مجله لوازم خانگی

تعمیر چای ساز دلمونتی | راهنمای تعمیرات چایساز Delmonti

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه جهت دم کردن چای، که به عنوان چای ساز یا قوری برقی شناخته می‌شود بپردازیم. چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار اغلب مردم جهان، به خصوص ایرانیان است که در طعم‌های متنوع تهیه شده و می‌تواند با ایجاد حس آرامش، خستگی را برطرف کند. از زمان‌های قدیم چای را در قوری و کتری دم می‌کردند. اما امروزه با توجه به صنعتی شدن جوامع و کمبود زمان، اکثر وسایل سنتی جای خود را به لوازم مدرن داده‌اند. با توجه به این که دم کردن چای با قوری و کتری نیز پروسه‌ای زمان بر است؛ تولید‌کنندگان لوازم خانگی اقدام به ساخت انواع چای سازها نمودند.

چای ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

چای ساز یک دستگاه برقی اتوماتیک برای دم کردن و گرم نگه ‌داشتن چای داغ است که از دو بخش قوری و کتری تشکیل شده است. درون کتری چای ساز یک المنت داخلی تعبیه شده که موجب جوش آمدن آب درون آن می‌شود. همچنین چای ساز دارای سیستم مدار کنترلی است که به هنگام جوش آمدن آب، موجب قطع برق المنت می‌شود. قوری دستگاه نیز روی صفحه‌ای قرار می‌گیرد که با روشن کردن آن توسط کلید گرمکن صفحه، انرژی الکتریکی را به گرمایی تبدیل کرده و موجب گرم شدن چای می‌شود. علاوه بر این، قوری دستگاه حاوی محفظه‌ای توری نیز می‌باشد که از پخش شدن تفاله‌های چای جلوگیری می‌کند.

معرفی انواع چای ساز دلمونتی

با این که چای سازها از لحاظ شکل ظاهری و اندازه، دارای مدل‌های متنوعی هستند اما طراحی همه آن‌ها از سه مدل اصلی پیروی می‌کند:

۱) چای ساز دلمونتی مدل استندار:

این مدل از چای سازها، طراحی مدرنی داشته و موجب زیبایی و شیک نشان دادن آشپزخانه شما می‌شوند؛ اما از لحاظ اندازه، ابعاد بزرگی دارند که اصلا مناسب آشپزخانه‌های کوچک نمی باشند. از نظر عملکرد نیز در چای سازهای استندار، قوری و کتری هر دو روی یک استند در جاهای مخصوصی که در آن تعبیه شده است قرار گرفته و جریان الکتریکی موجب گرم نگه داشتن آن ها می‌شود. چای سازهای استندار اکثرا از نوع تایمری بوده و پس از انجام کار به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. همچنین دارای دکمه‌ای برای تنظیم درجه حرارت دستگاه، فیلتر قابل تخلیه قوری و دکمه استپ نیز می‌باشند.

۲) چای ساز دلمونتی مدل بالا پایین ( دم آور ):

در این مدل چای ساز قوری روی کتری قرار گرفته و حرارت وارده شده به قوری از سمت پایین، کم کم موجب دم کشیدن چای می‌شود. این مدل از چای سازها به دلیل نزدیک بودن رنگ، عطر و مزه چای به چای دم کشیده روی قوری و سماور طرفداران بسیار زیادی دارند.

۳) چای ساز  دلمونتی مدل بدون قوری:

در این چای سازها  که نسبت به مدل های دیگر جای کمتری اشغال می کنند؛ قوری در داخل کتری قرار گرفته و چای توسط بخار ناشی از آب درون کتری دم می کشد اما ظرفیت کم و کیفیت نامطلوب چای دم شده در این نوع از چای سازها باعث شده زیاد مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگیرند.

تعمیر چای ساز دلمونتی

نحوه‌ی عیب یابی چای ساز دلمونتی

چای سازها مانند تمام لوازم خانگی ممکن است با گذشت زمان دچار مشکل شده و به تعمیر یا تعویض قطعات نیاز داشته باشند. در ادامه با رایج‌ترین مشکلات چای سازها آشنا خواهید شد که می‌ توانید با عیب یابی سریع از آسیب دیدن دستگاه خود پیشگیری کنید.

  • چای ساز دلمونتی روشن نمی‌شود
  • با روشن شدن چای ساز دلمونتی، صدای ناهنجاری تولید می‌شود
  • با روشن کردن چای ساز دلمونتی، فیوز می پرد
  • چای در چای ساز دلمونتی گرم نمی‌ماند
  • سینی چای ساز دلمونتی گرم نمی‌شود
  • دکمه های چای ساز دلمونتی عمل نمی‌کنند
  • چای ساز دلمونتی رسوب می‌کند
  • چای ساز دلمونتی پس از جوش آمدن آب، خاموش نمی‌شود
  • چای ساز دلمونتی قبل از جوش آمدن آب، خاموش می‌شود
پیشنهاد آی‌بک امداد :  نمایندگی تعمیر بخارشوی پاناسونیک Panasonic

علت روشن نشدن چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

گاهی اوقات ممکن است چای ساز شما دچار مشکل شده و روشن نشود. درصورت وقوع چنین مشکلی حتما اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اولین اقدام در صورت بروز این مشکل بررسی پریز و دوشاخه دستگاه می‌باشد؛ چرا که یکی از دلایل اصلی روشن نشدن چای ساز مشکلات مربوط به اتصالات آن است.
  • در مرحله دوم چک کردن دکمه چای ساز است. گاها اتفاق می‌افتد که وجود مشکل در دکمه دستگاه علت اصلی روشن نشدن آن بوده است.
  • بررسی کابل دستگاه نیز جزو اقدامات بعدی است. اتصال یا قطعی در کابل نیز می‌تواند منجر به روشن نشدن دستگاه شود.
  • در صورت انجام اقدامات فوق و روشن نشدن چای ساز، احتمالا در سایر بخش‌های دستگاه مشکلی وجود داشته و لازم است توسط تعمیرکار تخصصی چای ساز دلمونتی بررسی شود.

علت صدای ناهنجار چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

  • گاهی اوقات در روزهای اولیه استفاده از دستگاه ممکن است با صدایی غیر عادی مواجه شوید که به دلیل نو بودن دستگاه کاملا طبیعی بوده و پس از چند بار استفاده کاملا برطرف می‌شود.
  • اما برخی اوقات علت صدای دستگاه مربوط به قطعه یا آلیاژ نامرغوبی است که در بدنه دستگاه استفاده شده است، بنابراین به هنگام خرید دستگاه دقت نمایید محصولاتی با کیفیت و اورجینال خریداری کنید.
  • وارد شدن ضربه به بدنه دستگاه یا جوشاندن برخی مواد غذایی درون آن می‌تواند منجر به ایجاد فاصله بین بدنه و المنت دستگاه شود که باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق به دقت از چای ساز خود مراقبت کنید.

علت سرد شدن چای در چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

یکی از مزایای اصلی چای سازها گرم نگه داشتن چای است. چنانچه چای درون چای ساز دلمونتی سرد می‌شود می‌توانید برای رفع آن به دقت موارد زیر را بررسی کنید:

  • مهمترین علت سرد شدن چای درون دستگاه می‌تواند وجود مشکل در المنت آن باشد.
  • به جز خراب شدن المنت چای ساز، قطعی سیم المنت نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.
  • در صورتی که چراغ المنت روشن شود اما المنت گرم نشود به طور یقین سیم المنت دچار قطعی شده است.

علت گرم نشدن سینی چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

سینی چای ساز که به گرم نگه داشتن قوری کمک می‌کند ممکن است به علت خراب شدن کلید روشن خاموش، خرابی برد دستگاه یا آسیب دیدن سیم‌های داخلی یا سایر قطعات دستگاه دچار آسیب شده و گرم  نماند. برای رفع این مشکل لازم است که با تعمیرکار تخصصی چای ساز دلمونتی تماس بگیرید.

تعمیر چای ساز دلمونتی

علت عمل نکردن دکمه‌های چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

گاها پیش می آید که  به علت تاثیر مستقیم بخار و گرما یا ریختن آب روی دکمه روشن خاموش چای ساز، دکمه کارایی خود را از دست می‌دهد و لازم است تعویض شود که این کار با مراجعه به تعمیرکار چای ساز دلمونتی به سادگی انجام می‌شود. برای پیشگیری از آسیب دوباره دکمه دستگاه، مواظب باشید و از ریختن آب روی آن جلوگیری کنید؛ همچنین دستگاه را طوری قرار دهید که فضای بالای آن آزاد بوده و در معرض مستقیم بخار آب نگیرد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای تعمیر اسپرسو ساز دلمونتی | خدمات رسمی تعمیرات Delmonti

علت رسوب کردن چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

آب لوله کشی شهری دارای املاح فراوان است که به طور  قطع می‌تواند موجب رسوبی شدن دستگاه شود. برای رفع این مشکل علاوه بر استفاده از آب تصفیه شده که رسوب پذیر نیست می‌توان هر چند وقت یک بار با استفاده از محلول آب مقطر یا جوشیده شده با سرکه سفید رسوب های دستگاه را کاملا از بین برد.

علت پریدن فیوز با روشن شدن چای ساز دلمونتی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

  • یکی از اساسی‌ترین نکات قبل از استفاده از چای سازها، تنظیم ولتاژ مورد نیاز دستگاه است. زیرا در ساختمان‌هایی که نوع اتصال برقشان کوتاه بوده، روشن کردن دستگاه منجر به پریدن فیوز شده است. برای جلوگیری از این اتفاق قبل از روشن کردن دستگاه، سیستم برق رسانی خود را توسط برقکار حرفه‌ای تعمیر نمایید.
  • اتصالات داخلی دستگاه نیز می‌تواند باعث پریدن فیوز شود که با مراجعه به تعمیرکار تخصصی چای ساز دلمونتی می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

علت خاموش نشدن چای ساز دلمونتی، پس از جوش آمدن آب چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، طولانی شدن عمر دستگاه و خوشرنگ و خوش طعم شدن چای، دستگاه به طور اتوماتیک پس از جوش آمدن آب قطع می شود؛ اگر این عملکرد در دستگاه اجرا نشود می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • خاموش نشدن دستگاه پس از جوشیدن آب نشان دهنده اختلال در عملکرد ترموستات یا سنسور دما است زیرا سنسور دما است که با تشخیص به موقع و دقیق دمای آب، موجب خاموشی دستگاه پس از جوشیدن آب شده و خراب بودن آن مانع از عملکرد صحیح دستگاه می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل  لازم است سنسور دما توسط مراجعه به تعمیرکار تخصصی چای ساز دلمونتی تعویض گردد.

علت خاموش شدن چای ساز دلمونتی، قبل از جوش آمدن آب چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

عامل اصلی در خاموش شدن دستگاه قبل از جوش آمدن آب، رسوب گرفتن لوله‌ های بخار دستگاه است. برای رفع این مشکل می‌توان از ترکیب آب مقطر و سرکه برای رسوب زدایی کامل دستگاه استفاده نمود. همچنین ریختن آب تصفیه شده درون کتری دستگاه می‌توان از رسوبی شدن آن جلوگیری کند.

سخن آخر

در مقاله راهنمای تعمیر چای ساز دلمونتی به طور کامل با چای ساز و انواع آن، مشکلات متداول دستگاه و راه حل‌های برطرف کردن آن آشنا شدیم. با مطالعه این مقاله افراد در سطوح مختلف مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند در صورت بروز مشکل به میزان قابل توجهی با عیب‌یابی دستگاه خود، مشکل را برطرف کرده یا با آگاهی از مشکل دستگاه، در صورت نیاز به مراکز تعمیر کننده مجاز مراجعه کرده یا با تکنسین های تعمیر تماس بگیرند. در پایان از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

 

تعمیر چای ساز دلمونتی Delmonti

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

راهنمای تعمیر چای ساز دلمونتی Delmonti | نمایندگی دلمونتی در تهران

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا