خدماتخدمات نظافتی

جرم گیری توالت به روش طبیعی چطور امکان پذیر است؟

جرم گیری توالت یکی از سخت‌ترین کارهایی است که یک فرد می‌تواند انجام دهد به خصوص اگر با روش‌های شیمیایی این کار انجام شود. وقتی توالت شما تمیز و براق باشد، همیشه احساس خوشایندی دارد. یک توالت تمیز و درخشان می‌تواند یک تجربه لوکسی را در خانه به شما بدهد. دلیل اصلی از دست دادن درخشندگی کاسه توالت‌ها و سینک‌ها آهک است.

در واقع وقتی که می‌خواهید جرم گیری توالت را انجام دهید در اصل دارید توالت را از آهک‌ها پاکسازی می‌کنید. ما در این مقاله از سایت ایبک قصد داریم تا با شما در رابطه با جرم گیری توالت به روش طبیعی بحث نماییم. با ما تا انتهای این مقاله کاربردی همراه باشید.

جرم گیری توالت

جرم گیری توالت به روش طبیعی

ماده گچی و تیره‌ای سختی که در اطراف خانه در حمام و آشپزخانه جمع می‌شود، رسوب آهک نامیده می شود. هنگامی که بی کربنات کلسیم محلول به کربنات کلسیم نامحلول تبدیل می‌شود، تبدیل به آهک می شود. شما این ماده را در اطراف شیرها، کاسه توالت، حمام، لوله‌ها و هر منطقه آبی که روزانه با آن در تماس باشید، مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که آب سخت تبخیر می‌شود، کلسیم و منیزیم با هم ترکیب می‌شوند و رسوب آهک را تشکیل می‌دهند. این به این دلیل است که آب سخت دارای محتوای مواد معدنی بالایی است و پس از تبخیر آن رسوبات کلسیم و منیزیم روی سطح باقی می‌ماند. با استفاده از روش‌های طبیعی زیر می‌توانید جرم گیری توالت خود را انجام دهید.

سفید کننده

پاک کننده‌های تجاری بر پایه سفید کننده هستند و معمولاً برای مؤثر بودن از شما نیاز به استفاده از مقدار زیادی مایع دارند. بهترین روش برای این نوع جرم گیری توالت استفاده از آن‌ها در زیر لبه داخلی توالت است زیرا معمولاً به طور خاص برای آن کار طراحی می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که از وارد کردن هرگونه سفید کننده روی پوست خود اجتناب کنید. دستکش‌های لاستیکی همیشه ایده خوبی در هنگام استفاده از این نوع محصولات پاک کننده مبتنی بر مواد شیمیایی هستند. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه خیس بخورد و بعد از اتمام کار توالت را بشویید.

سرکه سفید

با سرکه سفید چند گزینه دارید. اگر ناحیه‌ای که باید تمیز کنید کوچک است، آن را با آب با سرکه مخلوط کنید و قبل از اینکه آن را با برس توالت بشویید، از یک بطری اسپری استفاده کنید تا روی ناحیه کاسه توالت تأثیر بگذارد.

در جایی که بخش‌های بزرگ‌تری از آهک وجود دارد، می‌توانید به سادگی سرکه سفید را روی کل منطقه بریزید و مطمئن شوید که همه چیز پوشیده شده است. این کار را در شب انجام دهید تا بتواند کاملاً در رسوبات آهک فرو برود تا آن را فرسایش دهد.

سنباده

گاهی اوقات تکه‌های سرسختی از رسوب آهک روی کاسه باقی می‌ماند و جرم گیری توالت کامل نمی‌شود. استفاده از کاغذ سنباده دانه متوسط ​​برای ساییدگی ملایم و از بین بردن لکه امکان پذیر است، اگرچه ما شخصاً این روش را در توالتی که اخیرا خریداری کرده‌اید توصیه نمی کنیم زیرا ممکن است در صورت آسیب رساندن به سطح، توالت شما را از بین ببرد.

اگر این روش را انتخاب کردید، مراقب باشید که خیلی روی توالت را فشار ندهید. مانند قبل، پس از اتمام کار، می‌توانید به سادگی باقی‌مانده‌ها را بشویید و طبق معمول تمیز کنید.

سنگ پا

اگر از سنگ پا استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سنگ و توالت هر دو در حین تمیز کردن خیس هستند، در غیر این صورت ممکن است چینی خراشیده شود. اطمینان حاصل کنید که به اندازه نیاز آب در اختیار دارید و قبل از شستشو از سنگ برای مالیدن آهک در قسمت آسیب دیده استفاده کنید. باز هم، ما استفاده از این روش را در توالتی که اخیرا خریداری کرده‌اید، توصیه نمی‌کنیم.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش تهیه انواع محلول قوی و موثر به عنوان تمیزکننده کفپوش

جرم گیری توالت

سرکه و جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای جرم گیری توالت استفاده از سرکه و جوش شیرین است. حدود یک فنجان سرکه سفید را در کاسه توالت بریزید و سپس حدود یک فنجان جوش شیرین بریزید، سپس بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. استفاده از دستکش به عنوان پاک کننده توالت و داشتن محافظ چشم، فکر خوبی است.

برس را به اطراف هدایت کنید تا از پوشاندن رسوبات توالت اطمینان حاصل کنید و اجازه دهید محلول ۲۵ دقیقه دیگر بماند تا در نهایت آبکشی شود. این کار در تمیز کردن کاسه و حذف تمام رسوبات آهکی از توالت شما بسیار عالی است.

آیا نوشابه جرم گیری توالت را به خوبی انجام می‌دهد؟

چند روش برای جرم گیری توالت شما وجود دارد و استفاده از نوشابه ممکن است عجیب‌ترین آن‌ها به نظر برسد. با این حال، شاید حتی عجیب‌تر از آن نیز یکی از روش‌هایی است که استفاده می‌شود.

دلیل این امر به دلیل خواص اسیدی ملایم نوشیدنی است. اگر از طرفداران نوشابه هستید، ممکن است ایده برداشتن یک بطری و ریختن آن در توالت را دوست نداشته باشید، اما ممکن است از اینکه چگونه به طور موثر لکه‌های آهک را پاک می‌کند، شگفت زده شوید. این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله ۱: بطری باز را در اطراف لبه کاسه توالت هدایت کنید، مطمئن شوید که هر جایی که نیاز دارید را بپوشاند.
  • مرحله ۲: باید کمی به آن زمان بدهید تا به عنوان یک ماده آهک‌زدا شروع به کار کند، بنابراین بگذارید مدتی در کاسه بماند.
  • مرحله ۳: حالا توالت را بشویید و اسید موجود در نوشابه، رسوب آهک کاسه توالت را شل می‌کند. سپس بیشتر آن باید با جریان آب شسته شود.
  • مرحله ۴: می‌توانید این روند را تکرار کنید تا زمانی که توالت به همان اندازه که می‌خواهید تمیز شود.

برای رسوبات سنگ آهک سرسخت‌تر، می‌توانید قبل از شستشو با یک برس روی سطح آهک بشویید. صرف نظر از مرحله‌ای که در آن هستید، همیشه دستکش لاستیکی بپوشید تا دستان خود را در برابر میکروب‌ها محافظت کنید و پس از آن دست‌های خود را بشویید.

جرم گیری توالت

حذف آهک از سایر قسمت‌های خانه

یراق آلات و شیرهای حمام

با استفاده از ترکیبی از نصف آب نصف سرکه در یک بطری، می‌توانید آن را روی کاشی‌ها، وان حمام و شیرآلات اسپری کنید تا با رسوب آهک مبارزه کنید. هنگامی که اسپری کردید و یک اسکراب خوب انجام دادید، با آب بشویید تا بقایای باقی مانده پاک شود.

تجمع رسوب آهک اغلب روی شیرها به دلیل آب سخت اتفاق می‌افتد، اما راه حل آسانی برای این کار وجود دارد. یک پارچه را در سرکه خیس کنید و یک شب آن را دور شیر بپیچید. این باید رسوب آهک را نرم کند تا بتوانید هنگام بازگشت آن را پاک کنید. از انجام این کار بر روی نوارهای آبکاری شده، به ویژه طلایی خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به طور دائم به یراق آلات آسیب برساند.

راه حل خوب دیگر این است که آب یک لیموی نصف شده را بگیرید و هر نیمه را روی شیر آب قرار دهید. همچنین می‌توانید پارچه‌ای را قبل از پیچیدن دور شیر آب در آب لیمو خیس کنید تا یک شب خیس بخورد.

کتری‌ها

فقط حمام‌ها نیستند که باید با مشکل آب سخت مقابله کنند. کربنات کلسیم همچنین در سطوح داخلی وسایلی مانند کتری و قهوه سازها در تماس روزانه با آب تجمع می‌یابد.

برای پاک کردن آهک از روی این سطوح، می‌توانید کتری را با ترکیبی از نصف آب و نصف سرکه پر کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. هنگامی که صبح روز بعد به آن باز می‌گردید، رسوبات آهک باید به راحتی جدا شوند. بوی سرکه می‌تواند بسیار قوی باشد، بنابراین حتما آن را کاملا بشویید تا بویی باقی نماند.

دستگاه‌های قهوه ساز

وقتی صحبت از قهوه ساز می‌شود، محلول سرکه را در قسمت آب بریزید. سپس آن را روشن کنید تا روند معمولی را طی کند. سپس این کار را چند بار با استفاده از آب ساده تکرار کنید و رسوبات آهک باید به راحتی جدا شوند.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  ساختار و ویژگی های لوله ۵ لایه چیست؟

ماشین‌های لباسشویی

رسوب آهک در ماشین‌های لباسشویی نیز رخ می‌دهد و روش‌های ساده‌ای برای مقابله با آن وجود دارد. برای پاک کردن آهک از ماشین لباسشویی، یک فنجان بزرگ آبلیمو یا سرکه را در همان جایی که معمولاً مواد شوینده را قرار می‌دهید، بریزید. یک چرخه شستشوی معمولی را روشن کنید تا دستگاه خالی بماند و این باید رسوبات آهکی را از بین ببرد.

ماشین ظرفشویی

وقتی نوبت به ماشین ظرفشویی می‌رسد، آب لیمو یا سرکه را در پایه ماشین بریزید، سپس با استفاده از یک چرخه تمیز کردن معمولی، آن را خالی کنید. این نه تنها رسوبات آهک را از بین می‌برد، بلکه بوی تازه‌ای را نیز به داخل آن اضافه می‌کند.

سر دوش

در کنار شیرآلات، سر دوش‌ها وسایل دیگری هستند که باید با تجمع رسوب آهک مقابله کنند. برای از بین بردن رسوب آهک از سر دوش ، آن را در محلولی از نصف آب و نصف سرکه سفید به مدت یک شب خیس کنید. هنگام برگشتن صبح، می‌توانید سر دوش را با آب بشویید و همچنین از یک سنجاق برای بیرون راندن رسوبات باقی مانده در سوراخ‌های سر دوش استفاده کنید.

جرم گیری توالت

نحوه حذف رسوبات آهک از آب لوله کشی

روش‌های زیادی برای از بین بردن رسوبات توالت در سایر قسمت‌های خانه وجود دارد، اما چگونه می‌توانید رسوبات را از آب پاک کنید؟

  • استفاده از نرم کننده آب می‌تواند کمک کند، کلسیم و منیزیم توسط فرآیندی به نام تبادل یونی حذف می‌شود.
  • اسمز معکوس متکی به یک غشای سوراخ شده برای جلوگیری از مواد شیمیایی و مانند کلسیم، سرب و منیزیم است. این بدان معناست که هنگام نوشیدن آب، هیچ ماده شیمیایی فراری در آب وجود ندارد.
  • فیلترهای بازدارنده مقیاس، سیستم‌های فیلتراسیونی هستند که برای تمیز نگه داشتن خانه از رسوبات آهکی استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً دستگاه‌های الکترونیکی هستند که به لوله‌های خانه متصل می‌شوند و برای کاهش رسوب آهک در طول زمان کار می‌کنند.

چگونه از رسوب آهک در توالت خود جلوگیری کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، پس از عبور آب سخت از توالت، رسوبات معدنی باقی می‌ماند. سختی آب به منبع آب در منطقه شما بستگی دارد. می‌توانید برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، به عادات تمیز کردن تکیه کنید.

در اینجا دو کار سریع وجود دارد که می‌توانید ماهانه برای جلوگیری از رسوب آهک در توالت انجام دهید:

سرکه را داخل مخزن بریزید

ریختن پاک کننده‌های اسیدی در توالت می‌تواند به شما در جلوگیری از لکه‌های آب سخت و رسوبات معدنی کمک کند. برخی افراد آب لیمو را توصیه می‌کنند، اما مطمئن ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصول برای استفاده، سرکه سفید است.

هر ماه یک فنجان سرکه سفید را در مخزن توالت بریزید. قبل از شستشو آن را ۳۰ دقیقه بگذارید.

کل کاسه را بشویید

رسوبات معدنی به عنوان ترکیبات محلول وارد توالت شما می‌شود. با این حال، زمانی که این ترکیبات جمع شوند، روی سطوح توالت شما جامد خواهند شد. به عبارت دیگر، تمیز کردن لکه‌های آب هفته گذشته آسان‌تر از تمیز کردن لکه های سال قبل است!

آیا رسوب آهک برای شما مضر است؟

در حالی که رسوبات آهک ممکن است در حمام شما ناخوشایند باشد، اما در مقادیر کم ضرری ندارد. از آنجایی که کلسیم آن انباشته شده است، نباید در اثر دوش گرفتن از طریق آن ، دچار مشکل سلامتی شوید . آهک می‌تواند پوست شما را خشک کند، بنابراین اگر در منطقه آب سخت زندگی می‌کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید و از صابون مرطوب کننده استفاده کنید.

جرم گیری توالت

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و با این کار خود از ما حمایت کنید.

چگونگی جرم گیری توالت به روش طبیعی

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

آیا رسوب آهک برای شما مضر است

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا