خدمات فاضلاب و لوله بازکنی

تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب بدون تخریب و با دستگاه

تشخیص ترکیدگی و همچنین نشت آب در لوله های فاضلاب باید به وسیله اشخاص حرفه ای و متخصص انجام شود. در این مقاله از ایبک امداد می خواهیم شما را با روش های تشخیص ترکیدگی لوله های فاضلاب آشنا کنیم. در صورتی که محل ترکیدگی مشخص نباشد باید این کار به وسیله دستگاه انجام شود.

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب

در صورتی که محل بروز نشتی لوله فاضلاب مشخص نباشد شما می توانید به وسیله یک راه راحت متوجه ترکیدگی لوله و نشتی شوید و آن هم هزینه بالای قبض آب می باشد. اگر هیچ کدام از دیوارها و همچنین سقف، نشانه ای از ترکیدگی و نشتی آب ندارند، احتمال دارد که بروز نشتی آب فاضلاب در قسمت کف ساختمان شما باشد. در این صورت به یک نشت یاب لوله فاضلاب نیاز دارید تا محل دقیق قسمت ترکیدگی لوله را مشخص کند. گاهی اوقات وجود نم در سقف، دیوار و یا حتی کف ساختمان می تواند به شما نشان دهد که کدام قسمت دچار ترکیدگی لوله شده است ولی تشخیص دقیق تر را باید به وسیله دستگاه های مخصوص انجام دهید تا در هنگام رفع این رطوبت، مقدار کمتری خراب شود. گاهی ممکن است نیاز به کندن دیوار نباشد و با مواد خاصی مانند نانو، مشکل رطوبت و نم دیوار و سقف برطرف شود.

تجهیزات لازم برای نشت یابی لوله فاضلاب

در هنگام تشخیص ترکیدگی لوله و همچنین نشت یابی لوله فاضلاب و رفع رطوبت به تجهیزات و دستگاه ها و همچنین مصالح خاصی جهت بنایی نیاز است و همچنین به کارگر و نیروی انسانی هم نیاز دارید.

چگونه ترکیدگی لوله فاضلاب اتفاق می‌افتد؟

لوله کشی ساختمان و یا لوله های فاضلاب ممکن است در زمستان دچار یخ زدگی شده و احتمال ترکیدگی آنها بسیار زیاد است. اگر عمر لوله زیاد باشد به مرور دچار پوسیدگی می شود و لوله های پوسیده هم آسیب پذیر هستند. احتمال ترک برداشتن آنها زیاد بوده و باعث رطوبت و نم در سقف و دیوار می شوند.

دقت داشته باشید اگر لوله های ساختمان شما دارای عمر بالایی می باشد باید هر چند وقت یکبار آنها را بررسی کنید. اگر لوله های فاضلاب دچار پوسیدگی هستند و عمر آنها زیاد است، هیچگاه برای باز کردن این لوله ها از فنر استفاده نکنید زیرا باعث شکستن لوله خواهد شد. زدن فنر در لوله های فرسوده باعث از بین رفتن اتصالات لوله می شود.

نشت یابی لوله فاضلاب به وسیله دستگاه

برای لوله های فاضلاب نشت یابی به وسیله دستگاه بسیار ضروری است زیرا رطوبت و بوی نم برای سلامتی انسان مضر است. دقت داشته باشید در صورتی که لوله فاضلاب نشت کند ایجاد رطوبت و نم کرده و حتماً باید از نشت یاب حرفه ای برای رفع مشکل کمک بگیرید تا به وسیله دستگاه های تشخیص نشت لوله، محل دقیق ترکیدگی لوله را پیدا کنند.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی | انواع لوله آبرسانی

برای برطرف کردن ترکیدگی لوله و همچنین پوسیدگی آن، در بیشتر مواقع مجبور به لوله کشی مجدد خواهید بود. گاهی در هنگام آسیب دیدگی لوله اگر آسیب دیدگی کم باشد با استفاده از مواد نانو نشتی را تعمیر می کنند.

نشت یابی لوله فاضلاب و لوله آب

یکی از وسایل ضروری برای تأسیسات ساختمان، لوله ها می باشند که استفاده های زیادی جهت انتقال آب از آنها می شود که با تمام مزایایی که دارند معایبی هم دارند مانند ترکیدگی، نشتی و گرفتگی.
شما باید با علائم نشتی و ترکیدگی در لوله ها آشنا باشید تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن آن را تشخیص داده و مشکل را رفع کنید. وقتی یک لوله دچار نشتی می شود در صورت رسیدگی نکردن، مشاهده خواهید کرد که آب با فشار از محل نشتی خارج می گردد.

اگر شما نمی خواهید با این مشکلات رو به رو شوید باید قبل از شدید شدن نشتی، مشکل را رفع کنید.
عوامل نشت لوله ها موارد زیر هستند:

ترکیدگی لوله فاضلاب

۱- قبض آب

در بیشتر مواقع در هنگام ترکیدگی لوله، شما با زیاد شدن هزینه قبض آب روبرو می شوید و متوجه می شوید که مبلغ قبض مطابقتی با مصرف شما ندارد. در این صورت احتمال ترکیدگی و یا سوراخ شدن لوله های ساختمان وجود دارد که باعث نشت آب شده و قبض آب شما با مبلغ زیاد دیده می شود. هزینه ای که شما باید پرداخت کنید به دلیل استفاده از آب نیست بلکه به دلیل هدر رفتن آب می باشد ولی به هیچ وجه نگران نباشید در ادامه می خواهیم برای شما مطالبی را جهت تشخیص ترکیدگی لوله بیان کنیم.

۲- کولر آبی

هر ماه باید شما باید به طور مرتب شلنگ های آبرسانی کولر آبی خود را چک کنید زیرا ممکن است دچار پوسیدگی و آسیب دیدگی شده باشند و باعث به هدر رفتن آب شوند.

۳- شیرهای آب قدیمی

واشر مغزی شیر های قدیمی ممکن است به دلیل باز و بسته کردن زیاد آسیب دیده باشد و از آنها آب چکه کند در این صورت شما باید مغزی شیر و یا شیر را تعویض کنید.

۴- شیرهای آب اهرمی

مغزی شیرهای آب اهرمی ممکن است در اثر ورود رسوبات و ذرات سنگ دچار آسیب شده باشد در این صورت باید مغزی شیر اهرمی عوض شود.

۵- سیفون توالت

گاهی ممکن است در هنگام عملیات نشت یابی لوله فاضلاب، لازم باشد در توالت های فرنگی و ایرانی تعمیراتی انجام دهید. ممکن است فلاش تانک آسیب شده باشد و این باعث به هدر رفتن مقدار زیادی آب خواهد شد. البته این نشتی اثری از خود باقی نمی گذارد زیرا این آب وارد چاه شده و شما متوجه آن نخواهید شد.

نکاتی مهم در مورد نشت یابی لوله فاضلاب

برای نشت یابی لوله فاضلاب باید نکات مهمی را بدانید این نکات عبارتند از:

  • دستگاه نشت یابی لوله فاضلاب
  • مزایای استفاده از دستگاه نشت یاب
  • چگونه متوجه نشت لوله شویم؟
  • نشت یابی لوله انتقال فاضلاب
  • نشت یابی شیرآلات
  • نشت یابی آب در سرویس بهداشتی و توالت
  • دستگاه های نشت یابی
  • نوار چسب جهت نشت یابی لوله آب و لوله فاضلاب

دستگاه نشت یابی لوله فاضلاب

دستگاه تشخیص نشتی آب می تواند صدایی را که جریان آب در هنگام ترکیدگی و یا شکستن لوله دارد تشخیص دهد. این کار بدون تخریب انجام می شود در این عیب یابی باید لوله ها طوری باشند که صدای نشت آب به راحتی به دستگاه برسد و البته این به مقدار ترکیدگی لوله، جنس لوله و فشار آب بستگی دارد.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش استفاده از انبر فاضلاب و حل مشکل سقوط اشیاء در توالت

استفاده از دستگاه نشت یاب

با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند لوله کشی آب و فاضلاب کار ساده و پیش پا افتاده‌ای است ولی در صورتی که اصولی و صحیح آن را انجام ندهید، ممکن است از جهت اقتصادی ضرر زیادی به شما بزند و همچنین مشکلات زیادی هم برای ساختمان به وجود بیاورد به همین دلیل باید لوله کشی ساختمان و تعمیرات آن مانند نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله، با نقشه صحیح انجام شود.

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص ترکیدگی و نشت لوله، استفاده از دستگاه نشت یاب می باشد البته برای کار با این دستگاه شما باید تجربه و علم کافی داشته باشید.

در ادامه شما را با استفاده از دستگاه نشت یاب آشنا می کنیم :

ابتدا سرویس کار باید محل نشت را بازدید کرده و سپس به وسیله دستگاه آن را بررسی کند. سرویس کار با تجربه و علم کافی و همچنین ابزار مناسب، بدون اینکه محل را تخریب کند نقطه دقیق نشت لوله فاضلاب و یا آب را مشخص می کند. گاهی می توان از چکه و یا رطوبت و یا نم، محل نشت را پیدا کرد.

بعد از اینکه محل نشتی لوله به وسیله سرویس کار مشخص شد هزینه دقیق رفع این نشتی تعیین می شود.

چه زمانی به حضور متخصص برای لوله کشی نیاز داریم؟

لازم است بدانید که چه زمانی به حضور یک متخصص برای لوله کش نیاز دارید. علاوه بر این که در هنگام ساخت و ساز ساختمان شما به لوله کش متخصص و باتجربه نیاز دارید، در هنگامی هم که با مشکلاتی در مورد لوله کشی روبرو می شوید باید حتماً با لوله کش با تجربه و متخصص تماس بگیرید. ممکن است گاهی مواردی در تأسیسات باشد که در هنگام روبرو شدن با مشکل، شما دلیل آن را پیدا نکنید. در ادامه می خواهیم مشکلاتی را که در مورد لوله کشی ساختمان به وجود می آید و باید برای رفع آن به لوله کش مراجعه کنید برایتان نام ببریم این موارد عبارتند از:

  • فشار پایین آب
  • گرم نشدن آب
  • گرفتگی در لوله ها
  • ترکیدگی لوله ها

امکان دارد کم آبی به لوله های آب ساختمان شما مربوط باشد مواردی مانند زنگ زدگی لوله ها، شکستگی، ترکیدگی، رسوب مواد معدنی داخل آب در لوله و… باعث شود لوله دچار نشتی شود. گاهی نشتی مشخص نبوده و خسارت های زیادی به بار می آورد مهمترین خسارت می تواند به هدر رفتن آب در این بحران کم آبی باشد.

ترکیدگی لوله فاضلاب

مزایای تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب با دستگاه نشت یاب

  • کم شدن خسارت مالی
  • کم شدن خطر آلودگی
  • جلوگیری از به هدر رفتن وقت و زمان
  • صرفه جویی در آب
  • جلوگیری از تخریب غیر ضروری
  • جلوگیری از خراب شدن ساختمان
  • جلوگیری از خسارت های مالی

تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب بدون تخریب و با دستگاه

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

نشت یابی لوله فاضلاب به وسیله دستگاه

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا