تعمیرات اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز سینجر در نمایندگی | راهنمای عیب یابی و تعمیر اجاق گاز سینجر

اجاق گاز یکی از ضروری ترین وسایل مورد استفاده در آشپزخانه می باشد. در صورت بروز مشکل در دستگاه زندگی کاربران مختل می شود. اکثر مردم هنگام خرید اجاق گاز بدنبال کالایی هستند که خدمات پس از فروش داشته باشد که به هنگام وجود مشکل بتوانند به راحتی دستگاه را تعمیر کنند. در این مقاله از ایبک امداد به بررسی مشکلات رایج و همچنین تعمیر اجاق گاز سینجر در نمایندگی می پردازیم:

نحوه نصب و راه اندازی اجاق گاز سینجر

برند معتبر سینجر برای راحتی مصرف کنندگان محصولات خود، دستگاه را گارانتی می کند. شما پس از خرید اجاق گاز سینجر برای نصب دستگاه توسط نمایندگی با شماره تلفن درج شده روی کارت گارانتی دستگاه تماس گرفته تا متخصصان شرکت اقدام به نصب اجاق گاز شما کنند. در غیر اینصورت نمایندگی برگه گارانتی دستگاه شما را تأیید نمی کند.

خدمات پس از فروش اجاق گاز سینجر در نمایندگی

هنگام خرید اجاق گاز سینجر کارت گارانتی در اختیار شما قرار می گیرد چنانچه در دستگاه مشکل و خرابی ایجاد شود شما می توانید با استفاده از کارت گارانتی مشکل دستگاه را برطرف کنید. باید با شماره درج شده روی کارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت تعمیرکار متخصص نمایندگی به منزل شما مراجعه کرده و دستگاه را تعمیر کند. ممکن است اعتبار کارت گارانتی شما تمام شده باشد در خدمات پس از فروش این مشکل  لحاظ شده است شما می توانید با نمایندگی شرکت تماس بگیرید تا آنها با قطعات فابریک و اصل اجاق گاز سینجر دستگاه شما را تعمیر و قطعات معیوب را تعویض کنند و در پایان کار قطعات جدید توسط نمایندگی نیز گارانتی می شود. معمولاً مدت گارانتی قطعات تعویض شده از شش ماه تا یک سال می باشد. هزینه تعمیرات با نرخ تعیین شده توسط اتحادیه از کاربران، بابت تعمیر اجاق گاز گرفته می شود.

اجاق گاز سینجر

مزایای تعمیرات اجاق گاز سینجر در نمایندگی

تعمیرات در نمایندگی ها مزایای بسیار زیادی دارد. در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای تعمیر اجاق گاز سینجر در نمایندگی می پردازیم:

  1. تعمیرات اجاق گاز سینجر در منزل شما انجام می شود.
  2. در این صورت نیاز نیست دستگاه را به تعمیرگاه منتقل کنید.
  3. هزینه اضافه برای انتقال دستگاه  پرداخت نمی کنید.
  4. در هزینه های تعمیرات دستگاه نیز صرفه جویی می شود.
  5. شما می توانید بر عملکرد تعمیرکار متخصص نمایندگی نظارت داشته باشید.
  6. در وقت و زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.
  7. در نمایندگی ها تعمیرکاران متخصص و ماهر به کار مشغول می باشند.
  8. برای تعویض قطعات معیوب، تعمیرکاران نمایندگی از قطعات فابریک و اصل دستگاه استفاده می کنند.
  9. هزینه تعمیر طبق نرخ مصوب اتحادیه حساب می شود.
  10. قطعات تعویض شده توسط تعمیرکاران گارانتی معتبر دارند که در آخر کار به شما برگه گارانتی قطعات تحویل داده می شود.

مشکلات رایج در اجاق گاز سینجر

وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارد تا پخت و پز غذا به بهترین شکل صورت بگیرد. اما اجاق گاز یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه بشمار می آید که بدون حضور آن آشپزخانه شکل زیبای خود را از دست داده و پخت و پز در آن امکان پذیر نخواهد بود.

اجاق گاز ها با هر برند یا مدلی که باشند در اثر استفاده نادرست یا طولانی مدت ممکن است دچار آسیب دیدگی و خرابی شوند. اجاق گاز سینجر هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است به دلایلی دچار خرابی شود. در ادامه به بررسی مشکلات رایج در اجاق گاز سینجر می پردازیم:

پیشنهاد آی‌بک امداد :  مرکز تعمیرات اجاق گاز اسنوا SNOWA | تعمیر در محل

خاموش شدن شعله اجاق گاز سینجر پس از رها کردن ولوم

اگر بعد از روشن کردن شعله با رها کردن ولوم شاهد خاموش شدن شعله می شوید به نکات زیر توجه کنید:

  • شعله های اجاق گاز را تمیز کنید.
  • ممکن است ترموکوپل دچار مشکل شده باشد.

برای تعمیر اجاق گاز سینجر با نمایندگی تعمیرات دستگاه تماس بگیرید.

سفت شدن ولوم اجاق گاز سینجر

اگر با سفت شدن و نچرخیدن ولوم دستگاه مواجه شدید برای تعمیر اجاق گاز به نکات زیر توجه کنید:

  • شفت را بررسی کنید.
  • امکان دارد چربی ها بین ولوم و شفت گیر کرده باشند و موجب شود ولوم سفت شده و نچرخد.
  • باید ولوم را باز کرده و بخوبی آنرا تمیز کنید.

بهتر است با نمایندگی تعمیرات دستگاه تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

شعله اجاق گاز سینجر یکدست نیست

در حالت عادی تمام شعله های اجاق گاز باید به رنگ آبی بسوزد و پراکندگی یکسانی در شعله ها وجود داشته باشد. باید شعله های اجاق گاز ارتفاعی در حدود ۲۰ میلی متر داشته باشد.

  • اگر یکی از شعله ها به رنگ زرد بسوزد و شعله به اندازه کافی قدرت نداشته باشد، نشانه آن است که اجاق گاز شما به خوبی کار نمی کند.
  • برای رفع این مشکل باید مشعل ها را به خوبی تمیز کنید. احتمال دارد به هنگام تمیز کردن اجاق گاز رطوبت باقی مانده روی منافذ مشعل ها بسیار زیاد باشد در این صورت باید مشعل ها را در آورده و بخوبی با دستمال خشک کنید.
  • ممکن است مشکل کم شدن شعله ها به دلیل ریختن چربی های غذا روی مشعل ها به وجود آمده باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید به طور کامل و صحیح مشعل ها را بیرون آورده و تمیز کنید.

اجاق گاز سینجر جرقه نمی زند

گاهی اوقات ولوم گاز را می چرخانید و دکمه جرقه را می زنید ولی هیچ جرقه‌ای در اجاق ایجاد نمی شود. برای برطرف کردن این ایراد دستگاه به موارد زیر توجه کنید:

  • باید ترانس جرقه را بررسی کنید امکان دارد ترانس خراب شده یا سیم های آن دچار قطعی شده باشد.
  • کلید جرقه را بررسی کنید ممکن است دچار مشکل شده باشد.
  • ممکن است چینی جرقه دچار شکستگی شده باشد.

در اینصورت باید با نمایندگی تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

شعله اجاق گاز سینجر روشن نمی شود

گاهی اوقات هنگام روشن کردن اجاق جرقه زده می شود ولی شعله روشن نمی شود. برای برطرف کردن این مشکل به نکات زیر توجه کنید:

  • در این حالت ممکن است سرشعله دستگاه به دلیل وجود چربی ها یا گرد و غبار دچار انسداد شده باشند.
  • در اینصورت بهتر است سرشعله ها را بیرون آورده و با یک برس بخوبی تمیز کنید تا منافذ آن باز شود.

ارتفاع شعله ها در اجاق گاز سینجر بسیار زیاد شده است

تنظیم شعله ها در دستگاه بسیار مهم است اگر ارتفاع شعله ها از حد استاندارد بیشتر باشد ممکن است غذا های شما را بسوزاند.

این مشکل بدلیل شکسته شدن ترموستات بوجود می آید. برای برطرف کردن این مشکل باید با نمایندگی شرکت تماس بگیرید تا تکنسین متخصص نمایندگی سینجر اجاق گاز شما را تعمیر کند.

شعله اجاق گاز سینجر تولید سر و صدا می کند

شعله اجاق گاز باید معمولاً آرام و یکدست بسوزد. اگر با روشن کردن شعله سر و صدای زیاد تولید شد، باید برای رفع مشکل اقدام کنید.

  • ممکن است مشکل مربوط به هوا رسانی در دستگاه اجاق باشد.
  • اگر شعله ها صدای زیادی داشته باشند نشان دهنده این است که هوا به مقدار صحیح به مشعل ها نمی رسد و هنگامی که هوا بیش از اندازه به مشعل ها برسد شعله با سر و صدا می سوزد.
  • برای برطرف کردن این مشکل باید هوای اجاق گاز را بررسی کنید. احتمالاً میزان هوا و گاز بدرستی تنظیم نشده است.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  نکات مفید و کلیدی برای نگهداری از فر اجاق گاز | نظافت و نگهداری اجاق گاز

اجاق گاز سینجر دود می کند

اگر به هنگام آشپزی متوجه شدید بوی دود در فضای آشپزخانه پراکنده شده است برای بررسی و برطرف کردن این مشکل به موارد زیر توجه کنید:

  • یکی از دلایل دود کردن اجاق گاز به علت نو بودن دستگاه اجاق گاز است.
  • اجاق گاز جدید در اولین کار کرد ممکن است به شدت دود کند و بوی دود در آشپزخانه بپیچد چون به هنگام ساخت در کارخانه یک لایه محافظ از روغن های صنعتی استفاده شده است که باعث می شود با ایجاد حرارت شعله، بسوزد و دود تولید کند.
  • قبل از استفاده از اجاق گاز سینجر بهتر است با شوینده های مناسب، روغن ها را بخوبی تمیز کنید تا مشکل کاملاً برطرف شود.
  • در اجاق گاز های قدیمی مشکل دود کردن مربوط می شود به آلودگی و کثیفی های ناشی از چربی که به هنگام آشپزی بر روی سرشعله ها ریخته شده است.
  • چربی ها و ذرات مواد غذایی که بر روی صفحه اجاق گاز یا سرشعله ها می ریزند اگر به موقع پاک نشوند به مرور زمان یک لایه ضخیم چربی تشکیل می شود که در مجاورت حرارت باعث دود کردن و ایجاد بوی بد در فضای آشپزخانه شما می شود.

پیچیدن بوی گاز در اطراف اجاق گاز سینجر

یکی از مشکلات رایج در اجاق گاز که بسیار هم خطرناک می باشد نشت گاز در نزدیکی دستگاه است. برای برطرف کردن این مشکل به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر کنار و اطراف اجاق، بوی گاز به مشام شما می رسد باید ابتدا شیر گاز را ببندید و اتصالات گاز دستگاه را بخوبی بررسی کنید.
  • اگر اجاق گاز شما با کپسول کار می کند شلنگ کپسول گاز را بخوبی بررسی کنید. اگر شلنگ دچار پوسیدگی یا پارگی شده است باید شلنگ را تعویض کنید.

چنانچه مشکل از شلنگ نبود باید با نمایندگی تعمیرات دستگاه تماس بگیرید تا کارشناسان مشکل اجاق گاز سینجر شما را برطرف کنند.

اجاق گاز سینجر

نتیجه گیری

همه‌ می دانید استفاده نادرست از اجاق گاز ممکن است مشکلات زیادی برای دستگاه بوجود بیاورد و باعث کاهش طول عمر اجاق گاز شود. بهتر است بعد از هر آشپزی اقدام به تمیز کردن سرشعله ها و صفحه اجاق گاز کنید تا بتوانید استفاده بهینه ای از دستگاه داشته باشید. سرویس های دوره ای اجاق گاز می تواند از بروز مشکلات جدی در دستگاه جلوگیری کند. دقت داشته باشید تعمیر اجاق گاز کار بسیار تخصصی می باشد اگر دانش فنی ندارید اقدام به تعمیر دستگاه نکنید، بهتر است برای تعمیر اجاق گاز سینجر از خدمات پس از فروش نمایندگی سینجر استفاده کنید. در این مقاله از ایبک امداد از تعمیر اجاق گاز سینجر در نمایندگی و همچنین مشکلات رایج دستگاه مطالبی را برایتان بیان کردیم. چنانچه سوال یا مشکلی در این مورد داشتید می توانید با قسمت پشتیبانی ایبک امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 

تعمیر اجاق گاز سینجر در نمایندگی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

مزایای تعمیرات اجاق گاز سینجر در نمایندگی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا