تعمیرات لباسشویی

راهنمای تعمیر پوسیدگی ماشین لباسشویی

بی شک  میتوان ماشین لباسشویی را یکی از کارآمدترین اختراعات بشر در قرن گذشته نام برد. هرچند ماشین لباسشویی هایی که در حال حاضر تولید میشوند و در بازار موجود هستند شباهتی به مدل های اولیه ساخته شده ندارند اما در ساز و کار کلی باهم شباهت  های فراوانی دارند. وسیله ای محبوب در خانه ها که کار شستشو را برای افراد آسان کرده و به جای اینکه ساعت ها با دست مشغول شستن لباس ها باشند تنها با فشردن یک دکمه حجم زیادی از لباس های شسته شده را تحویل میگیرند. اما این دستگاه برقی همانند دستگاه های دیگر در معرض آسیب های مختلفی قرار میگیرد. یکی از شایع ترین آسیب ها پوسیده شدن ماشین لباسشویی میشود. شاید اصطلاح پوسیده شدن برای شما در وهله اول عجیب به نظر برسد و با شنیدن کلمه پوسیدگی به یاد پوسیده شدن فساد چیزهای دیگر بیفتید اما بهتر است بدانید که ماشین لباسشویی نیز میتواند در معرض پوسیدگی قرار بگیرد. معمولاً خانمها که بیشتر زمان خود را در آشپزخانه طی می کند نسبت به خرابی وسایل زودتر عکس العمل نشان می دهند یکی از مواردی که توجه آنها را به خود جلب میکند ایجاد رد دانش آن زنگ زدگی و پوسیدگی بر روی وسایل برقی می باشد. در بسیاری از ما می توانیم پوسیدگی ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم و تنها به بعضی از ابزارها نیاز داریم.

تعمیر پوسیدگی ماشین لباسشویی به چه صورت انجام می شود؟

اگر قصد تعمیر پوسیدگی ماشین لباسشویی را دارید ابزار هایی که نام میبریم را باید در دسترس داشته باشید از جمله این ابزارها: سمباده، کاردک، ضد زنگ و …میباشد. حال با وجود این وسایل چطور اقدام به رفع پوسیدگی ماشین لباسشویی کنیم در درجه اول باید بتوانید درب ماشین لباسشویی را از دستگاه جدا کنید با استفاده کاردک پوسیدگی ها و زنگ زدگی های سطحی را رفع کنید. مراحلی که تا اینجا اشاره کرده این زمان زیادی از شما نمیگیرد بعد از رفع پوسیدگی به وسیله کاردک آن حالا باید از یک کاغذ سنباده استفاده کنید و در تمام سطح آن سمباده بکشید تا یک سطح هموار ایجاد کنید. دقت کنید این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که به درستی انجام نشود. دستگاه شما مجدد پس از مدت کوتاهی در معرض زنگ زدگی قرار میگیرد. استفاده از یک  دستمال خشک و تمیز زنگ زدگی هایی که از سطح دستگاه جدا کرده اید را پاک کنید همچنین میتوانید از صابون برای تمیز کردن نهایی استفاده کنید. وقتی سطح به طور کامل خشک شد حالا باید از ضد زنگ کمک بگیرید و به خوبی و با دقت زیاد حداقل دو لایه ضد زنگ بزنید. بعد از انجام مرحله پیشین و خشک شدن ضد زنگ بر روی ماشین لباسشویی حالا میتوانید از رنگ مناسب برای پوشاندن ضد زنگ استفاده کنید. در بعضی موارد به جای ضد زنگ میتوانیم از اسپری هایی که برای این کار تعبیه شده اند استفاده کنیم طبیعتاً استفاده از اسپری آسان تر است و دردسر های کار با ضد زنگ را ندارد .در ابتدا و قبل از زدن اسپری باید به خوبی آن را تکان بدهید تا به صورت یکنواخت مواد موجود در اسپری در هم حل شوند و سپس  آن را بر روی سطح اسپری نمایید. اگر قبل از کار با اسپری را تکان ندهید وقتی آن را بر روی سطح اسپری کردید متوجه وجود ناهمواری های بیشماری میشوید. برای استفاده کردن از اسپری  توجه کنید که با فشار زیاد اقدام به زدن اسپری در یک نقطه نکنید و سعی کنید با فشار ملایم و به صورت رفت و برگشتی مواد را اسپری کنید تا لایه ای با ضخامت مناسب ایجاد شود. هر چه در هنگام اسپری زدن و ضد زنگ زدن دقت داشته باشید شانس زنگ زدگی مجدد را کاهش میدهید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  مشکلات رایج در ماشین لباسشویی های دوقلو کدامند؟

 پوسیدگی ماشین لباسشویی

رفع پوسیدگی ماشین لباسشویی با استفاده از از مواد شیمیایی 

گیاهی برای رفع پوسیدگی و تعمیر آن می توانیم از مواد شیمیایی که زنگ خور های شیمیایی نام دارند استفاده کنیم این محصولات در فروشگاه هایی که وسایل اتومبیل میفروشند موجود می باشد . هرچند شما میتوانید از مواد طبیعی هم برای رفع پوسیدگی ماشین لباسشویی استفاده کنید اما استفاده از مواد طبیعی به مدت زمان بیشتری نیازمند است و نمیتواند همه پوسیدگی موجود را برطرف کند مواد طبیعی رایجی که میتوان برای رفع پوسیدگی ماشین لباسشویی از آن استفاده کرد می توان سرکه ها را نام ببرید در این روش با یه هفتم قسمتی که زنگ زده است را چند ساعت تا حداکثر یک روز در سرکه قرار بدهید و پس از آن به وسیله ورقه ای از جنس آلومینیوم  سطح را تمیز کنید. در این روش استفاده از کاغذ سمباده اکیدا ممنوع میباشد. اما توجه داشته باشید که استفاده از سرکه فقط تا حدی میتواند پوسیدگی را برطرف کند و برای رفع کامل پوسیدگی همچنان به مواد شیمیایی نیازمند هستیم. در روش قبلی استفاده از سرکه را  به عنوان پاک کننده ای طبیعی آموزش دادیم و حالا به مورد دیگری اشاره میکنیم. آب لیمو ترش جز مواد طبیعی است که مانند سرکه میتواند تا حدی در رفع پوسیدگی ماشی لباسشویی موثر باشد. ممکن است شما نیز از دسته افرادی باشید که نسبت به بوی سرکه خوراکی حساسیت نشان میدهید پس میتوان لیمو را جایگزین سرکه کنید. البته بهتر است هنگامی که از لیمو استفاده میکنید کمی نمک نیز به آن اضافه کنید. جوش شیرین دیگر ماده طبیعی مورد استفاده در این شرایط میباشد. به کار بردن جوش شیرین نسبت به دو ماده دیگر نیازمند زمان بیشتری میباشد در این روش باید از جوش شیرین و آب خمیری با غلظت مناسب تهیه کنید و سپس این خمیر را به کمک فرچه یا یک مسواک بر روی محلی که پوسیده شده است قرار دهید و مسواک را مکررا روی محل زنگ زدی بکشید و اینقدر این عمل را تکرار کنید تا مطمئن شوید پوسیدگی برطرف شده است. با استفاده از موادی که تا اینجا به آن ها اشاره کردیم میتوانید از میزان زنگ زدی و پوسیدگی ماشین لباسشویی تا حد قابل توجهی کم کنید اما توجه داشته باشید که هرگز نباید منتظر داشته باشید دستگاه مثل روز اول خود شود و کاملا عاری از هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی گردد. اگر قرار باشد فقط یک توصیه در مورد جلوگیری از پوسیدگی ماشین لباسشویی به شما داشته باشیم آن است که هرگز اجازه ندهید سطح خارجی ماشین لباسشویی در تماس با آب و رطوبت و یا حتی مواد شیمیایی خورنده قرار بگیرد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

 پوسیدگی ماشین لباسشویی

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی و جلوگیری از پوسیدگی آن

حتماً شما هم به این جمله که پیشگیری بهتر از درمان است معتقد هستید در استفاده از وسایل برقی و نگهداری از آنها باید نکاتی را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شوند. هنگامی که ماشین لباسشویی را خریداری کرده اید حتما آن را در جای مناسبی قرار دهید  این جای مناسب باید به دور از رطوبت و گرمای زیاد باشد در زمان های قدیم افراد ماشین لباسشویی را در بخش رختکن حمام قرار می دادند قرار دادن ماشین لباسشویی در رختکن حمام مشکلات زیادی را برای آنها به همراه داشت مشکلاتی که پیش می آمد پوسیدگی ماشین لباسشویی به دلیل رطوبت و گرمای بیش از حد داخل حمام بود. امروزه کمتر کسی ماشین لباسشویی را رختکن حمام قرار میدهند . اما اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که هنوز ماشین لباسشویی را در چنین جایی نامناسبی قرار می دهید حتماً به سرعت ماشین  لباسشویی را از آنجا خارج و به جای مناسبی منتقل کنید. زمانی که ماشین لباسشویی کار خود را به اتمام رساند و لباس ها را از داخل دست خارج کردید حتماً برای چند ساعت درب  ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا داخل دستگاه به خوبی خشک شود. یکی از مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی ها پیش می آیند و منجر به پوسیدگی دستگاه می گردد خروج آب از محفظه های زیرین دستگاه می باشد بنابراین چنانچه شما با مشکل خروج آب از زیر ماشین لباسشویی مواجه شدید حتماً در اسرع وقت با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید برای تعمیر اقدام نماید. انتخاب شوینده های مناسب برای ماشین لباسشویی می تواند در حفظ سلامت دستگاه تاثیر زیادی بگذارد از هنگام خرید شوینده ماشین لباسشویی  مواد سازنده شوینده را مطالعه کنید اگر از مواد مضر در درون آن استفاده شده بود از خرید آن صرف نظر کنید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از اتمام مراحل شستشوی ماشین لباسشویی و خاموش شدن دستگاه به دلیل مشغله زیاد لباس ها را از درون آن خارج نکرده اید و درب  ماشین لباسشویی  نیز بسته می باشد در چنین شرایطی علاوه بر اینکه لباس های شما در معرض پوسیدگی و بوی نامطبوع قرار می گیرند زه داخلی دستگاه نیز میتواند آسیب‌های جدی ببیند زیرا حجم زیادی از رطوبت در درون محفظه وجود دارد و درب ماشین لباسشویی بستند و امکان تبادل هوا وجود ندارد.

سخن پایانی

همه لوازم و ابزارآلاتی که در زندگی روزمره از آنها استفاده میکنیم در برابر خرابی های متعددی قرار دارند. کافی ست هنگامی که با مشکلی مواجه میشیم اگر آگاهی لازم را نداریم از دستکاری بی مورد پرهیز کنیم و دستگاه را به تعمیر کار برای رفع مشکل بسپاریم. اما حفظ و نگهداری از دستگاه مورد مهمی است که نباید آن را فراموش کنیم. بدین منظور بهتر است دفترچه راهنمای فارسی محصول را که در جعبه قرار دارد به دقت مطالعه نمایید.

راهنمای تعمیر پوسیدگی ماشین لباسشویی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

راهنمای تعمیر پوسیدگی ماشین لباسشویی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا