مجله سلامت پوست

آشنایی کامل با ترمیم مو سر و مزایای ویژه آن

نه تنها پوست صورت در زیبایی ظاهری فرد اهمیت دارد بلکه موی سر نیز سهم بسزایی در این زیبایی دارد و داشتن موهای سالم و زیبا تنها علاقه بانوان نیست بلکه آقایان نیز همواره به دنبال راهکارهایی جهت داشتن موهای با طراوت و زیبا هستند. قطعا وجود ریزش مو برای هر شخصی نگران کننده است چرا که با ادامه یافتن آن ممکن است فرد برای همیشه موهای خود را از دست دهد و دچار طاسی گردد که این شرایط برای هیچ فردی خوشایند نیست، در زمان های قدیم شخصی که موهای خود را از دست می داد دیگر قادر به احیای دوباره آن ها نبود و یا از گیاهان دارویی جهت رشد دوباره موها استفاده می شد که یک روش زمان بر بوده و ممکن است در برخی افراد نتیجه مطلوب به دست نیاید.

 

اما امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در علم راهکارهای بسیاری جهت بازگشت سریع موها وجود دارد که ترمیم مو سر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش ها به شمار می آید، با کمک این روش شما می توانید به حد قابل قبول و بالایی ریزش مو و طاسی سر را درمان کنید. ترمیم مو سر سبب شده تا شخص در زمان بسیار کوتاهی موهای خود را دوباره به دست آورد از این رو ترمیم مو نقش قابل توجهی در افزایش زیبایی ظاهری دارد.

ترمیم مو سر چگونه انجام می شود

یکی دیگر از راه های بازگشت موها انجام کاشت مو می باشد اما بسیاری از افراد به دلیل نداشتن بانک موی مناسب برای عمل کاشت مو قادر به استفاده از این روش نیستند و یا اینکه قبلا از کاشت مو استفاده کرده اند و نتیجه مثبتی به دست نیاورده اند از این رو این افراد تمایل زیادی به استفاده از ترمیم مو دارند، همچنین استفاده از این روش بسیار آسان تر از کاشت مو بوده و این یکی از دلایل پرطرفدار بودن ترمیم مو می باشد.

new theme

 

روش ترمیم مو به گونه ای طراحی شده است که برای هر شخص منحصر به فرد عمل کند چرا که در این روش متخصص مربوطه با توجه به نوع ریزش مو و سطح آن برای هر فرد ترمیم مو را انجام می دهد تا بهترین نتیجه به دست آید. علاوه بر این انجام ترمیم مو با روش های مختلفی انجام می شود که جهت این کار متخصص با در نظر گرفتن شرایط هر فرد مناسب ترین روش را برای او انتخاب می کند، از روش های ترمیم مو می توان به کلیپس، باندینگ، بافت فول و hrt اشاره نمود.

ترمیم مو چه مدت ماندگاری دارد؟ 

نمی توان مدت زمان مشخصی را برای همه افراد در نظر گرفت چرا که شرایط هر فرد و نحوه استفاده آن با هم تفاوت دارد با این حال می توان گفت طول عمر ترمیم مو بین یک سال تا یک سال و نیم می باشد. اما در صورتی که شخص به درستی از آن استفاده کند و نکات مراقبتی را به خوبی رعایت نماید می تواند به مدت بیشتری از ترمیم موهای خود بهره مند گردد و طول عمر آن را افزایش دهد، اما به مرور و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ ماه موها دیگر آن زیبایی و شادابی اولیه را ندارند و چنانچه فرد به دنبال داشتن موهای زیبا و با طراوت است باید به ترمیم دوباره موها اقدام نماید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  علت های جوش زدن پوست صورت و بدن بعد از اصلاح با بند یا تیغ

 

در صورتی که تنها موها کم پشت شده باشند و پروتز همچنان سالم باشد می توان با مراجعه به متخصص دوباره موها را روی پروتز کاشت اما در برخی از موارد به دلیل وجود چربی و عرق پوست سر پروتز دچار آسیب می گردد که در این شرایط باید به سرعت پروتز را عوض کرد.

ترمیم مو سر جایگزینی برای کاشت مو 

از آنجایی که ترمیم مو سر نیازی به بیهوشی نداشته و هیچ گونه درد و خونریزی در پی ندارد سبب شده تا بسیاری افراد ترمیم مو را به کاشت مو ترجیح دهند. از طرفی دیگر برخی افراد که پیش از این روش fut یا fit از کاشت مو را انجام داده اند و نتیجه ای که انتظار داشته اند رخ نداده است ترجیح می دهند ترمیم مو را انجام دهند چرا که در کاشت مو، موهای آن ها به صورت کم پشت رشد کرده اند و بانک موی آن ها نیز از بین رفته است پس این روش برای آن ها مناسب می باشد.

 

 

ترمیم موهمچنین برخی افراد از بیماری های پوستی چون سوختگی پسوریازیس، آلوپسی، لیکن پلان، اکتیو و بیماری هایی از این دست رنج می برند و امکان استفاده از کاشت مو برای آن ها فراهم نیست اما جای نگرانی نیست چرا که این افراد می توانند به راحتی از ترمیم مو استفاده کنند و با رشد دوباره موها زیبایی ظاهری خود را به دست آورند. علاوه بر این کسانی که به بیماری های قلبی عروقی و قندی مبتلا هستند ترمیم مو روش مناسب تری جهت درمان طاسی و ریزش موی آن ها می باشد و بهتر است از این روش به جای کاشت مو استفاده کنند.

ترمیم مو سر با کمک روش HRT

همان طور که پیش از این بیان کردیم ترمیم مو دارای روش های مختلفی می باشد که یکی از بهترین آن ها HRT است که طرفداران بسیاری دارد. در واقع این روش جزو اولین روش هایی بوده که استاندارد بودن آن تایید شده، استاندارد های موجود در این روش و کیفیت آن موجب شده تا HRT بتواند برای کسانی که امکان کاشت مو را ندارند بهترین جایگزین باشد.

 

نحوه ترمیم مو به روش HRT این گونه است که پوست سر را توسط کراتینه های گیاهی به شکل شبکه ای شبیه سازی می کنند و سپس روی سر فرد قرار می گیرد، نکته قابل توجه در این روش استفاده نکردن از بانک موی خود شخص می باشد و بانک موی مورد استفاده توسط مرکز تخصصی مو انتخاب می گردد. یکی از ویژگی های خوب این روش انجام ترمیم مو در یک جلسه می باشد که هیچ گونه درد و خونریزی در پی ندارد و حتی بیماران نیز می توانند از آن بهره مند گردند چرا که هیچ عارضه ای برای شخص ایجاد نمی کند، وجود این ویژگی ها سبب محبوبیت آن در بین مردم شده است.

مزیت های ترمیم مو به روش HRT 

ترمیم نمودن موها به این روش دارای مزیت های زیادی بوده که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  تزریق بوتاکس برای از بین بردن خط های خرگوشی روی بینی

new theme

  • این روش نیازی به بانک مو ندارد.
  • قادر بوده ریزش موی ارثی را ترمیم کند.
  • برای همه گروه ها اعم از بانوان، آقایان، کودکان و حتی بیماران قابل استفاده می باشد.
  • تایید شده توسط سازمان fad
  • بهترین و مناسب ترین روش جهت جایگزینی کاشت مو
  • پس از ترمیم مو با این روش شخص هیچ‌ گونه محدودیتی در استفاده از حمام، استخر، سونا و سایر مکان های مشابه ندارد.
  • شما می توانید موهای ترمیم شده خود را رنگ نمایید یا از هر گونه ژل، تافت، سشوار و سایر موارد جهت زیبایی موها استفاده کنید.

ترمیم مو به روش HRT برای چه کسانی مناسب است؟ 

افرادی که بانک موی طبیعی ندارند یکی از کاندیداهای اصلی استفاده از این روش می باشند، همچنین برخی افراد به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای چون فشار خون و دیابت امکان استفاده از کاشت مو را ندارند چرا که این بیماری ها یک مانع برای کاشت مو به شمار می آیند. اما می توان به این افراد روش HRT را پیشنهاد نمود زیرا یک روش غیر تهاجمی بوده و این افراد امکان استفاده از این روش را دارند، البته به کسانی که درگیر بیماری های پوستی شدید و خاص هستند این روش توصیه نمی گردد و برای آن ها مناسب نیست. بنابراین می توان گفت کسانی که بین ۲۵ تا ۶۰ سال سن دارند و یا دسترسی به بانک مو طبیعی ندارند کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند همچنین کسانی که از یک بیماری زمینه ای رنج می برند روش HRT برای آن ها مناسب است، البته کسانی که از این روش استفاده می کنند باید در مراقبت از آن کوشا باشند و جهت حفظ تارهای موی کاشته شده باید در زمان های مشخصی کاشت را تکرار نمایند.

 

ترمیم مومعایب ترمیم موی سر 

با وجود اینکه ترمیم موها مزایای بسیاری به همراه دارد اما یکسری معایب نیز در پی دارد، از جمله:

  • موهایی که ترمیم شده اند برای اینکه به مدت بیشتری ماندگاری داشته باشند نیاز به نگهداری مداوم هستند.
  • با وجود اینکه ترمیم، موها را زیبا و با طراوت می کند اما یک عمل دائمی نیست و بعد از گذشت چند ماه موها ظاهر اولیه خود را از دست می دهند و نیاز به ترمیم‌ مجدد دارند.
  • یکی دیگر از معایب این روش این است که موهای ترمیم شده قابلیت رشد ندارند، از این رو موهای قسمت ترمیم شده به یک اندازه ثابت هستند و موهای سایر نواحی باید مدام اصلاح گردند تا هم اندازه شوند.

 

ترمیم مو به دلیل راحت بودن، انجام آن در کمترین زمان و نداشتن هیچ گونه عوارضی سبب شده تا مردم تمایل بیشتری به این روش داشته باشند و بسیاری ترمیم موها را به کاشت مو ترجیح دهند. تنها نکته قابل توجه این است که شخص پس از ترمیم نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کند تا موهای زیبا و باطراوت داشته باشد و هم طول عمر ترمیم مو را افزایش دهد، در بین روش های ترمیم مو روش HRT به دلیل مزیت های آن بیشتر مورد توجه بوده با این حال بهتر است برای انتخاب روش مورد نظر خود با پزشک مشورت نمایید.

آشنایی کامل با ترمیم مو سر و مزایای ویژه آن

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

آشنایی کامل با ترمیم مو سر و مزایای ویژه آن

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا