تعمیرات کولر آبی

کولر آبی پرتابل چیست؟ | چه ویژگی هایی دارد؟

کولر آبی پرتابل یکی از انواع کولر های آبی می باشد که قابل حمل بوده و به آن کولر آبی رومیزی هم می گویند. کولر آبی پرتابل جهت استفاده در مناطق گرمسیری مناسب است. از این کولر برای مکان های نسبتاً کوچک استفاده می کنند و فضای زیادی را هم اشغال نمی کند. در این مقاله از ایبک امداد می خواهیم شما را با کولر آبی پرتابل و ویژگی های آن آشنا کنیم.

انواع کولرهای آبی

همان طور که می دانید کولرهای آبی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کولر آبی سلولزی
  • کولر آبی پوشالی
  • کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل چیست؟

کولر آبی پرتابل نوعی کولر آبی قابل حمل می باشد که نیازی به کانال کشی نداشته و در محیط های کوچک و یا اتاق های اداری از آن استفاده می کنند. مکانیزم خنک سازی این کولر بر اساس تبخیر آب می باشد. در این کولر از پوشال استفاده می کنند البته کولرهای آبی پرتابل جدید به جای پوشال، دارای پدهای سلولزی می باشند که این پدها باعث بازدهی بیشتر کولر و همچنین رسوب گذاری کمتری می شود. کولر آبی پرتابل سایز های مختلفی دارد و در انواع مختلف رومیزی، پایه دار و بدون پایه در بازار موجود هستند.

کاربرد کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل برای مناطق خشک و همچنین گرمسیر مناسب می باشد. این کولر به فضای زیادی نیاز نداشته و در جاهایی که امکان کانال کشی در آنجا وجود ندارد و یا دارای دریچه کولر نیستند، می تواند هوای مطبوع و خنک را به ارمغان بیاورد. کولر آبی پرتابل در مغازه ها، شرکت ها، دفتر اداری، فضاهای مسکونی کوچک و… کاربرد دارد.

مزایای کولر آبی پرتابل چیست؟

کولر آبی پرتابل مزایای زیادی دارد که ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  • قابل حمل هستند.
  • دارای پد سلولزی می باشند.
  • نصب و راه اندازی ساده‌ای دارند.
  • سرویس آن بسیار آسان است.
  • می توان جهت و سرعت باد را در آن تنظیم کرد.
  • مصرف برق و آب کمی دارند.
  • دارای کنترل از راه دور می باشند.
  • قیمت مناسبی دارند.
  • امکان قرار دادن در روی پایه مخصوص را دارند.
  • قابلیت تولید در قدرت های مختلف
  • دارای هزینه تعمیر پایین
  • دارای ظاهری مناسب و مدل های متنوع
  • دارای تایمر

کولر آبی پرتابل

۱- کولر آبی پرتابل قابل حمل است.

مهمترین مزیت کولر آبی پرتابل قابل حمل بودن این کولر است. شما در هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید به راحتی محل قرار گیری کولر را تغییر داده و آن را به جای دیگری منتقل کنید. و حتی در زمستان هم می توانید کولر را جمع کرده و در انباری بگذارید تا در سال آینده از آن استفاده کنید.

۲- دارای پدهای سلولزی می باشند.

یکی از مزایای بسیار مهم کولر های پرتابل، پدهای سلولزی است. این پدها باعث افزایش بازده تبخیر شده و مقدار خنک کنندگی کولر را بیشتر می کند. پدهای سلولزی نیاز به تعویض سالیانه نداشته و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد.

۳- راه اندازی و نصب راحتی دارند.

راه اندازی و نصب کولر آبی پرتابل بسیار ساده بوده و نیازی هم به مراجعه به اشخاص متخصص ندارید. شما می توانید در هر مکانی که تمایل داشتید کولر را گذاشته و مخزن آب آن را پر کنید و دوشاخه را به برق بزنید و سپس کولر را روشن کنید. البته بعضی از مدل های این کولر امکان نصب شلنگ و همچنین شناور را هم دارند.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  معرفی انواع کولرهای آبی | نحوه انتخاب کولر آبی مناسب

۴- سرویس آسان کولرهای آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل به راحتی قابل سرویس کردن می باشند و سرویس آنها بسیار راحت است و نیازی نیست برای سرویس آنها، به اشخاص ماهر مراجعه کنید. البته این کولر ها مثل کولرهای آبی، نیاز به سرویس سالیانه ندارند.

۵- تنظیم جهت باد و سرعت کولر آبی پرتابل

این کولر دارای پره های خروجی هوا است که به راحتی می توان آن را تنظیم کرد. یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم کولر آبی پرتابل، تنظیم جهت و سرعت جریان باد است.

۶- مصرف برق و آب کمی دارد.

کولرهای آبی پرتابل نسبت به کولرهای گازی و کولر های آبی معمولی، دارای مصرف برق و آب کمتری هستند. بعضی از اشخاص به دلیل مصرف برق کم این کولر، برای مکان های کوچک از آن استفاده می کنند.

۷- دارای کنترل از راه دور می باشد.

بعضی از مدل های این کولر، دارای کنترل از راه دور بوده و شما می توانید به راحتی از راه دور، سرعت باد را در آن تنظیم کرده و آن را کم و زیاد کنید.

۸- دارای قیمت مناسب هستند.

کولرهای آبی پرتابل نسبت به مدل های دیگر کولرهای آبی، از قیمت مناسبی برخوردارند و هزینه نصب این کولر هم بسیار ناچیز می باشد. سرویس کولر آبی پرتابل هزینه زیادی نداشته و شما می توانید به راحتی آن را باز کرده و قطعات آن را بشویید.

۹- امکان قرار گرفتن در روی پایه مخصوص

این کولرها دارای پایه‌های مخصوصی می باشند که شما به راحتی می توانید آن را در روی پایه های چرخدار قرار داده و به هر مکانی که تمایل دارید آن را منتقل کنید.

۱۰- قابلیت تولید در قدرت های مختلف

توان و قدرت کولر آبی پرتابل متفاوت بوده و به شما کمک می کند تا بر اساس مقدار خنک کنندگی مورد نیاز و همچنین متراژ محیط، کولر مناسبی برای خود انتخاب کنید.

۱۱- هزینه آن تعمیر کم است.

در صورتی که کولر آبی پرتابل خراب شود شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار کم، کولر آبی خود را تعمیر کنید. تعمیر این کولر ها نسبت به کولرهای آبی معمولی بسیار پایین‌تر است.

۱۲- مدل های متنوع و ظاهری زیبا دارند.

کولرهای آبی پرتابل دارای مدل های متنوعی بوده و به دلیل این که در معرض دید هستند دارای ظاهری بسیار زیبا می باشند. بعضی از این کولرها دارای لامپ های ال ای دی هستند تا زیبایی آنها بیشتر به چشم بیاید.

۱۳- دارای تایمر می باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کولرها که بعضی از مدل های کولر آبی پرتابل دارا هستند، وجود تایمر است. شما با این قابلیت کولر می توانید ساعت روشن و خاموش کردن کولر را به راحتی تنظیم کنید و به این وسیله در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنید.

معایب کولر آبی پرتابل چیست؟

کولر آبی پرتابل مانند وسایل دیگر، با وجود مزایایی که دارد ، دارای معایبی هم می باشد که عبارتند از:

  1. سر و صدای کولر آبی پرتابل
  2. مخزن آب
  3. وزن زیاد
  4. تولید گرما
  5. نامناسب جهت فضاهای بزرگ

۱- سر و صدای زیاد

این کولر ها به دلیل این که در داخل اتاق قرار دارند، صدای پمپ آب و موتور آن، می تواند گاهی آزاد دهنده باشد و این یکی از معایب مهم این کولر است.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  نحوه رفع پوسیدگی کف کولر آبی با انواع عایق رطوبتی کولر آبی

۲- مخزن آب

بعضی از مدل های کولر آبی پرتابل دارای مخزن آب می باشند که آب اضافه در کولر، در این قسمت تخلیه می شود. این مخزن را باید مرتباً تخلیه کنید و ممکن است این کار برای شما دشوار باشد.

۳- وزن زیاد

هر قدر که حجم کولر آبی پرتابل بیشتر باشد وزن آن هم سنگین تر بوده و جابه جایی برای شما دشوار می شود.

۴- تولید گرما

کولر آبی پرتابل برای اینکه محیط را خنک کند موتور آن باید مقداری گرما تولید کند و این کولرها به دلیل این که در محیط خانه قرار دارند ممکن است مقداری انرژی برای جبران کردن این گرمای تولید شده، استفاده کنند.

۵- برای فضاهای بزرگ مناسب نیستند.

کولر آبی پرتابل هرقدر هم که بزرگ باشد باز هم برای محیط های بزرگ مناسب نیست. توصیه می کنیم برای محیط های بزرگتر از کولرهای آبی معمولی استفاده کنید.

نکات مهم و ضروری که باید رعایت کنید.

در صورتی که در منزل از کولر آبی پرتابل استفاده می کنید برای نگهداری آن به موارد زیر توجه کنید:

  • کولر آبی را در مکانی قرار دهید که نیاز نباشد آن را به طور مداوم جابجا کنید.
  • توصیه می کنیم جهت کارایی بهتر کولر، آن را در نزدیک پنجره نصب کنید و در هنگام روشن بودن کولر، درب پنجره را کمی باز بگذارید تا تهویه به خوبی انجام گیرد.
  • خروجی هوای کولر نبایدبه طرف تجهیزات الکترونیکی باشد.
  • برای تمیز کردن و یا سرویس کولر آبی پرتابل حتماً دوشاخه آن را از برق جدا کنید.
  • در صورتی که مخزن کولر را به صورت دستی پر می کنید باید دقت داشته باشید تا آب روی تجهیزات کولر و همچنین موتور نریزد.
  • اگر کولر شما دارای کنترل از راه دور می باشد هیچگاه به صورت دستی پره های آن را جابه‌جا نکنید.
  • از گذاشتن وسایل در روی کولر خودداری کنید.
  • وقتی کولر آبی پرتابل شما پر از آب است، هیچ گاه به تنهایی آن را جابجا نکنید.

روش سرویس کردن کولر آبی چگونه است؟

کولرهای آبی معمولی که پوشالی می باشند باید هر ساله تمیز و سرویس شوند. بعضی از اشخاص کولر آبی خود را بدون سرویس کردن استفاده می کنند. این کار می‌تواند هم باعث خراب شدن قطعات کولر شود و هم ایجاد بیماری‌های تنفسی کند زیرا گرد و غبار باقی مانده در روی پوشال، وارد منزل شده ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی می کند.

هنگامی که نمی خواهید از کولر آبی خود استفاده کنید شیر ورودی آن را بسته و آب کولر را کاملاً خالی کنید و روی آن را با کاور بپوشانید تا در هنگام شروع فصل گرما بتوانید از آن استفاده کنید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که در هنگام شروع تابستان حتماً باید کولر خود را سرویس و روغن کاری کنید.

کولر آبی پرتابل

سخن پایانی

هنگام شروع گرما نیاز به هوای خنک و مطبوع است و استفاده کردن از وسایل سرمایشی می‌تواند به شما کمک کند که گرمای تابستان را راحت‌تر تحمل کرده و از هوای مطبوع و خنک استفاده کنید. در این مقاله از ایبک امداد تلاش کردیم شما را با کولر آبی پرتابل آشنا کرده تا بتوانید با اطلاعات کافی برای خریدن این کولر اقدام کنید. در صورتی که سؤالی داشته باشید متخصصین ایبک امداد پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

کولر آبی پرتابل چیست؟

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

روش سرویس کردن کولر آبی چگونه است؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا