خدمات شستشو

استفاده از پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی ؟

مایع بهتر است یا پودر لباسشویی؟ در بازار امروز جهان انواع مختلفی از مواد شوینده برای استفاده در لباسشویی ها تولید شده اند که دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نماید باید با تفاوت های این مواد با یکدیگر به خوبی آشنا باشید. در این مقاله از سری مقالات مجموعه ی ایبک امداد تصمیم داریم که برخی از ویژگی های مهم این مواد شوینده را برای شما شرح دهیم و همچنین تفاوت های بین مایع لباسشویی و پودر لباسشویی را به خوبی توضیح داده ایم تا بتوانید با مطالعه این مقاله با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را برای شستشوی لباس های خود انتخاب نمایید.

از سری مقایسه های بین این دو مواد شوینده می توان به میزان حلالیت آن ها و همچنین مقایسه میزان لکه بری اشاره کرد.

خلاصه ای از مقاله برای ماشین لباسشویی مایع بهتر است یا پودر لباسشویی

برای اینکه وقت کاربران خود را ذخیره کنیم در این بخش از مقاله خلاصه ای از کل توضیحات را برای شما جمع کرده ایم که می توانید با استفاده از جدول زیر پاسخ خیلی از سوالات خود را به دست آورید و در صورت نیاز اقدام به مطالعه کامل مقاله نمایید:

بهترین مواد شوینده برای شستشوی لباس نوزاد چه می باشد؟
  • برای شستشوی لباس کودک باید از مواد شوینده ملایم استفاده کرد.
  • برای شستشوی لباس کودک بهتر است از مایع استفاده نمایید.
  • بهتر است از مایع شستشوی بدون عطر برای لباس کودکان استفاده نمایید.
  • برای شستشوی لباس کودک از برنامه ی شستشوی مخصوص کودکان استفاده کنید.
استفاده از کدام یک از مواد شوینده آسان است؟
  • به دلیل حلالیت بالاتر مایع لباسشویی استفاده آسان تری را دارد.
میزان حلالیت پودر لباسشویی بیشتر است یا مایع
  • میزان حلالیت مایع لباسشویی به نسبت پودر لباسشویی بیشتر می باشد.
قدرت لکه بری کدام یک از مواد شوینده لباسشویی بیشتر است؟
  • قدرت لکه بری پودر لباسشویی بالاتر می باشد.
حفظ بافت لباس در کدام یک از پودر و مایع لباسشویی بیشتر است؟
  • به دلیل مواد شیمیایی کمتر در مایع لباسشویی آسیب کمتری به لباس ها وارد می کند.
حفظ رنگ لباس ها در کدام مواد شوینده لباسشویی بیشتر است؟
  • به دلیل کم تر بودن مواد شیمیایی در مایع لباسشویی باعث حفظ رنگ بیشتر لباس ها می شود.
پودر لباسشویی عطر خوش تری دارد یا مایع لباسشویی
  • مایع لباسشویی نسبت به پودر لباسشویی دارای عطر خوش تر و ماندگار تری می باشد.

درباره ی پودر و مایع لباسشویی

محبوب ترین مواد شوینده در بین انواع شوینده هایی که برای لباسشویی وجود دارد مایع و پودر لباسشویی میباشد که در ادامه برخی از تفاوت های مهم این دو را برای شما به طور کامل شرح داده ایم:

  • پودر لباسشویی مخصوص لباس و ملحفه تمیز: ارزان ترین نوع شوینده در بازار این مدل می باشد که باعث تمیز شدن و جلوگیری از کم رنگ شدن لباس های سفید رنگ می شود.
  • پودر لباسشویی برای لباس های رنگی: در اکثر مغازه ها این نوع ماده شوینده به وفور یافت می شود و آنزیم هایی در این نوع پودر وجود دارد که باعث از بین رفتن لکه های چربی، خون و … می شود. این نوع از پودر آسیبی به لباس وارد نمی کند.
  • مایع لباسشویی مخصوص شستشوی لباس کودکان: از لحاظ آنکه کودکان دارای پوست حساسی می باشند اگر برای شستشوی لباس کودکان از پودر های معمولی استفاده کنید شاهد جوش های ریز روی پوست آن ها می شود. برای از بین بردن این نوع جوش ها و جلوگیری از اتفاق افتادن این مشکلات باید از مواد شوینده ی مخصوص کودکان برای شستشوی لباس های نوزاد ها و کودکان خود استفاده نمایید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  نحوه شستشوی صحیح موارد خاص در ماشین لباسشویی

مایع بهتر است یا پودر لباسشویی

بهترین مواد شوینده برای شستشوی لباس نوزاد چه می باشد

در زمان شستن لباس های کودکان باید به این نکته توجه کنید که کودکان دارای پوستی حساس می باشند. به دلیل اینکه پودر های لباسشویی دارای قدرت نفوذ بالایی می باشند و بعد از شستشو نیز مقداری بر روی تار و پود لباس باقی می مانند باعث ایجاد حساسیت و جوش های قرمز بر روی پوست کودکان می شوند. به همین دلیل بهتر است برای شستشوی لباس های کودکان خود از مایع های لباسشویی مخصوص شستشوی لباس نوزاد و کودک استفاده نمایید. این مواد شوینده ملایم شده می باشند و آسیبی به پوست کودکان وارد نمی کنند. همچنین بهتر است برای نوزادان از پودر و مایعی استفاده نمایید که در آن ها از عطر استفاده نشده و بدون بو می باشند.

استفاده از کدام یک از مواد شوینده آسان است

به دلیل حل شدن مایع لباسشویی از قبل در زمان استفاده از این ماده شوینده برای شستشوی لباس های خود دیگر لازم نیست نگران باقی مانده ی این مواد بر روی لباس های خود باشید. البته باید بگویم که پودر های جدید موجود در بازار نیز اثری از خود بر روی لباس ها باقی نمی گذارند. اما همچنان استفاده از مایع لباسشویی بسیار آسان تر از پودر لباسشویی می باشد زیرا برای استفاده از آن فقط کافی است به اندازه کافی از مایع را درون محفظه مخصوص خود بریزید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

میزان حلالیت پودر لباسشویی بیشتر است یا مایع

به نظر شما پودر در آب بهتر حل می شود یا مایع لباسشویی؟ در ادامه می خواهیم پاسخ این سوال را برای شما شرح دهیم. پودر لباسشویی به دلیل دانه ای بودن آن کمی سخت تر و دیر تر از مایع لباسشویی در آب حل می شود. البته در هنگام استفاده از پودر باید توجه داشته باشید که مقدار زیادی از آن را در دستگاه نریزید زیرا باعث باقی ماندن لکه های پودر لباسشویی بر روی لباس ها می شود. همچنین برای حل پودر در آب نیاز است که آب داغ باشد. اما شوینده های مایع به خاطر اینکه خود ماده دارای ماهیتی مایع می باشد به راحتی در آب حل شده و هیچ گونه ردی از آن بر روی لباس ها باقی نمی ماند. این مایع حتی در آب سرد نیز قابلیت حل شدن دارد. اگر تصمیم به شستن لباس های خود با آب سرد دارید حتما از مایع لباسشویی برای شستشو استفاده نمایید. بنابراین اگر یکی از دلایل خود برای انتخاب یک شوینده حلالیت آن است بهتر است از مایع لباسشویی استفاده نمایید.

قدرت لکه بری کدام یک از مواد شوینده لباسشویی بیشتر است

اگر روی لباس های خود لکه های سر سختی را دارید که نمی توانید به راحتی آن ها را پاک کنید و قصد استفاده از یک شوینده ی قوی را دارید پیشنهاد می کنیم از پودر لباسشویی استفاده کنید که دارای آنزیم های زیادی نیز باشد. این مواد به دلیل داشتن انواع آنزیم های لکه بر درون خود به راحتی لکه های لباس ها را از بین برده و لباس های تمیز و سفیدی را به شما تحویل می دهند.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش استفاده از توپ لباسشویی | توپ لباسشویی چیست

لکه بری مواد شوینده یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان انتخاب نوع ماده شوینده باید به آن توجه نمایید. در کل پودرهای لباسشویی دارای قدرت لکه بری بیشتری در برابر مایع لباسشویی می باشد. البته در از بین بردن لکه های روغنی و چرب مایع های لباسشویی عملکرد بسیار بهتری را نسبت به پودر های لباسشویی دارند.

نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که این مواد در دو دمای مختلف حل می شوند. برای حل کردن پودر های لباسشویی به آب داغ احتیاج دارید ولی برای مایع های لباسشویی به آب سرد نیاز دارید. پس اگر جنس لباس شما در برابر آب گرم آسیب می بیند و برای شستشوی آن به آب سرد احتیاج دارید بهتر است برای شستشو از مایع لباسشویی استفاده نمایید. و البته مایع لباسشویی برای از بین بردن لکه های تازه مناسب است و اگر لکه لباس شما قدیمی است و لباس کثیفی زیادی را دارد بهتر است برای شستشو از پودر استفاده نمایید.

مایع بهتر است یا پودر لباسشویی

حفظ بافت لباس در کدام یک از پودر و مایع لباسشویی بیشتر است

به دلیل متفاوت بودن لباس ها با یکدیگر در هنگام شستشوی کلی آن خا در لباسشویی بهترین کار این است که از مواد شوینده ای برای شستشوی لباس های خود استفاده نمایید که به بافت پارچه آسیبی نرساند. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم پودر های لباسشویی فقط در دمای بالا قدرت حل شوندگی دارند و در دمای پایین روی لباس رد و لکه باقی می گذارند. باقی ماندن پودر بر روی لباس و همچنین استفاده از آب داغ در شستشو باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شود. به همین دلیل می توان گفت از لحاظ حفظ بافت پارچه نیز مایع لباسشویی عملکرد بهتری را نسبت به پودر لباسشویی دارد.

حفظ رنگ لباس ها در کدام مواد شوینده لباسشویی بیشتر است

در بالا نیز ذکر کردیم که در تهیه ی پودر های لباسشویی از مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده شده است و همچنین بار ها بیان کردیم که این مواد فقط در آب داغ به خوبی حل می شوند. حالا نیز باید ذکر کنیم که مواد شیمیایی قوی و آب داغ هر دو برای رنگ لباس ها بسیار مضر است و باعث به هم خوردن رنگ لباس ها و کدر شدن آن ها می شود. در نتیجه برای حفظ رنگ لباس ها نیز استفاده از مایع لباسشویی عملکرد بهتری را نسبت به پودر ها دارد. البته باید ذکر کنیم که درون پودر های لباسشویی از مایع سفیدکننده نیز استفاده شده است که برای شستشوی لباس های سفید خود می توانید از پودر لباسشویی استفاده کنید که باعث درخشش بیشتر لباس های شما می شود.

پودر لباسشویی عطر خوش تری دارد یا مایع لباسشویی

در پایان این مقاله قصد داریم در رابطه با بوی مواد شوینده نکاتی را برای شما ذکر کنیم تا اگر این مسئله باعث تردید در انتخاب شما شده است آن را نیز از بین برده و با خیالی آسوده انتخاب نمایید. بوی خوش مایع لباسشویی بسیار ماندگار تر از پودر های لباسشویی می باشد. همچنین در مایع های لباسشویی از بوی مانند عطر گل و طبیعت استفاده شده است که برای اکثر افراد بسیار خوشایند می باشد. اما بوی پودر های لباسشویی به مدت بسیار کمی بر روی لباس ها باقی می ماند و سریع از بین می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا