اما بعد از گذشت چند وقت ممکن است دیگر به همان اندازه که شما می‌خواستید عملکرد مناسبی نداشته باشند. سر و صدای زیاد چرخ گوشت به هنگام کار می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اجازه بدهید این دلایل را بررسی کنیم و راهکارهایش را هم برایتان بگوییم:

  • اگر خوب به چرخ گوشت و داخل آن نگاهی بیندازید اجزای مختلفی در آن خواهید دید. یکی از همین اجزا چرخ دنده است. زمانی که چرخ دنده‌ها به هم ساییده می‌شوند صدای بد و ازاردهنده‌ای از چرخ گوشت خارج می‌شود. در این مورد بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا اسیبی به شما و دستگاه‌تان وارد نشود.
  • گریس روی چرخ دنده هم می‌تواند چنین مشکلاتی به وجود آورد. اگر گریس به درستی روی چرخ دنده قرار نگیرد باعث خشک شدن آن می‌شود و صدای بدی از چرخ گوشت به گوش‌تان می‌رسد. خوب چاره اینکار ساده است. می‌توانید گریس را عوض کنید.
  • شل شدن یاتاقان چرخ گوشت هم می‌تواند دلیل دیگری برای ایجاد صدا باشد. در این مورد هم بهتر است خودتان دست به کار نشوید و از نمایندگی یا افراد متخصص کمک بگیرید.

چرا از جعبه دنده گریس خارج می‌شود؟

یکی دیگر از مواردی که افراد را به سراغ خدماتی همچون تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر می‌کشاند خارج شدن گریس از جعبه دنده است. شل شدن پیچ‌های جعبه دنده از جمله دلایلی است که باعث می‌شود گریس از آن خارج شود. در مواردی که واشری بین درپوش جعبه دنده وجود دارد ساییدگی و خرد شدن این واشر هم می‌تواند چنین مشکلاتی را برای اهالی منزل به وجود آورد.

چرا کلید روشن می‌شود اما چرخ گوشت کار نمی‌کند؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که کلید چرخ گوشت را بزنید اما متوجه شوید که دستگاه‌تان به درستی کار نمی‌کند. قبل از اینکه به سراغ بخش‌های مختلف چرخ گوشت بروید ترمینال‌هایی که در کلید هست را بررسی کنید. اگر این ترمینال‌ها خراب شده باشند باید عوض شوند. گاهی از اوقات ساییده شدن زغال موجود در موتور هم می‌تواند چنین مشکلاتی را به وجود آورد. پس زغال‌های موتو را بررسی کنید و اگر ساییده شده بود آن را عوض کنید.

دلیل خاموش شدن خود به خود چرخ گوشت چیست؟

زمانی که با دستگاه‌تان کار می‌کنید خود به خود خاموش می‌شود. اگر شما هم این مشکل را دارید برای برطرف کردن عیب چرخ گوشت بلک اند دکر خود می‌توانید موارد مختلفی را امتحان کنید. گاهی از اوقات برق به خوبی به موتور نمی‌رسد. موتور برای اینکه به درستی کار کند نیاز به نیروی برق دارد. پس اتصالات و قطعی‌های برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید برق به موتور می‌رسد.

اگر این راه‌حل کمک‌تان نکرد و مشکل همچنان پا بر جا بود دکمه روشن و خاموش چرخ گوشت را هم مورد بررسی قرار دهید. در برخی از موارد یک اتصالی کوچک در این ناحیه می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود و شما را به دردسر بیندازد. بعد از بررسی‌های گفته شده اگر باز هم مشکل حل نشد باید موتور چرخ گوشت را وارسی کنید تا مطمئن باشید سالم است و به خوبی کار می‌کند. در این شرایط باز هم بهتر است از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید یا از پشتیبان‌های ما سوال کنید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای استفاده از مایکروفر دوو | نصب و راه اندازی

دلیل ایجاد جرقه در موتور چیست؟

موتور از جمله اجزای مهمی است که در چرخ گوشت‌های بلک اند دکر دیده می‌شود. هر گونه مشکل در این بخش باید تحت نظر یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد و تعمیر شود. اگر موتور دچار جرقه می‌شود ممکن است دلایل مختلفی باعث بروز چنین مشکلی شده باشد. اورلود موتور اولین دلیل برای ایجاد چنین شرایطی است.  وجود اتصالی در بخش‌های مختلف هم باعث ایجاد جرقه می‌شود. در صورتیکه رطوبت زیادی بر روی دستگاه وجود داشته باشد همین امر هم می‌تواند جرقه‌ای تولید کند.

 نکاتی برای نگهداری از چرخ گوشت

نگهداری از چرخ گوشت

حالا که با ایرادات احتمالی چرخ گوشت‌هایی همچون چرخ گوشت بلک اند دکر آشنا شدیم بهتر است نکاتی که در نگهداری مناسب این وسیله برقی به دردمان می‌خورند را هم مورد بررسی قرار دهیم. اگر می‌خواهید عمر چرخ گوشت‌تان را افزایش دهید بهتر است از انداختن تکه‌های بزرگ گوشت در آن خودداری کنید. چرخ گوشت برای تهیه گوشت به کار می‌رود. پس از خرد کردن سبزیجات در آن پرهیز نمایید. اگر چرخ گوشت شما سیستم محافظت از حرارت را در خود ندارد بیش از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از آن استفاده نکنید. اگر می‌خواهید چرخ گوشت را تمیز کنید مراقب باشید. قسمت‌های دارای برق را با آب تمیز نکنید. برای تمیز کردن چنین بخش‌هایی می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

چطور می‌توانیم از نمایندگی‌های تعمیر چرخ گوشن بلک اند دکر کمک بگیریم؟

اگر مشکلی برای چرخ گوشت‌تان به وجود آمد می‌توانید با نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرید. افراد متخصص در کمترین زمان ممکن به محل شما مراجعه می‌کنند و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر گارانتی یا ضمانت چرخ گوشت‌تان تمام شده است و نمی‌توانید از خدمات نمایندگی‌ها استفاده کنید با مشاوران ما در ایبک امداد تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

آیا چرخ گوشت بلک اند دکر خدمات پس از فروش دارد؟

بیشتر برندهای خارجی که در داخل ایران به فروش می‌رسند به دلیل مشکلاتی همچون تحریم امکان ارائه خدمات پس از فروش را ندارند. اگر به دنبال تعمیر چرخ گوشت خود هستید می‌توانید از متخصصان و مشاوران ایرانی کمک بگیرید.

تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر در محل چه مزایایی دارد؟

در صورتیکه امکان دسترسی به نمایندگی‌های مجاز را ندارید یا نمی‌توانید چرخ گوشت را حمل کنید بهتر است از خدماتی که در محل ارائه می‌شود استفاده کنید. چنین خدماتی در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند و مانع از آسیب دیدن چرخ گوشت به هنگام حمل و نقل می‌شوند.

هزینه تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر چقدر است؟

هزینه تعمیر چرخ گوشت

تعرفه تعمیر چرخ گوشت بلک اند دکر به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. چرخ گوشت شما از چه مدلی است؟ دستگاه چه ایرادی دارد؟ باید قطعات مختلف آن را عوض کرد؟ نیاز به خرید قطعه جدید دارد؟ تعمیر چرخ گوشت چقدر زمان می‌برد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند هزینه و تعرفه تعمیر چرخ گوشت را هم مشخص کند. معمولاً تعرفه تعمیر وسایل برقی بر اساس مصوبات اتحادیه اخذ می‌شود و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

خدمات تعمیرات چرخ گوشت بلک اند دکر

امتیاز سردبیر

مجموع امتیازات

در این مقاله به بررسی خدمات تعمیرات چرخ گوشت بلک اند دکر پرداخته شده است.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا