مجله لوازم خانگی

راهنمای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار Electrocar | نمایندگی محصولات الکتروکار

چرخ گوشت از جمله دستگاه هایی می باشد که برای هر آشپزخانه نیاز است. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که چرخ گوشت فقط کاربرد چرخ کردن گوشت را دارد اما باید بدانید که کارایی این وسیله بسیار زیاد است و جهت چرخ کردن میوه ها، سبزیجات، ماهی و دیگر مواد غذایی می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از چرخ گوشت ها دارای تیغه مخصوص درست کردن سوسیس نیز می باشند. در این مقاله از ایبک امداد به بررسی راهنمای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار می‌پردازیم، مشکلات رایج آن را بیان می کنیم و در پایان راهکارهایی جهت برطرف کردن هر کدام از آنها ارائه می دهیم. چنانچه شما نیز از کاربران چرخ گوشت الکتروکار می باشید و یا قصد خرید این محصول را دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

اجزای چرخ گوشت الکتروکار

قبل از هر چیز بهتر است به بررسی قطعات چرخ گوشت الکتروکار بپردازیم.

میله های هدایت کننده: این میله ها به شکل حلزونی می باشند و به کمک فشار باعث انتقال گوشت به طرف تیغه و پنجره ها می شود.

تیغه: وظیفه اصلی چرخ کردن گوشت بر عهده تیغه می باشد که جنس آن از فولاد ضد زنگ بوده و لبه های تیزی دارد که موجب چرخ کردن گوشت به شکل خمیری می شود.

فیلتر: فیلترها سطح مشبک دارند و گوشت در نهایت از این قسمت خارج می شود که دارای سوراخ هایی با اندازه های ریز و درشت می باشد.

موتور: مهمترین قسمت ابزارهای الکترونیکی در واقع موتور آن می باشد که می تواند دارای قدرت های مختلفی نیز باشد. چنانچه موتور کارایی لازم را داشته باشد و سالم باقی بماند دستگاه نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

چرخ دنده: چرخ دنده ها در واقع وظیفه چرخاندن میله حلزونی را دارند و سرعت چرخش آن را زیاد می کنند. محل قرار گرفتن چرخ دنده داخل گیربکس است.

مشکلات متداول در چرخ گوشت الکتروکار

همانطور که گفته شد چرخ‌گوشت یکی از ابزارهای ضروری در آشپزخانه می باشد که در واقع می‌تواند آشپزی را آسان کند. چرخ گوشت الکتروکار نیز مانند هر لوازم الکترونیکی دیگری ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه شود. در بعضی موارد این مشکلات ساده می باشد و توسط خود کاربر رفع می‌شود اما گاهی نیز مشکلات مربوط به چرخ گوشت پیچیده است و نیاز به بررسی توسط یک تعمیرکار ماهر می باشد. 81tF893WUJL. AC SY450 1

در ادامه به مشکلات رایج و متداول در چرخ گوشت الکتروکار را می پردازیم و راهکارهایی جهت برطرف کردن هر کدام از آنها ارائه می دهیم.

  • چرخ گوشت کند شده و گوشت را به خوبی چرخ نمی کند.
  • چرخ گوشت روشن نمی شود.
  • چرخ گوشت در حین کار صدای زیادی تولید می کند.
  • گوشت از چرخ گوشت بیرون نمی آید.
  • کلید های چرخ گوشت روشن است اما دستگاه کار نمی کند.
  • موتور چرخ گوشت جرقه می زند.

در ادامه مطلب به بررسی موارد بالا می پردازیم و روش رفع مشکل و عیب یابی را به شما عزیزان خواهیم آموخت.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  خدمات تعمیرات توستر تکنو Tacno

علت کند شدن چرخ گوشت کاراجا چیست؟

یکی از مهمترین مشکلات مربوط به چرخ گوشت کند شدن تیغه های آن است که این موضوع باعث می شود گوشت به خوبی چرخ نشود. در ادامه به دلایل بروز این مشکل می پردازیم:

۱.نصب نادرست تیغه های چرخ گوشت

پس از هربار استفاده کردن از چرخ گوشت باید تمامی اجزایی که قابل جدا شدن می باشند را از دستگاه جدا کرده بشویید و کامل خشک نمایید و هرکدام را مجدداً در جای خود قرار دهید. نصب نادرست این قطعات می‌تواند باعث کاهش عملکرد چرخ گوشت شود.

۲.کند شدن تیغه و پنجره های چرخ گوشت

به مرور زمان و استفاده زیاد از چرخ گوشت تیغه ها و پنجره ها ممکن است کند شود و این موضوع باعث کاهش کیفیت و سرعت چرخ شدن گوشت می شود. جهت رفع این مشکل بهتر است تیغه ها را تیز کنید یا در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. معمولاً تیزکردن هزینه کمتری خواهد داشت. در نظر داشته باشید که چرخ کردن میوه ها و یا مواد اسیدی مثل پیاز می تواند باعث کند شدن تیغه چرخ گوشت شود.

۳.چرخ کردن تکه های بزرگ گوشت

بزرگ بودن تکه های گوشت باعث خوب چرخ نشدن آن می شود. توصیه ما به شما این است که گوشت را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود. هر چقدر تکه ها کوچکتر و ریزتر باشد سرعت چرخ شدن گوشت بیشتر است و کار با کیفیت بالاتری انجام می شود.

۴.چرخ کردن گوشت گرم

بهتر است قبل از اینکه گوشت را چرخ کنید چند ساعت آن را در فریزر قرار دهید تا کمی منجمد شود این کار می‌تواند روند چرخ کردن را راحت تر کند. چرخ کردن گوشت گرم می تواند فشار زیادی به موتور دستگاه وارد کند و گوشت خوب چرخ نخواهد شد.

چرا چرخ گوشت روشن نمی شود؟

همانطور که می دانید مصرف برق در چرخ گوشت بسیار بالا می باشد و چنانچه به مدت زمان طولانی از آن استفاده شود می تواند باعث خراب شدن و همچنین سوختن سیم برق در پریز شود. نخستین کاری که پس از مواجه شدن با این مشکل باید انجام دهید مطمئن شدن از وجود جریان برق در پریز می باشد. پس از آن به بررسی سیم و دوشاخه بپردازید. برخی از چرخ گوشت ها نیز دارای دو شاخه های فیوزدار می باشند و امکان دارد فیوز دو شاخه آنها قطع شده باشد. پس از بررسی موارد بالا باید کلید پاور چرخ گوشت را چک کنید. یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن چرخ گوشت خراب شدن موتور است خراب شدن موتور می تواند باعث روشن نشدن چرخ گوشت شود. همچنین خراب شدن زغال ها، آرمیچر و قطب های هسته از جمله مواردی می باشند که می تواند باعث روشن شدن چرخ گوشت شود. بررسی این مشکل نیازمند دانش و مهارت بالایی می باشد. جهت برطرف کردن مشکل بهتر است از تعمیرکاران ماهر در زمینه تعمیر چرخ گوشت کمک بگیرید.

علت ایجاد صدای زیاد در چرخ گوشت کاراجا چیست؟

ممکن است گاهی کاربران با این مشکل مواجه شوند که هنگام استفاده کردن از چرخ گوشت صداهای زیادی از آن به گوش برسد. در واقع چرخ گوشت یکی از پر سروصداترین لوازم آشپزخانه است. اما اگر این صدا بسیار ناهنجار و بیشتر از حالت همیشگی باشد باید به بررسی آن بپردازید. این مشکل می تواند به علت فاسد شدن گریس در قسمت چرخ دنده ها باشد و یا ممکن است گریس از چرخ دنده آن نشت کرده باشد و جعبه دنده نداشته باشد. این موارد می‌تواند باعث ایجاد صدای غیر عادی در چرخ گوشت شود برای برطرف کردن این مشکل باید گریس تعویض شود ولی قبل از آن چرخ دنده ها را نیز چک کنید. اگر چرخ دنده شکسته باشد و یا ساییده شده باشد آن را نیز باید تعویض کنید تا عملکرد دستگاه مختل نشود.راهنمای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار Electrocar | نمایندگی محصولات الکتروکار

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش از بین بردن بوی نفت از سماور

چنانچه پس از تعویض این قطعات هنوز مشکل برطرف نشده بود و صداهای غیر عادی به گوش می رسید ممکن است مشکل از یاتاقان های موتور باشد جهت رفع این مشکل باید یاتاقان های آسیب دیده تعویض شود.

چرا موتور چرخ گوشت کاراجا جرقه می زند؟

گاهی اوقات ممکن است کاربران با مشکل جرقه زدن موتور در چرخ گوشت مواجه شوند این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به دلیل اینکه رفع آن تخصصی است بهتر است از یک تعمیرکار ماهر در این زمینه کمک بگیرید. مواردی که می تواند باعث بروز این مشکل در چرخ گوشت شود عبارتند از:

  • اتصالی سیم های چرخ گوشت
  • وجود رطوبت در دستگاه
  • وجود اصطحکاک
  • وجود حجم زیاد از رسوبات و جرم درون دستگاه

جهت بررسی مشکل و عیب یابی چرخ گوشت لازم است به نمایندگی های چرخ گوشت الکتروکار مراجعه کنید و یا با تلفن های ایبک امداد تماس بگیرید تا کارشناسان ما تکنسین های ماهر خود را در این زمینه به شما معرفی کنند.

علت عدم خروج گوشت از چرخ گوشت کاراجا چیست؟

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند عدم خروج گوشت از دستگاه می‌باشد. کند شدن تیغه ها یکی از دلایل بروز این مشکل است. همچنین وجود چربی و رگ و پی در گوشت مانع از خروج گوشت از پنجره های چرخ گوشت خواهد بود. یکی از راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از تکه های کوچک نان می باشد. انجام این کار می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند. همچنین بهتر است هر چند وقت یک بار تیغه های چرخ گوشت را تیز کنید و گوشتی که برای چرخ کردن در نظر می گیرید بهتر است کمی منجمد شده باشد.

سخن پایانی

برطرف کردن مشکل های تخصصی چرخ گوشت باید زیر نظر تعمیرکاران با دانش و تجربه انجام شود زیرا در غیر این صورت می تواند باعث آسیب های بیشتر به دستگاه شود. در این مقاله از ایبک امداد سعی داشتیم تا شما کاربران عزیز را با مشکلات رایج در چرخ گوشت الکتروکار آشنا کنیم و همچنین به بررسی علل خراب شدن و نحوه عیب یابی چرخ گوشت الکتروکار را بپردازیم. جهت دریافت مشاوره، پشتیبانی و طرح هرگونه پرسش می توانید با تلفن‌های ایبک امداد تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت کنید. در بخش دیدگاه ها منتظر نظرات شما و سوالاتتان در زمینه چرخ گوشت کاجارا هستیم. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ پرسش های شما را خواهند داد. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

راهنمای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

علت کند شدن چرخ گوشت کاراجا چیست؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا