خدمات باربری و اسباب کشی

روش های مختلف بسته بندی و حمل مبل | خدمات تخصصی اسباب کشی

مراحل بسته بندی مبلمان در هنگام اسباب کشی

یکی از لوازم مهم در اسباب کشی که باید برای حمل آن حساسیت بالایی داشت، مبلمان می باشند. برای اسباب کشی منازل بهترین راه حل این است که مبلمان را به طور تخصصی بسته بندی کنید تا در مقابل عواملی همچون ضربه دچار خط و خش نشود. به شکل کلی باید در هنگام اسباب کشی برای جلوگیری از آسیب به مبلمان و دیگر لوازم خانه به یک سری نکات دقت نمایید. شرکت های متخصص در زمینه اسباب کشی منازل به شما کمک می کنند تا بتوانید در سریعترین و بهترین زمان ممکن به بسته بندی لوازم موردنظر بپردازید. البته یادتان باشد به صورت خودسرانه اقدام به بسته بندی مبلمان ننمایید. زیرا به دلیل نداشتن تجربه در این زمینه ممکن است به صورت اصولی نتوانید بسته بندی کنید و علاوه بر گذاشتن وقت، ممکن است آسیب به مبلمان وارد شود. نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی باید بر اساس یک مهارت خاصی صورت گیرد.

نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی

بسته بندی مبلمان باید بر اساس یک سری نکات خاص صورت گیرد تا به شکل تخصصی و تضمینی از ایجاد خسارت جلوگیری نماید. همچنین وجود برخی از شرکت ها به شما کمک می کند تا با استفاده از ابزارهای به روز از آسیب های احتمالی به مبلمان جلوگیری کنید.

در هنگام اسباب کشی به دلیل رفت و آمد زیاد و خستگی بالا ممکن است لوازمی همچون مبل به دلیل سنگینی زیاد در اثر ضربه به اطراف دچار شکستگی و یا خراشیدگی گردند. بسته بندی مبلمان به شکل اصولی و با مهارت خاصی صورت می گیرد، که ابتدا تمامی قسمت هایی از مبل که جدا می شوند، را مجزا کرده و سپس با تجهیزات به روز، آن ها را به طور کامل و دقیق بسته بندی می کنند.

مهم ترین قسمت های مبل که ممکن است به آن ضربه وارد شود، دسته و پایه آن است که باید نسبت به قسمت های دیگر بیشتر و با حساسیت خاصی پوشیده شود. شما با بسته بندی مبلمان در هنگام اسباب کشی می توانید از خسارت های زیادی جلوگیری کنید. و هزینه های زیاد تعمیر برای مبلمان  را می توانید به شکل چشمگیری کاهش دهید. نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی باید بر اساس مهارت خاصی انجام شود تا هیچ آسیبی به مبل و لوازم دیگر وارد نشود.

بسته بندی مبلمان در اسباب کشی

مراحل بسته بندی مبلمان باید بر اساس یک مهارت خاصی صورت گیرد تا هم سریعتر و هم مطمئن تر مبلمان در برابر ضربه حفظ شوند. البته با داشتن اطلاعات و مهارت های دقیق، با روش هایی ساده می توان اقدام به بسته بندی مبلمان کرد و بسیار سریع به جابه جایی این کالای بزرگ و سنگین پرداخت. برای بسته بندی مبلمان باید مراحل زیر طی گردد:

تمیز کردن مبل

قبل از اینکه اقدام به بسته بندی کنید، بهتر است تمامی قسمت های مبل را گردگیری و تمیز کنید. تا از هرگونه آلودگی پاک گردد. اگر زمانی که شما مبل را به طور کامل تمیز نکنید، ممکن است آلودگی های موجود، سبب آسیب به پارچه مبل گردد و به مرور زمان غیرقابل استفاده شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  نحوه جابجا کردن یخچال | نحوه آماده کردن یخچال برای جابجایی

برای تمیز کردن مبل بهتر است از شوینده مناسب مبل استفاده کنید و با استفاده از روشی اصولی به تمیز کردن این کالا اقدام نمایید. همچنین شما اگر قبل از بسته بندی کالا مبلمان را تمیز کنید، بعد از جابه جایی آن ها خستگی را تجربه نخواهید کرد و خیلی راحت بسته بندی را باز کرده و مبل را در جایگاه خود قرار می دهید.

جداکردن قطعات مبل

بعضی از قسمت های مبل به طور کلی از قسمت های اصلی جدا شده که به شما در هنگام بسته بندی کمک می کند. هنگامی که قسمت های جداشونده را از مبل جدا کنید، فضایی کمتر و تجهیزاتی کمتر برای بسته بندی نیاز دارید. البته اگر قطعات جدا شوند، راحت تر می توانید آن ها را حمل کنید و به مکان دیگری جابه جا نمایید.

اندازه گرفتن مبل

بعد از اینکه به طور کامل قطعات را از قسمت های مبل جدا کردید، بهتر است مبلمان را اندازه بگیرید. زیرا این روش به شما کمک می کند تا با درنظر داشتن اندازه مبل، از مسیری مطمئن تر و راحت تر مبل را انتقال داده و از ضربه های احتمالی جلوگیری کنید.

تهیه لوازم موردنیاز برای بسته بندی

برای بسته بندی مبلمان بهتر است ابتدا با بررسی‌ مبل تجهیزات موردنیاز را تهیه کنید. برای بسته بندی مبلمان باید از تجهیزاتی استفاده کنید که نرم بوده تا مبل درون آن دچار فشار نگردد و نشکند.

تجهیزات موردنیاز که برای بسته بندی مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد، شامل جعبه، کارتن، پتو، چسب نواری، روزنامه، سلفون، پلاستیک های حباب دار و … می باشند. شاید شما برای تهیه این تجهیزات دچار مشکل گردید. اما می توانید به راحتی با شرکت های بسته بندی لوازم در اسباب کشی ارتباط برقرار کنید و به صورت اصولی از تخصص آن ها در این زمینه استفاده نمایید.

شرکت های بسته بندی کالا، خیال شما را از هرگونه مشکلات برای خسارت به مبلمان راحت می کند، زیرا با داشتن تجربه بالا به روشی مطمئن مبلمان را بسته بندی خواهند کرد.

نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی

بسته بندی مبلمان

بعد از اینکه تمامی تجهیزات را تهیه کردید، باید به شکل اصولی به بسته بندی مبلمان بپردازید و تمامی قسمت های آن را بپوشانید. مهم ترین قسمت هایی از مبل که باید پوشیده شود، قسمت چوبی و پایه های مبل است. برای بسته بندی پایه و قسمت های چوبی مبل می توانید از پتو، پلاستیک حباب دار و یا پارچه های نرم استفاده کنید تا خط و خشی برای مبل ایجاد نشود.

همچنین برای قسمت های دیگر می توانید از سلفون و یا پلاستیک های بزرگ استفاده کنید تا گردوغبار به پارچه های مبل برخورد نکند.

بسته بندی کوسن‌

بسته بندی کوسن بسیار راحت بوده و روش بهتری نیز برای حمل آن وجود دارد. به این صورت که می توان کوسن ها را درون کارتن و یا پلاستیک های بزرگ قرار داد. کوسن ها به دلیل اندازه های متوسط و حجم کمتر می توانند به راحتی جابه جا شوند. بدون اینکه مشکلی برایشان رخ دهد.

انتقال مبلمان

بعد از تمام شدن بسته بندی قسمت های مختلف مبل، حالا باید آن ها را درون ماشین های باربری قرار داد و در مکان موردنظر آن را پیاده نمود. با استفاده از کمک افراد با تجربه می توانید تمام مراحل فوق را بدون هیچ دردسری انجام دهید تا هیچ خسارتی به مبلمان شما وارد نشود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  ارائه خدمات حمل بار با نیسان | تعرفه خدمات حمل و نقل کالا با نیسان

بسته بندی مبل توسط سلفون

معمولا برای بسته بندی مبلمان استفاده از سلفون مناسب نمی باشد. زیرا به دلیل نوع پلاستیک ممکن است گردوغبار وارد مبل شود و سبب ایجاد لکه هایی گردد. سلفون به جهت ضخامت کمی که دارد برای جلوگیری از خط و خش قسمت های چوبی و پایه های مبل هم نیز چندان مناسب نیست و نمی تواند از خسارت جلوگیری کند.

اگر قصد دارید از این روش برای بسته بندی مبلمان استفاده کنید، باید چندین لایه از سلفون را بر روی مبل بکشید تا از ورود گردوغبار و آلودگی به درون بسته بندی جلوگیری شود.

بسته بندی مبل توسط کارتن

این روش برای بسته بندی مبلمان بسیار مناسب بوده و می تواند از ضربه به مبل جلوگیری کند. مبلمانی که دارای تاج و دسته های چوبی می باشند بیشتر در معرض خسارت قرار دارند که بر این اساس باید به صورت تخصصی آن را بسته بندی کرد. با استفاده از کارتن و چسب نواری بسیار راحت می توان از خسارت های احتمالی برای مبل جلوگیری نمود.

استفاده از نایلون حباب دار

یکی از بهترین گزینه های موجود برای بسته بندی مبلمان استفاده از نایلون های حباب دار می باشد. که از هرگونه خط و خشی می تواند جلوگیری نماید. البته استفاده از این نایلون برای بسته بندی مبل فقط از ضربه های کوچک می تواند جلوگیری کند و هنگامی که از ارتفاع زیاد اگر مبل رها شود، نمی تواند از ضربه به مبل جلوگیری نماید.

استفاده از پتو و پارچه های ضخیم برای بسته بندی مبل

یکی دیگر از گزینه های موجود برای بسته بندی مبلمان استفاده از پتو و پارچه های ضخیم می باشد. زیرا به راحتی می تواند از ضربه به مبل جلوگیری کند. در هنگام استفاده از پارچه های ضخیم می توانید آن ها را به وسیله طناب به مبل ببندید و از ضربه های شدید تا حدود زیادی جلوگیری کنید.

استفاده‌ از پارچه و پتو هزینه کمتری برای شما رقم خواهد زد. زیرا وجود پارچه های ضخیم در اکثر خانه ها موجود می باشد و می تواند برای بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی

نتیجه گیری

اسباب کشی یکی از فعالیت های سخت و دشوار می باشد که اکثر افراد حتی برای یکبار با این چالش روبه رو شده اند. در هنگام اسباب کشی میزان خسارت به لوازم بسیار بالا بوده که در این صورت بهتر است برای جمع آوری لوازم موردنیاز حتما به شکل درست و اصولی به بسته بندی آن ها اقدام کنید.

در این مقاله مبحث نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی را توضیح دادیم و بیان داشتیم که بسته بندی مبلمان باید بر اساس مهارت خاصی صورت گیرد تا علاوه بر مقرون به صرفه بودن از هزینه های زیادی همچون تعمیر و یا تعویض مبل نیز جلوگیری نماید. شرکت های معتبری همچون ایبک امداد در این زمینه به شما کمک می کنند تا با بهترین روش و کمترین هزینه به بسته بندی لوازم موردنیاز خود از جمله مبلمان بپردازید.

نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

نحوه حمل مبلمان در اسباب کشی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا