تعمیرات سرمایش گرمایش

انواع مدل های مختلف پنکه | کدام پنکه مناسب تر است؟

یکی از انواع لوازم خنک کننده که بیشتر در قدیم از آن استفاده می‌ شد و همه ما ممکن است با آن خاطره داشته باشیم پنکه می‌ باشد. اغلب افراد از پنکه استفاده کرده‌ اند و آن را یار قدیمی روزهای گرم تابستان می‌ دانند. پنکه یکی از لوازمی است که با آغاز فصل گرما می‌ تواند کاربرد خیلی خوبی داشته باشد. انواع مدل های مختلف پنکه در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها دارای کاربرد خاصی می‌ باشد و ویژگی‌ ها و مشخصات به خصوصی نیز دارند. آگاهی و اطلاع کافی از مدل‌ های مختلف پنکه می‌ تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

معرفی انواع مدل‌ های مختلف پنکه

پنکه در میان دیگر لوازم سرمایشی یکی از دستگاه‌ هایی می‌ باشد که از نظر قیمت بسیار کم هزینه‌ تر است و علاوه بر آن امکان حمل و جابجایی آن نیز آسان می‌ باشد. اگر چه پنکه به اندازه کولر گازی یا کولر آبی سرمای زیادی تولید نمی‌ کند ولی در مواقع ضروری می‌ تواند بسیار مناسب باشد. این روزها برندهای مختلفی از پنکه در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌ توانیم به سامسونگ، ال جی، فیلیپس، سونی، جنرال و … اشاره نماییم. تمامی این برندها در انواع مختلف رومیزی، ایستاده، سقفی، دیواری، پنکه تولید کرده‌ اند و شما کاربران عزیز با در نظر گرفتن نیاز خود و همچنین نوع فضایی که در اختیار دارید می‌ توانید پنکه مناسبی را انتخاب کنید.

ویژگی‌ های پنکه پرتابل

یکی از انواع مدل‌ های مختلف پنکه، نوع پرتابل می‌ باشد که از متداول‌ ترین مدل های آن نیز است و در همه فروشگاه‌ های لوازم خانگی آن را مشاهده خواهید کرد.انواع مدل های مختلف پنکه | کدام پنکه مناسب تر است؟ این مدل از پنکه‌ ها به راحتی قابلیت حمل دارد و دارای کاربردهای بسیار متنوعی نیز می‌ باشد که از آن جمله می‌ توانیم به خنک کردن محیط، هوا دادن و خشک کردن اشاره کنیم. پنکه پرتابل در مدل‌ های گوناگون طراحی شده و به بازار ارائه شده است. همچنین برندهای زیادی نیز این مدل از پنکه‌ ها را تولید کرده اند. همانطور که گفتیم پنکه پرتابل از متداول‌ ترین نوع پنکه‌ های موجود در بازار می‌ باشد که ویژگی آن منحصر به فرد بودن، قابلیت حمل و سبک بودن آن می‌ باشد. این پنکه‌ ها را می‌ توان در هر فضایی مورد استفاده قرار داد. در واقع پنکه ایستاده یا پنکه پرتابل برای اتاق‌ های کوچک، محل کار، اتاق نشیمن و یا هر فضای دیگری که نیاز به تهویه دارد مناسب می‌ باشد. این پنکه‌ ها قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارند.

پنکه سقفی و ویژگی‌ های آن

یکی دیگر از مدل‌ های مختلف پنکه‌، نوع سقفی آن می‌ باشد که در زمان‌ های گذشته بسیار رایج‌ تر بود ولی با این حال باز هم امروزه معمولا در فضاهای بزرگ از پنکه سقفی استفاده می‌ گردد. این پنکه‌ ها دارای پره‌ های قطور و بزرگی هستند به همین خاطر می‌ توانند به راحتی فضاهای بزرگ را خنک کنند. از پنکه سقفی معمولاً برای مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک است و همچنین ارتفاع سقف زیاد می‌ باشد استفاده می‌ شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  دلایل سرریز شدن منبع انبساط موتورخانه

پنکه رومیزی و ویژگی‌ های آن

یکی دیگر از مدل‌ های پنکه که در ابعاد کوچک‌ تری ساخته شده و به حالت ایستاده می‌ باشد و می‌ تواند باد خنک و ملایمی تولید کند، پنکه رومیزی است که از آن جهت خنک نمودن فضاهای کوچک مثل اتاق و یا دفتر کار استفاده می‌ شود. ممکن است تصور کنید زمانی که از پنکه استفاده می‌ کنید وسایلی که روی میز قرار دارند به علت باد پنکه پراکنده می‌ شوند و در پاسخ باید بگوییم که شما درست فکر می‌ کنید اما پنکه رومیزی دارای قابلیتی می‌ باشد که می‌ توان سرعت آن را کنترل کرد و همین ویژگی باعث می‌ شود که از پراکنده شدن وسایل روی میز خودداری شود. پنکه رومیزی می‌ تواند به صورت مستقیم باد ملایمی را در محیط پخش کند. همچنین گزینه مناسبی برای اتاق خواب یا اتاق کار می‌ باشد.

پنکه دیواری و کاربرد آن

یکی دیگر از پنکه‌ هایی که در بازار موجود است، پنکه دیواری می‌ باشد که فضای زیادی اشغال نمی‌ کند. بنابراین برای مغازه‌ های کوچک و یا خانه‌ های کوچک بسیار مناسب است. معمولاً پنکه دیواری برای مکان‌ هایی که در آنجا پنکه سقفی قرار داده نشده و محلی برای آن تعبیه نشده است مناسب می‌ باشد زیرا ابعاد کوچکی دارد و می‌ توان آن را روی دیوار نصب کرد. پنکه دیواری مانند پنکه رومیزی می‌ باشد ولی یک پایه دارد که به شما این امکان را می‌ دهد تا آن را روی دیوار نصب نمایید. همانطور که گفتیم پنکه دیواری معمولاً در مغازه‌ های کوچک مشاهده می‌ شود و هنگام استفاده کاربر می‌ تواند این پنکه را در هر ارتفاعی که دوست دارد نصب کند. همچنین قابلیت چرخش در این پنکه‌ ها باعث می‌ شود که باد به صورت کامل در فضا به گردش در آید. چنانچه فرزند کوچکی در خانه دارید و نگران هستید که ممکن است پنکه رومیزی به دست او آسیبی وارد کند بنابراین پنکه دیواری برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

پنکه مه پاش و ویژگی‌ های آن

در تابستان و فصل گرما پنکه‌ ای که رطوبت ساز باشد گزینه ایده آلی به شمار می‌ آید. انواع مدل های مختلف پنکه | کدام پنکه مناسب تر است؟مه پاش از این دسته از پنکه‌ ها است که به صورت اتومات تنظیم می‌ شود و در فاصله‌ های مشخصی میزان آب را مانند قطرات شبنم به اطراف می‌ پاشد. اگر از زیر این پنکه عبور کنید احساس مطبوعی از خنکی را تجربه خواهید کرد. پنکه مه پاش دارای مخزن آبی می‌ باشد و وقتی که آن را روشن کنید، قطرات آب را به بیرون پمپاژ می‌ کند و همچنین تاثیر زیادی برای خنک کردن فضا دارد. از پنکه مه پاش در فضاهای باز استفاده می‌ شود. حتماً شما هم زمانی که در خیابان قدم می‌ زنید متوجه قطرات شبنم بر روی پوست خود شده‌ اید. این پنکه‌ ها به طور معمول در کافه‌ ها و رستوران‌ ها، مراکز خرید و یا پارک‌ ها نصب می‌ شود.

پنکه بدون پره و ویژگی‌ های آن

جدیدترین نوع پنکه ای که در بازار وجود دارد پنکه‌ های بدون پره می‌ باشد که در شکل‌ های گرد استوانه‌ ای و یا با شمایل فانتزی تولید شده‌ اند و زمانی که آنها را روشن می‌ کنید هوا به درون پایه آن مکیده می‌ شود و پس از آن هوای خنک از داخل حلقه بازگردانده خواهد شد. قدرت خنک سازی در این پنکه‌ ها نسبت به سایر مدل‌ ها کمتر است. از مزایای پنکه بدون پره می‌ توانیم به بی‌ خطر بودن آن برای کودکان اشاره کنیم. بنابراین چنانچه نگران آسیب رسیدن به کودکان خود هستید از پنکه بدون پره استفاده کنید تا خیال شما راحت باشد. همچنین به علت آنکه قدرت پنکه بدون پره نسبت به پنکه رومیزی و یا پنکه سقفی کمتر است می‌ توانید از آن به عنوان پنکه مکمل نیز در فضا استفاده نمایید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  چیلر تراکمی چیست و چگونه کار می کند

نکاتی که قبل از خرید پنکه باید به آنها توجه نمایید

قبل از آنکه پنکه خریداری کنید حتماً باید به نکاتی توجه کنید و آنها را مد نظر قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره می‌ کنیم.

  • اندازه پنکه

پنکه ای که خریداری می کنید باید بر اساس فضای مد نظر شما که در خانه و یا محل کارتان می‌ باشد انتخاب شود. بر همان اساس است که می‌ توانید اندازه و مدل پنکه را انتخاب کنید. در واقع یکی از مهم‌ ترین مواردی که پیش از خرید پنکه لازم است به آن دقت کنید، اندازه پنکه با در نظر گرفتن ابعاد فضا می‌ باشد که در میزان خنک شدن فضا هم موثر است. به عنوان مثال اگر فضای خانه شما بزرگ است برای خنک کردن آنجا نیاز به پنکه بزرگ دارید اما اگر برای اتاق خواب می‌ خواهید پنکه تهیه کنید، پنکه رومیزی هم می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

  • سرعت چرخش پنکه

یکی دیگر از موارد مهم برای خریداری کردن پنکه، سرعت چرخش آن متناسب با ابعاد فضا می‌ باشد. به عنوان مثال پنکه صنعتی برای فضاهایی که خیلی بزرگ هستند مناسب است زیرا می‌ تواند با سرعت بالایی بچرخد و محیط را خنک کند ولی این پنکه‌ ها برای خانه مناسب نیستند زیرا سرعت چرخش آن خیلی بالاست و ممکن است برای افرادی که دچار خشکی گلو یا چشم هستند ایجاد مشکل کند. به همین خاطر بهتر است برای خانه حتماً از پنکه‌ های رومیزی و یا دیواری استفاده شود.

  • وزن پنکه

چنانچه می‌ خواهید از پنکه برای اتاق‌ های مختلف خانه خود استفاده نمایید و به راحتی آن را جابجا کنید، حتماً باید به وزن پنکه نیز توجه کرده و بر اساس آن اقدام به خرید کنید. در واقع می‌ توانیم بگوییم که پنکه‌ ها دارای دو مدل پلاستیکی و فلزی هستند که مسلماً مدل پلاستیکی دارای وزن کمتری است.انواع مدل های مختلف پنکه | کدام پنکه مناسب تر است؟

  • تنظیم سرعت

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی پنکه‌ هایی که امروزه در بازار وجود دارند هوشمند هستند و همین موضوع می‌ تواند جهت آسایش افراد بسیار کار آمدتر باشد. هنگام خرید پنکه توجه کنید که دستگاه دارای امکان کنترل سرعت باشد. علاوه بر آن میزان آلودگی صوتی آن نیز پایین باشد.

سخن پایانی

با بررسی کردن انواع مدل‌ های مختلف پنکه این امکان به شما داده می‌ شود که خیلی بهتر بتوانید پنکه‌ ای که برای فضای مد نظر شما مناسب است انتخاب نمایید. در این مقاله از آی بک امداد انواع مختلف پنکه را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین کاربرد آنها را نیز به شما توضیح دادیم. اگر قصد تهیه و خرید پنکه دارید حتماً این مقاله را مطالعه کرده و پس از آن با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.

انواع مدل های مختلف پنکه

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

انواع مدل های مختلف پنکه، کدام پنکه مناسب تر است؟

امتیاز کاربر: ۱.۲ ( ۱ نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا