تعمیرات جاروبرقی

راهنمای عیب‌یابی و تعمیرات جاروبرقی همیلتون Hamilton

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی همیلتون Hamilton|ایرادت رایج ماکروفر همیلتون

وقتی مشکلی برای جاروبرقی همیلتون پیش می آید، اولین قدم برای تعمیر دستگاه شما عیب یابی جاروبرقی خواهد بود. اگر عیب جاروبرقی همیلتون را به درستی تشخیص ندهید، نمی توانید منشا آنها را پیدا کنید و در نتیجه تعمیر آن به درستی انجام نخواهد شد. در این مقاله نحوه عیب یابی و تعمیر جاروبرقی همیلتون را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی همیلتون

اگر مشکلات به وجود آمده برای جاروبرقی همیلتون جزئی باشد، شما خودتان می توانید در منزل دستگاه خود را عیب یابی و تعمیر نمایید اما چنانچه مشکلات به وجود آمده اساسی باشد، بهتر است، که عیب یابی و تعمیر جاروبرقی همیلتون را به تکنسین متخصص بسپارید، تا تعمیر دستگاه شما بدون نقص و به صورت اصولی انجام شود. در این بخش مشکلات و ایرادات رایج جاروبرقی همیلتون را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای کاربردی برای برطرف کردن آنها ارائه خواهیم داد.

مکش جاروبرقی همیلتون ضعیف شده است

از مشکلات رایج جاروبرقی همیلتون کم شدن مکش این دستگاه می باشد. وقتی مکش جاروبرقی همیلتون کم شود، کارایی خوبی نخواهد داشت و نظافت به درستی انجام نمی شود. کم شدن مکش جاروبرقی همیلتون را می توانید به راحتی در منزل برطرف کنید. برای رفع این ضعف می توانید بخش های زیر را بررسی نمایید:

جاروبرقی

بررسی لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی‌ همیلتون

در بیشتر مواقع ضعیف شدن مکش جاروبرقی همیلتون به دلیل گرفتگی و انسداد در لوله تلسکوپی یا لوله خرطومی این دستگاه اتفاق می افتد. بخش فلزی همان تلسکوپی جاروبرقی همیلتون است و می‌توانید ارتفاع آن را تنظیم نمایید. به همین دلیل به آن لوله تلسکوپی می گویند. بخشی از لوله که منعطف و پلاستیکی است لوله خرطومی نامیده می شود.

احتمال دارد چیزهایی توسط جاروبرقی مکیده شده باشد و در لوله ها گیر کرده باشد. با گذشت زمان زباله ها و مو های بیشتری به این شی چسبیده و در نتیجه موجب انسداد لوله ها می‌شود. این انسداد سبب کاهش مکش جاروبرقی همیلتون می گردد. برای اینکه مطمئن شوید لوله انسداد ندارد، می توانید از شلنگ آب کمک بگیرید. با هل دادن شلنگ آب به درون لوله، زباله ها خارج خواهند شد و انسداد برطرف می‌شود.

همچنین اگر لوله خرطومی آسیب دیده باشد و دچار سوراخ یا پارگی شده باشد، موجب کاهش مکش جاروبرقی همیلتون خواهد شد. به همین دلیل باید در صورت آسیب دیده بودن لوله خرطومی، آن را عوض کنید.

بررسی کیسه و فیلتر جاروبرقی همیلتون

چنانچه لوله های جاروبرقی همیلتون را بررسی کردید و انسداد و گرفتگی آنها برطرف شد، ولی همچنان مکش جاروبرقی شما ضعیف است، احتمال دارد که کیسه جاروبرقی همیلتون بیش از اندازه پر شده باشد و یا فیلتر دستگاه شما بسیار کثیف باشد. در ابتدا باید کیسه جاروبرقی همیلتون را تخلیه کنید و اگر کیسه یکبار مصرف است باید کیسه جدید را جایگزین کنید.

وقتی کیسه جاروبرقی همیلتون را خالی می کنید، حتما فیلتر دستگاه خود را نیز با دقت شسته و تمیز کنید. وقتی فیلتر جاروبرقی شما خشک شد، باید در محل خود با دقت نصب شود. پس از تمیز کردن فیلتر و کیسه جاروبرقی همیلتون مشکل ضعیف بودن مکش جاروبرقی شما برطرف خواهد شد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  همه چیز درباره ی جاروبرقی رباتیک | جارو برقی هوشمند

بررسی تسمه و واشر جاروبرقی همیلتون

اگر با بررسی موارد بالا مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید محفظه داخلی جاروبرقی همیلتون را بررسی نمایید. احتمال دارد واشر و تسمه دچار مشکل شده باشند. اگر تسمه ساییده یا کشیده شده باشد، باید آن را عوض کنید. چنانچه دانش کافی در زمینه تعمیرات ندارید، بهتر است که این کار را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

دکمه‌های جاروبرقی همیلتون کار نمی‌کنند

اگر هیچ‌ کدام از دکمه های جاروبرقی همیلتون کار نمی کنند، برای رفع مشکل باید از این نکات استفاده کنید:

قاب رویی جاروبرقی خود را بردارید. امکان دارد، که دکمه های جاروبرقی همیلتون در اثر استفاده زیاد هرز شده باشند. همچنین احتمال دارد، که این دکمه ها گیر کرده باشند. اگر قاب رویی جاروبرقی همیلتون را بردارید، ایراد دکمه ها را خواهید یافت. چنانچه دکمه جاروبرقی همیلتون گیر کرده باشد، با ضربه کوچک می توانید آن را آزاد کنید. اما اگر دکمه های جاروبرقی همیلتون هرز شده بودند، باید هرچه سریع‌تر آنها را عوض کنید.

جاروبرقی همیلتون ناگهان خاموش می‌شود

وقتی جاروبرقی همیلتون در حین استفاده به صورت ناگهانی خاموش می‌شود، جای نگرانی نیست. در بیشتر مواقع این مشکل دلایل پیچیده ای ندارد و مشکل به وجود آمده به دلیل ایراد برق ساختمان می باشد. برای عیب یابی جاروبرقی همیلتون می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

فیوز

وقتی جاروبرقی همیلتون به صورت ناگهانی خاموش می شود، احتمال دارد فیوز منزل شما پریده باشد و شما متوجه این موضوع نشده باشید. بنابراین باید برق ساختمان و منزل خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر لامپ های شما نیز روشن نمی شوند، به احتمال زیاد مشکل از همین مورد خواهد بود.

پریز

برق پریزی که دوشاخه جاروبرقی همیلتون را به آن متصل نموده اید را بررسی نمایید. این کار را می توانید با استفاده از یک وسیله برقی دیگر یا مولتی متر انجام دهید.

دوشاخه جاروبرقی همیلتون

این احتمال نیز وجود دارد، که دوشاخه جاروبرقی همیلتون به دلیل کشش بیش از اندازه سیم از پریز برق بیرون آمده باشد و شما متوجه موضوع نشده باشید. بنابراین باید دوشاخه جاروبرقی همیلتون را چک کنید، که به صورت کامل در پریز قرار داشته باشد.

کابل جاروبرقی همیلتون

کابل جاروبرقی همیلتون را چک کنید. در صورتی که آسیب دیدگی و یا پارگی داشته باشد، می‌تواند موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه شما شود. در این شرایط باید کابل جاروبرقی خود را عوض کنید. چون اگر پارگی کابل جاروبرقی همیلتون بر طرف نگردد، با گذشت زمان بر اثر فرسایش و ساییدگی از بین خواهد رفت و موجب اختلال در عملکرد جاروبرقی می شود.

گرم شدن جاروبرقی همیلتون

آخرین احتمال این است، که جاروبرقی همیلتون بیش از اندازه داغ کرده باشد. چنانچه جاروبرقی همیلتون بیش از اندازه گرم شود، خود به خود و به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد. بهتر است از جاروبرقی همیلتون به صورت مداوم برای طولانی مدت استفاده نکنید چون به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود.

جاروبرقی همیلتون بوی نامطبوعی می‌دهد

در این بخش به دلایل ایجاد بوی نامطبوع در جاروبرقی همیلتون خواهیم پرداخت. منظور از بوی نامطبوع در این قسمت بوی سوختگی نیست، بلکه بوی گندیدگی است، که از جاروبرقی همیلتون احساس می شود. در صورتی که جاروبرقی شما بوی بسیار بدی می دهد احتمال دارد، که موی حیوانات خانگی و یا زباله وارد کیسه جاروبرقی شما شده و موجب ایجاد این بو شده باشد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای تعمیر ماکروفر همیلتون Hamilton|نمایندگی تعمیر ماکروفر همیلتون

برای برطرف کردن بوی نامطبوع در جاروبرقی همیلتون باید کیسه دستگاه خود را تخلیه نموده و به خوبی شستشو دهید. چنانچه کیسه دستگاه شما از نوع یک بار مصرف است، باید آن را دور انداخته و کیسه‌ی جدید را جایگزین کنید.

همچنین باید فیلتر جاروبرقی همیلتون را نیز با دقت شستشو دهید و پس از خشک شدن در محل خود قرار دهید. برای خوشبو کردن جاروبرقی همیلتون می‌توان از قرص های خوشبو کننده نیز استفاده کرد.

با روشن کردن جاروبرقی همیلتون فیوز می‌پرد

در برخی مواقع امکان دارد، که با روشن کردن جاروبرقی همیلتون فیوز منزل شما بپرد. این مشکل ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد. در این بخش در مورد این مشکل توضیحاتی را خواهیم داد:

جاروبرقی

اتصال کوتاه

احتمال دارد بین سیم های رابط اتصال کوتاهی رخ داده و موجب بروز این مشکل شده باشد. برای برطرف کردن این ایراد جعبه ترمینال و سیم‌های رابط را مورد بررسی قرار دهید.

کلید روشن و خاموش

در زمانی که با روشن شدن جاروبرقی فیوز منزل شما می پرد امکان دارد، کلید روشن و خاموش دستگاه خراب باشد و یا اتصالی داشته باشد. در این صورت باید کلید خاموش و روشن جاروبرقی همیلتون تعویض شود.

جاروبرقی همیلتون صدای زیادی دارد

جاروبرقی ها از جمله وسایلی می باشند، که دارای صدای زیادی هستند، اما در برخی مواقع امکان دارد متوجه شوید، که صدای جاروبرقی همیلتون بیش از سابق شده است. بنابراین باید دستگاه خود را عیب یابی و تعمیر کنید. برای این کار می توانید موارد زیر را چک کنید:

بوش یا بلبرینگ جاروبرقی

در صورتی که بوش یا بلبرینگ جاروبرقی همیلتون خرابی داشته باشند، کفشک ها و آرمیچر با یکدیگر درگیر می‌شوند و این موجب صدای غیر طبیعی در جاروبرقی خواهد شد.

فن جاروبرقی

صدای زیاد جاروبرقی همیلتون ممکن است به فن دستگاه مرتبط باشد. در صورتی که فن برقی همیلتون خرابی داشته باشد، موجب بروز این مشکل می شود. بنابراین باید فن دستگاه را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

نگه دارنده جاروبرقی

در دستگاه هایی مثل جاروبرقی از نگهدارنده های لاستیکی برای جلوگیری از حرکات قطعات مختلف به خاطر لرزش شدید موتور دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایطی که نگهدارنده لاستیکی ایراد پیدا کرده باشند، وقتی موتور جاروبرقی کار می‌کند، موتور و قطعات به شدت تکان خواهند خورد و موجب ایجاد صدای زیاد در دستگاه می شوند.

جاروبرقی همیلتون بیش از اندازه داغ می‌کند

چنانچه ترموستات جاروبرقی همیلتون دچار خرابی شده باشد، یا موتور دستگاه شما نیم سوز شده باشد و فن جاروبرقی همیلتون خراب باشد، دستگاه شما بیش از اندازه داغ خواهد کرد. اگر جاروبرقی همیلتون بیش از اندازه گرم شود، به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود، که تشخیص و حل این گونه مشکلات را در جاروبرقی همیلتون به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

برای اینکه موتور جاروبرقی همیلتون آسیب نبیند و نسوزد دستگاه خود را به صورت مداوم روشن و خاموش نکنید.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی همیلتون

امتیاز سردبیر

مجموع امتیازات

بررسی ایرادات و مشکلات رایج جاروبرقی‌ همیلتون

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا