تعمیرات ساختمان

عیب یابی فلاش تانک | راهنمای تعمیر فلاش تانک

پس از مدتی استفاده از فلاش تانک یا سیفون توالت ممکن است اجزای آن با مشکل روبرو شود و عملکرد آن دچار اختلال شده و شما را دچار دردسر و مشکل کند. باید نسبت به بررسی عیب یابی فلاش تانک و تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. در این مقاله از ایبک امداد از نحوه عیب یابی فلاش تانک و همچنین تعمیرات آن مواردی را برایتان بیان می کنیم:

فلاش تانک چگونه کار می کند؟

فلاش تانک وسیله ای می باشد که هر روز از آن استفاده می شود. بهتر است مکانیزم فلاش تانک را بخوبی بشناسید تا بتوانید بخوبی از آن استفاده کنید و چنانچه دچار مشکل و ایراد شد بتوانید به راحتی عیب یابی فلاش تانک را انجام دهید و خیلی سریع مشکل را برطرف کنید.

آب درون مخزن فلاش تانک ذخیره می شود و هنگامی که اهرم فلاش تانک را می کشید آب با فشار زیاد و یکباره از مخزن تخلیه می شود و شستشوی کاسه توالت و فضولات انجام می شود. درپوش فلاش تانک جلوی سرریز شدن آب را می گیرد. ولی به محض کشیدن دسته فلاش تانک درپوش آزاد می شود و آب کاملاً تخلیه می شود. شناوری که به داخل مخزن متصل شده درپوش را بالا نگه داشته تا آب بطور کامل تخلیه شود. سپس مجدد درپوش روی لوله خروجی قرار گرفته تا مخزن دوباره از آب پر شود.

اساس کار فلاش تانک یا سیفون توالت به این شکل می باشد که آب نگهداری شده در مخزن یکباره تخلیه شده و همین فشار زیاد باعث می شود تمام لوله های فاضلاب تمیز و شسته شود.

ولی به مرور زمان با استفاده مداوم از فلاش تانک که در طول روز بارها تکرار می شود امکان دارد به مرور زمان آب بخوبی وارد فلاش تانک نشود یا فلوتر دچار ایراد شود. بهتر است که این ایرادات را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعمیر کنید.

نحوه عیب یابی فلاش تانک

فلاش تانک در دو نوع توکار و روکار در بازار موجود می باشند. با اینکه طریقه نصب آنها با هم متفاوت می باشد ولی نحوه تعمیر فلاش تانک ها تقریباً شبیه به هم می باشد. برای تعمیر فلاش تانک در اولین قدم پیش از هر اقدامی باید دلیل خرابی فلاش تانک را بخوبی تشخیص دهید. رایج ترین مشکلات فلاش تانک عبارتند از:

  • ایراد فلوتر
  • ایراد واشر های پلاستیکی
  • خراب شدن دسته فلوتر و اتصالات پلاستیکی

فلاش تانک

 

 

 

خراب شدن فلوتر فلاش تانک

فلوتر قطعه ای در فلاش تانک است که حجم مایع در فلاش تانک را کنترل می کند و با پر یا خالی شدن آب درون فلاش تانک، ارتفاع فلوتر کم یا زیاد می شود. یکی از دلایل خرابی فلاش تانک، فلوتر است که این قطعه می تواند مشکلات زیر را بوجود بیاورد:

  • آب داخل فلاش تانک را نگه نمی دارد.
  • حجم کمی آب تخلیه می کند.
  • دائماً آب از فلاش تانک نشت می کند.
  • بعد از کشیدن سیفون صدای آب قطع نمی شود.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  راهنمای جامع انتخاب قرنیز مناسب | نکات انتخاب قرنیز

برای برطرف کردن این مشکل باید شیر ورودی آب در فلاش تانک را ببندید. دسته سیفون را بکشید تا آب آن خالی شود. فلاش تانک را از جای خود بیرون بیاورید و باید مخزن را از لوله ها جدا کنید.

پیچ تنظیم فلوتر را پیچیده تا حجم آب بیشتر شود. اگر فلوتر شناور نشود باید آنرا تعویض کنید.

گاهی اوقات امکان دارد فلوتر خوب بسته نشده باشد و آب بخوبی داخل فلاش تانک نماند. برای تعمیر فقط شیر ورودی فلاش را ببندید و یکی دو بار دسته را بکشید تا آب فلاش تانک کامل خالی شود و فلوتر در جای خود بایستد. سپس شیر آب ورودی را دوباره بر روی مخزن فلاش تانک باز کنید.

تشخیص خرابی واشرها در عیب یابی فلاش تانک

گاهی اوقات آب از بدنه فلاش تانک بصورت مداوم چکه می کند. برای حل این مشکل باید فلاش تانک توالت را باز کنید و بررسی کنید که واشر ها در جای خودشان قرار گرفته باشند در غیر اینصورت آنها را در جای خود قرار دهید. اگر واشر دچار پوسیدگی و خرابی شده باید تعویض شود.

تشخیص خرابی اتصالات پلاستیکی فلاش تانک

فلاش تانک ها با یک سری قطعات پلاستیکی ساخته شده اند تا مقاومت بالایی در برابر آب داشته و از بین نروند، بعد از مدتی همین قطعات ممکن است خراب شوند و با کشیدن دسته فلاش تانک دچار خرابی یا شکستگی شوند.

بیشتر این اتصالات که موجب خرابی در فلاش تانک می شوند مهره هایی می باشند که نگهدارنده قطعات در جای خودشان هستند.

ممکن است زنجیر یا دسته ای که به فلوتر وصل شده است شکسته یا کنده شده است. در اینصورت دسته را باید تعویض کنید ولی زنجیر را می توانید تعمیر کنید.

توجه داشته باشد هنگام تعمیر اتصالات پلاستیکی باید تمام اجزای آنرا در جای خود محکم کنید.

مشکلات رایج در فلاش تانک

چنانچه هر یک از اجزای فلاش تانک دچار مشکل و خرابی شوند در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود و باید اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه خراب شده در فلاش تانک نمائید. در این بخش به خرابی ها در فلاش تانک و همچنین نحوه عیب یابی فلاش تانک می پردازیم:

عیب یابی نشت آب در فلاش تانک

نشت آب در مخزن یکی از رایج ترین مشکلات در فلاش تانک می باشد. نشت آب موجب می شود در مخزن سطح آب پایین بیاید و برای تنظیم سطح آب شناور دوباره مخزن را پر کند. این مشکل باعث مصرف زیاد آب می شود.

  1. ممکن است مشکل از شناور مخزن باشد.
  2. امکان دارد مشکل از لوله خروجی و اتصال مخزن باشد.
  3. ممکن است لوله دچار نشتی شده باشد.
  • برای تعمیر نشتی در فلاش تانک باید لوله خروجی را بررسی کنید.
  • چنانچه در لوله شکستگی یا ترک مشاهده کردید باید حتماً آنرا تعویض کنید.

تخلیه نشدن آب در فلاش تانک

برای عیب یابی عدم تخلیه آب به اهرم توجه داشته باشید. چنانچه اهرم بخوبی کار نکند آب بخوبی تخلیه نمی شود. ممکن است اهرم دچار شکستگی شده باشد. فلوتر را بررسی کنید چون خرابی فلوتر موجب پر نشدن مخزن فلاش تانک می شود و تخلیه بخوبی انجام نمی شود.

ممکن است لوله های آب دچار فرسودگی شده باشند و یا شکسته شده باشند که آب بخوبی تخلیه نمی شود.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  بازسازی سرویس بهداشتی | چگونه سرویس بهداشتی را با هزینه ای کم بازسازی کنیم؟

عیب یابی مشکل آب بندی در فلاش تانک

چنانچه آب به داخل توالت سرریز شود مشکل از آب بندی نشدن فلاش تانک می باشد. برای عیب یابی این ایراد باید ورودی آب را ببندید و مخزن فلاش تانک را کامل تخلیه کنید. تمامی اتصالات داخلی را بررسی کنید و هر جا که مهره ها شل شده باشند با استفاده از آچار فرانسه آنها را محکم کنید. واشر های آب بندی را چک کنید در صورت نیاز حتماً واشر ها را عوض کنید تا آب بیهوده مصرف نشود.

عیب یابی ایراد فلوتر فلاش تانک

مشکلات زیادی باعث خرابی فلوتر در فلاش تانک می شوند. چنانچه قصد خرید این قطعه را دارید حتماً فلوتر با کیفیت خریداری کنید چون عملکرد فلاش تانک خود را تضمین می کنید. اگر فلوتر بخوبی نصب نشود نمی تواند به محل خروج آب فشار زیاد وارد کند و شیر بدرستی بسته نمی شود.

رگلاژ نبودن فلوتر در فلاش تانک

ممکن است مشکل نشت آب با رگلاژ کردن فلوتر برطرف شود. باید طول اهرم را بیشتر کنید تا قدرت توپی جهت غلبه بر فشار آب بیشتر شود. سایز مناسب فلوتر در فلاش تانک و اندازه فلوتر با مخزن باید هماهنگ باشد. در غیر اینصورت نمی تواند بخوبی درون مخزن جابجا شود.

مراحل تعویض فلوتر فلاش تانک

چنانچه با هر یک از مشکلات ذکر شده مواجه شدید حتماً باید فلوتر را تعویض کنید. جهت تعویض فلوتر مراحل زیر را انجام دهید:

  • مخزن را بخوبی تخلیه کنید و آب ورودی را قطع نمائید.
  • تانک را جدا کنید باید پیچ ها را با آچار فرانسه باز کرده و مخزن را جدا کنید.
  • فلوتر را به وسیله آچار باز کرده و بیرون آورید.
  • ارتفاع میله فلوتر و لوله را اندازه بزنید. باید فلوتر جدید نیز به همین اندازه باشد.
  • فلوتر تازه خریده را در جای قبلی قرار دهید و با آچار خوب محکم کنید.
  • باید شیر فلوتر را زیر مخزن قرار دهید. قفل را با دست بچرخانید.
  • آب ورودی را وصل کنید و بررسی کنید که سطح آب پایین تر از بالای لوله سرریز در مخزن باشد.

فلاش تانک

عدم کار کرد دکمه تخلیه آب فلاش تانک

این دکمه بطور اتومات برای وارد شدن آب مخزن به کاسه توالت استفاده می شود. چنانچه این دکمه دچار مشکل شود، مطمئن باشید دلیل این مشکل بلند نبودن اندازه زنجیر دکمه تخلیه می باشد. می توانید طول زنجیر را بلند کنید تا مشکل برطرف شود.

نتیجه گیری

در این مقاله از ایبک امداد با فلاش تانک و طریقه استفاده از آن و همچنین از نحوه عیب یابی فلاش تانک و اقداماتی که باید برای رفع مشکلات فلاش تانک انجام دهید آشنایی پیدا کردید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هدر رفتن آب به مدت یک ماه بعد از هر استفاده از فلاش تانک شیر ورودی آب آنرا ببندید و هر موقع خواستید از توالت استفاده کنید، دوباره شیر آب را باز کنید تا مخزن فلاش تانک مجدداً پر شود. زیرا جرم های لوله گرفته می شود و فلاش تانک بخوبی آب بندی می شود. چنانچه مشکلی داشتید می توانید با قسمت‌ دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناس ما در ایبک امداد شما را در این زمینه راهنمایی کند.

عیب یابی فلاش تانک

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

فلاش تانک چگونه کار می کند؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا