تعمیرات جاروبرقی

راهنمای تعمیر جاروبرقی ناسیونال National | نمایندگی تعمیرات ناسیونال در کرج

راهنمای تعمیر جاروبرقی ناسیونال National|نمایندگی تعمیرات ناسیونال در کرج

وقتی که با ایراداتی مثل خاموش شدن، کم شدن مکش، آمدن بوی سوختگی، صدای زیاد دستگاه، باز و یا جمع نشدن سیم جاروبرقی، ورود آب به جاروبرقی و مشکلات دیگر مواجه شوید، برای عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی ناسیونال خود باید اقدامات لازم را انجام دهید. این مشکلات ممکن است بر اثر، نوسانات برق، استفاده نادرست، وارد شدن ضربه شدید به دستگاه و … به وجود آیند. همچنین امکان دارد بر اثر مرور زمان و تمام شدن عمر مفید برخی قطعات جاروبرقی ناسیونال این مشکلات برای دستگاه شما به وجود آید.

آموزش عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی ناسیونال

در صورت داشتن اطلاعات و دانش لازم در مورد ایرادات رایجی که ممکن است برای جاروبرقی ناسیونال رخ دهد، می‌توانید عیب‌یابی و تعمیر دستگاه را در منزل و بدون نیاز به تعمیرکار انجام دهید. باید توجه داشته باشید، که عمر مفید جاروبرقی ناسیونال، بین ۹ تا ۱۲ سال است و پس از گذشت زمان، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. البته با استفاده درست و نگهداری صحیح از این دستگاه، می‌توانید سال‌های بیشتری از جاروبرقی ناسیونال بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

مکش ضعیف جاروبرقی‌ ناسیونال

  •  در ابتدا باید کیسه جاروبرقی ناسیونال را چک کنید، که پر و یا پاره و سوراخ نشده باشد. در صورتی که کیسه ایرادی داشته باشد، باید کیسه جدید را جایگزین نمایید. پس از اینکه اطمینان حاصل کردید، که کم شدن مکش جاروبرقی ناسیونال به علت ایراد در کیسه آن نیست، دیگر موارد را بررسی کنید.
  • احتمال دارد به علت گرفتگی فیلتر دستگاه، مکش جاروبرقی ناسیونال ضعیف شده باشد. فیلترها به صورت ورقی هستند که در اطرافش قاب پلاستیکی وجود دارد و بیشتر فیلترها را می‌توانید بشویید، پس از اینکه فیلتر خشک شد، می‌توانید در محل خودش قرار دهید. اگر ایرادی در فیلتر مشاهده کردید بهتر است، که آن را عوض کنید.
  •  وجود داشتن گرفتگی در جریان هوای جاروبرقی ممکن است، که سبب مکش ضعیف این دستگاه شود. اگر جاروبرقی ناسیونال شما قدرت خوبی برای مکیدن زباله‌ها نداشت، به صورت عمودی شلنگ را بکشید و وسیله‌ای مانند یک میله را داخل آن وارد کنید. حالا سر دیگرش شلنگ را بررسی کنید. هر گونه سوراخ، ترک، پیچ خوردگی و … در شلنگ و مسیر جریان هوا، موجب ضعیف شدن مکش این دستگاه خواهد شد. اگر این ایرادات را در شلنگ مشاهده کردید، باید شلنگ جاروبرقی ناسیونال تعویض گردد. همچنین عدم اتصال کامل شلنگ و محکم نکردن آن می‌تواند عملکرد جاروبرقی ناسیونال را مختل کرده و در نهایت مکش این دستگاه بسیار کمتر از سابق خواهد بود. پس باید از اتصال درست شلنگ به جاروبرقی ناسیونال اطمینان حاصل کنید.
  • نچرخیدن برس چرخان جاروبرقی ناسیونال موجب کاهش و از بین رفتن مکش این دستگاه می‌گردد، برس چرخان آشغال‌ها گرد و خاک را در جریان هوای مکش جاروبرقی جابجا می‌کند و این، عملکرد دستگاه را آسان‌تر می‌نماید. در صورتی که برس چرخان نچرخد، قدرت مکش جاروبرقی ناسیونال به شدت کاهش خواهد یافت. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، باید برس جاروبرقی ناسیونال را به خوبی تمیز کنید. چنانچه ایراد برطرف نشد و همچنان پابرجا بود، احتمال دارد کمربند درایو که سبب چرخاندن برس می‌گردد‌، شکسته شده باشد.
  • اصلی ترین و مهمترین دلیل ضعیف شدن مکش جاروبرقی ناسیونال خراب بودن موتور این دستگاه است. در صورتی که موتور جاروبرقی ناسیونال خراب باشد، جاروبرقی روشن نمی‌شود و یا امکان دارد که روشن شود، اما دود کند. باید بدانید در بعضی از جاروبرقی‌ها موتور برای اینکه مکش مناسبی داشته باشد، از تیغه فن پلاستیکی که در حال چرخش است استفاده می‌کند. این تیغه مستقیم به محور موتور جاروبرقی متصل است. زباله‌ها و گرد و غبار از کنار این تیغه‌های فن عبور می‌کنند و داخل کیسه می‌روند. اگر هر کدام از تیغه‌ها شکسته باشد، احتمال دارد موتور جاروبرقی ناسیونال لرزش داشته و خاموش گردد. در هر دو حالت جاروبرقی ناسیونال مکش ضعیفی خواهد داشت. برای از بین بردن این مشکل، باید تیغه فن جاروبرقی ناسیونال را عوض کنید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  دلایل پریدن فیوز هنگام روشن شدن جاروبرقی

جاروبرقی ناسیونال

کار نکردن سیم جمع کن جاروبرقی‌ ناسیونال

  •  اگر سیم جاروبرقی ناسیونال را بیش از حد بکشید ارتباط الکتریکی آن قطع خواهد شد. در این صورت باید سیم دستگاه را عوض کنید. همچنین اگر پس از جارو کردن سیم جاروبرقی ناسیونال را جمع نکنید، امکان دارد، سیم دچار پیچ خوردگی و ایراد شود.
  •  استفاده زیاد از جاروبرقی ناسیونال موجب خواهد شد، که گرد و غبار زیادی وارد این دستگاه شود، که ایراداتی برای سیم جمع کن به وجود می‌آورد.
  • احتمال دارد که وقتی سیم جاروبرقی ناسیونال را بیرون می‌کشید، سیم دیگر به داخل باز نگردد. این ایراد به علت خراب بودن ترمز است. برای برطرف کردن ایراد شما می‌توانید در محل ترمز، سه شیار به وجود آورید، تا عملکرد بهتری را شاهد باشید.
  •  اگر سیم را بیرون کشیده‌اید، اما ثابت نمی‌ماند و به اصطلاح در می‌رود، در این شرایط ایراد از فنر آن خواهد بود. برای برطرف کردن این ایراد، باید سیم را به دور فنر بچرخانید.
  • امکان دارد بر اثر استفاده از جاروبرقی ناسیونال فیوزهای شیشه‌ای مشکل پیدا کرده باشند، که در این صورت باید این قطعه را عوض کنید.
  •  این احتمال نیز وجود دارد که حلقه‌های مسی مشکل داشته باشند. راهکار برطرف کردن این مشکل نیز تعویض کردن این قطعه و یا تعمیر آن خواهد بود.
  •  برای اینکه سیم جمع کن جاروبرقی ناسیونال شما عمر بیشتری داشته باشد، طولی از سیم جارو مثلا به اندازه نیم تا یک متر را انتخاب نمایید و علامت بگذارید، که در هنگام بیرون کشیدن سیم دستگاه، بیشتر از آن بیرون کشیده نشود.

صدای زیاد جاروبرقی‌ ناسیونال

  •  صدای زیاد و غیرطبیعی جاروبرقی ناسیونال ممکن است مربوط به موتور دستگاه باشد. خراب شدن موتور جاروبرقی ناسیونال بیشتر به علت گرد و خاک و یا رطوبت وارد شده به درون موتور رخ می‌دهد. در صورتی که صدای زیادی از جاروبرقی ناسیونال به گوش می‌رسد، احتمالا موتور دستگاه خراب شده است. قسمت‌های داخلی موتور جاروبرقی ناسیونال مثل بلبرینگ، شفت، کلکتور و … باید مورد بررسی قرار بگیرند، تا دلیل مشکل به وجود آمده پیدا شود. چنانچه موتور قابل تعمیر نبود، باید آن را عوض کنید. اگر گرد و غبار زیادی روی موتور دستگاه مشاهده کردید، آن را به خوبی تمیز کنید و چنانچه تیغه موتور جاروبرقی ناسیونال شکسته، خراب شده یا ایراد دیگری پیدا کرده باشد، آنها را عوض کنید.
  • چنانچه صدای جاروبرقی ناسیونال بیشتر از سابق بود، این احتمال وجود دارد که فیلتر دستگاه کثیف شده باشد. اگر فیلتر بیش از اندازه کثیف باشد، سبب صدای بلند در جاروبرقی ناسیونال می‌شود. چون برای مکیدن زباله‌ها تلاش زیادتری می‌کند. بنابراین این تلاش بیشتر برای مکش، موجب صدای زیاد خواهد شد. در صورتی که صدای دستگاه جاروبرقی ناسیونال زیاد باشد و مکش دستگاه نیز کم شده باشد، در این حالت فیلتر جاروبرقی شما کثیف می‌باشد. برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده، باید فیلتر را از جاروبرقی بیرون آورده و در صورت قابل شستشو بودن آن را شستشو دهید و پس از خشک شدن در محل خودش قرار دهید. در صورتی که فیلتر قابل شستشو نبوده و یکبار مصرف است بهتر است، که آن را عوض کنید. با انجام دادن این کارها مشکل صدای زیاد جاروبرقی ناسیونال برطرف می‌گردد.
  •  از موارد دیگری که در هنگام سر و صدای زیاد جاروبرقی ناسیونال باید مورد بررسی قرار بگیرد، کیسه یا پاکت دستگاه است. اگر کیسه جاروبرقی ناسیونال بیش از اندازه پر شده باشد، باید آن را تخلیه نموده و در صورت یکبار مصرف بودن کیسه جاروبرقی ناسیونال، باید کیسه جدید را جایگزین کنید. باید دقت داشته باشید که از پاکت‌های مرغوب استفاده کنید. پاکت‌های تقلبی و بی‌کیفیت در دراز مدت موجب می‌شود، که موتور جاروبرقی ناسیونال آسیب ببیند.
  • در برخی مواقع امکان دارد اجسامی مثل دکمه لباس، مو، گرد و غبار زیاد و … در داخل شلنگ جاروبرقی ناسیونال گیر کرده باشد و موجب شود که جاروبرقی ناسیونال را برای مکش از قدرت بیشتری استفاده نماید، که این موجب خواهد شد، صدای دستگاه بیشتر از حد معمول باشد. برای برطرف کردن این مشکل، باید شلنگ و لوله جاروبرقی ناسیونال را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود داشتن مسدودی آن را برطرف کنید.
  •  امکان دارد صدای نامتعارف جاروبرقی ناسیونال ناشی از فرسودگی باشد. این صدا را می‌توان با استفاده از گریس کاری و روغن کاری برای مدتی کمتر کرد. چون قطعه‌های جاروبرقی ناسیونال به صورت کلی چرب هستند و پس از گذشت زمان و مدتی استفاده از این دستگاه امکان دارد، که این روغن‌ها خشک شده باشند و موجب به وجود آمدن صدای ناخوشایند در جاروبرقی شوند. بنابراین شما می‌توانید این ایراد به وجود آمده را با گریس کاری برطرف نمایید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  مرکز تعمیرات بخارشو دلونگی Delonghi

جاروبرقی‌ ناسیونال

نکات مهم در تعمیر جاروبرقی ناسیونال

  1.  یکی از نکات مهم که در زمان تعمیر کردن جاروبرقی ناسیونال باید به آن توجه کافی داشته باشید، رعایت نمودن نکات ایمنی است. برای عیب یابی و تعمیر جاروبرقی ناسیونال در ابتدا این دستگاه را از برق بکشید و در صورت نداشتن تخصص و دانش کافی در زمینه تعمیر کردن جاروبرقی، نباید اقدام به این کار کنید. چون امکان دارد مشکلات و آسیب‌های جبران ناپذیری را به جاروبرقی ناسیونال وارد کرده و هزینه زیادی را برای تعمیر دستگاه متحمل شوید. همچنین امکان دارد جاروبرقی ناسیونال دیگر قابل استفاده نباشد.
  2. به این نکته توجه داشته باشید، که ایجاد صدای زیاد توسط جاروبرقی ناسیونال احتمال دارد نشان دهنده وجود مشکل و یا ایرادی در این دستگاه باشد. بنابراین نسبت به این ایراد بی تفاوت نباشید. سعی نمایید در کمترین زمان ممکن منبع صدا را در این دستگاه پیدا کرده و آن را عیب‌یابی و تعمیر نمایید.
  3.  فیلتر و کیسه جاروبرقی ناسیونال در عملکرد دستگاه تاثیر بسزایی دارد. بنابراین همیشه باید حواستان به فیلتر و همچنین کیسه جاروبرقی ناسیونال باشد. اگر فیلتر کثیف بود، آن را تمیز نمایید و همچنین بهتر است، که پاکت جاروبرقی ناسیونال را در فواصل زمانی کم، خالی کنید.

راهنمای تعمیر جاروبرقی ناسیونال National

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

آموزش عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی ناسیونال

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا