خدمات فاضلاب و لوله بازکنی

مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام

مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام|روش های رفع مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام، نم و رطوبت سرویس بهداشتی و حمام

مشکلات گوناگونی ممکن است، که در حمام و سرویس بهداشتی به وجود آید و در بیشتر مواقع به وجود رطوبت در قسمت های مختلف و رسوب گرفتگی شیرآلات و سطوح مختلف مربوط می شود. اگر به این مشکلات توجه کنید و آنها را برطرف کنید، محیط توالت و حمام به شدت آلوده خواهد شد. با برطرف کردن به موقع مشکلات سرویس بهداشتی و حمام می‌‌توانید از هزینه‌های لوله بازکنی کم کنید.

نم و رطوبت یکی از مشکلات سرویس بهداشتی و حمام

محیط سرویس بهداشتی و حمام چون مرطوب است و در آن بخار آب وجود دارد، با مشکل رطوبت و نم در کف و سقف و دیوار مواجه است، که این رطوبت و نم امکان دارد که به دیوارهای کناری هم نفوذ کنند. چون استانداردهای لازم در ساخت و ساز رعایت نمی شود، رطوبت و نم در سرویس های بهداشتی از رایج‌ترین مشکلات می‌باشد. برای برطرف کردن رطوبت و نم سرویس بهداشتی و حمام بدون اینکه تخریبی انجام شود، نیاز به تخصص دارد. از بین بردن ریشه و منشا اصلی نفوذ نم و عایق بندی از کارهایی است، که باید برای برطرف کردن رطوبت و نم انجام شود.

تهویه نامناسب هوا در سرویس بهداشتی و حمام

در صورتی که از سیستم تهویه مناسب در حمام و سرویس بهداشتی استفاده نشود، بوی نامطبوع به قسمت های دیگر منزل و ساختمان نفوذ خواهد کرد. همچنین در صورتی که تهویه مناسب وجود نداشته باشد، رطوبت و نم پس از استحمام خشک نخواهد شد و شرایط مساعدی برای کپک و رشد قارچ فراهم می گردد. بنابراین باید از تهویه با قدرتی که متناسب با اندازه و متراژ حمام و سرویس بهداشتی شما است، استفاده شود و تا جایی که امکان دارد باید پنجره های حمام و سرویس بهداشتی را باز کنید.

رسوب گرفتن سر دوش حمام

املاح معدنی زیادی که در آب وجود دارد و فشار کم آب منازل آپارتمانی و همچنین کیفیت پایین سردوش ها با گذشت زمان موجب می‌شوند، که رسوب در آنها تجمع یابد. رسوب گرفتن سردوش موجب خواهد شد، که آب با فشار خیلی کم از آن خارج شود و به همین دلیل در بیشتر حمام ها و سرویس‌های بهداشتی افراد با مشکل فشار کم آب سردوش مواجه می شوند. برای اینکه رسوبات موجود در سردوش حمام را از بین ببرید، باید آن را از میله اصلی جدا کرده و در ظرفی که در آن مواد جرم گیر و سرکه وجود دارد، قرار دهید و از این طریق همه منافذ آن باز خواهد شد. اگر میزان رسوب در سردوش حمام بسیار زیاد است، تنها راهکار این است، که سر دوش را عوض کنید.

دوش حمام

چکه کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از مشکلاتی که در اکثر حمام ها و سرویس های بهداشتی دیده می‌شود، چک کردن شیرالات آنها است. مهمترین دلیل رخ دادن این مشکل کیفیت پایین شیرالات می‌باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید ببینید که آیا با عوض کردن قطعات کوچکتر و واشر می توانید جلوی چکه کردن آنها را بگیرید، یا خیر. در صورتی که شیر خراب باشد باید آن را عوض کنید. بهتر است، که یک بار هزینه کنید و شیرآلات با کیفیت خریداری کنید. در این صورت هزینه مصرف آب را کاهش می دهید و دیگر با مشکل چکه کردن آب هم مواجه نمی‌شوید.

پیشنهاد آی‌بک امداد :  روش های مختلف و اصولی برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله آب

رشد قارچ و کپک از مشکلات خطرناک سرویس بهداشتی و حمام

در صورتی که سطوح سرویس بهداشتی و حمام به صورت مرتب مورد شستشو قرار نگیرد و تهویه مناسب در آنها وجود نداشته باشد، شرایط مناسبی برای کپک و رشد قارچ در سرویس بهداشتی و حمام به وجود خواهد آمد و این مشکل یکی از مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام است. برای اینکه قارچ و کپک سرویس بهداشتی و حمام را از بین ببرید، باید به صورت مرتب با مواد ضدعفونی کننده و جرمگیر همه بخش های آن را تمیز کنید و تا جایی که امکان دارد، پنجره های سرویس بهداشتی و حمام را باز گذاشته و از سیستم تهویه مناسب در آنها استفاده کنید.

قارچ سرویس بهداشتی و حمام

ترک خوردن کاسه توالت

از دیگر مشکلاتی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند، ترک خوردن کاسه توالت می باشد. اگر از کاسه توالت ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده شود، ضربه خوردن، ریختن آب داغ بر روی توالت، نصب اشتباه توالت فرنگی و در نظر نگرفتن استاندارد ها، دلایلی برای ترک خوردن کاسه توالت می باشند. برای اینکه مشکلات بیشتری پیش نیاید، ترک های جزئی کاسه توالت خود را با استفاده از چسب های مخصوص بپوشانید. این کار موجب می‌شود که از رشد بیشتر آنها جلوگیری کنید. اگر لازم بود، باید کاسه توالت را عوض کنید و نصب مجدد آن را به روش اصولی و استاندارد انجام دهید.

گرفتگی چاه توالت

از مشکلات متداول سرویس بهداشتی و حمام گرفتگی چاه ها است. چنانچه با این مشکل مواجه شدید، باید ببینید، که آیا شی خارجی موجب گرفتگی چاه شده است. در برخی مواقع تجمع دستمال توالت نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود. برای اینکه گرفتگی چاه توالت را برطرف کنید، باید از فنر زنی استفاده کنید.

سرویس بهداشتی و حمام

تخلیه کند سینک ظرفشویی

سینک های روشویی لوله های بسیار باریکی دارند و با لایه هایی از لجن و… دچار گرفتگی می شوند. به همین علت در برخی مواقع آب از سینک روشویی با سرعت کم و به کندی پایین می‌رود. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، سیفون زیر سینک را باز کنید و آن را به صورت کامل شستشو دهید و دوباره آن را با دقت نصب نمایید.

گرفتگی چاهک حمام

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، گرفتگی چاهک حمام است، که در این صورت آب به کندی پایین خواهد رفت. دلیل این مشکل این است، که وقتی مو وارد چاهک می شود و با مواد صابونی آغشته می گردد، لوله های فاضلاب حمام دچار گرفتگی می شوند. برای اینکه انسداد لوله فاضلاب را برطرف کنید، روش های گوناگونی وجود دارد، که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  •  باز کردن چاهک حمام با استفاده از جوش شیرین و سرکه
  • استفاده از قلاب فلزی برای برطرف کردن انسداد لوله فاضلاب
  •   استفاده از فنر برقی برای باز کردن مسیر فاضلاب
  •   ریختن آب داغ زیاد و با فشار بالا به درون چاهک حمام
  • برای اینکه کمتر شاهد گرفتگی چاهک حمام باشید، بر روی چاهک حمام درپوش قرار دهید.
پیشنهاد آی‌بک امداد :  بوی بد دستشویی را چگونه از بین ببریم

افتادن اشیا در چاه توالت

حتماً برای شما نیز پیش آمده است، که وسایلی مانند انگشتر، ساعت مچی، اسباب بازی، گوشی موبایل و … در چاه توالت افتاده باشد. چنانچه با این مشکل مواجه شدید سعی کنید، که آب زیادی وارد چاه نشود. اگر به قلاب دسترسی داشتید، با استفاده از آن شی را بیرون بکشید. بهترین راهکار برای اینکه بتوانید اشیا را از چاه فاضلاب بیرون آورید، تماس گرفتن با تیم های لوله بازکنی است. بهتر است، که از درپوش برای توالت استفاده کنید، تا از ورود اشیا به داخل چاه پیشگیری کنید.

بوی بد فاضلاب در سرویس بهداشتی و حمام

بوی نامطبوع سرویس بهداشتی و حمام مخصوصاً در روزهای گرم تابستان و پس از بارندگی های شدید، یکی از مشکلات آزار دهنده برای افراد می باشد. اولین کاری که باید انجام دهید استفاده کردن از تهویه مناسب می باشد. استفاده از جرم گیر و تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام به صورت مرتب از بوی بد آن می کاهد. همچنین می توانید آب گرم داخل چاه های فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام بریزید. این کار نیز از ایجاد بوهای نامطبوع جلوگیری خواهد کرد. در برخی مواقع برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب در سرویس بهداشتی و حمام نیاز به مواد مخصوص و تجهیزات خاصی خواهد بود.

نشتی سیفون توالت

برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و بد و همچنین گرفتگی چاه های فاضلاب، سیفون نقش بسیار مهمی دارد. در برخی مواقع ممکن است که شاهد نشتی آب از قسمت های مختلف سیفون باشید. احتمال دارد که این مشکل به خاطر خراب بودن شناور و قطع شدن جریان آب در زمان مناسب اتفاق افتاده باشد. همچنین این امکان هم وجود دارد، که زنجیر سیفون گیر کرده باشد. مخزن سیفون توالت را باز کرده و آن را مورد بررسی قرار دهید. قطعه ای که دچار مشکل شده است را تعمیر کنید.

نشت آب از زیر توالت فرنگی

یکی دیگر از مشکلات متداولی که در سرویس بهداشتی و حمام به وجود می آید نشت آب از زیر توالت فرهنگی می باشد. وقتی که چسب اطراف کاسه توالت فرنگی باز می شود و یا آب بند خراب می‌شود، این مشکل رخ خواهد داد. برای برطرف کردن این مشکل، اطراف توالت فرنگی را با استفاده از چسب مخصوص باید بپوشانید و اگر مشکل رفع نشد و نشت آب همچنان ادامه داشت، باید کاسه توالت را از جای خود خارج کرده و بند آب را عوض کنید، تا نشت آب از زیر توالت فرنگی را برطرف کنید.

در صورتی که با هر کدام از مشکلات ذکر شده در سرویس بهداشتی و حمام مواجه شدید، می‌توانید اقداماتی که گفته شد و راهکارهایی که معرفی شد، را به کار ببرید و مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. اما در صورتی که موفق به رفع مشکل به وجود آمده در سرویس بهداشتی و حمام نشدید، می توانید از خدمات لوله بازکنی استفاده کنید، تا سرویس کاران متخصص و باتجربه در محل شما حضور پیدا کنند و با تجهیزات بروز رفع ایراد به وجود آمده را به صورت اصولی برای شما انجام دهند.

مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام

امتیاز سردبیر

مجموع امتیاز

بررسی مشکلات متداول سرویس بهداشتی و حمام

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا